Bulgarų laikraštis „Trud“, remdamasis šaltiniais Muitinės tarnyboje, praneša, kad šiais degalais buvo prekiaujama dešimtyje Bulgarijos degalinių ir parduotuvių.
Kontrabandinis benzinas pagal savo kokybę nuo europinių normų skiriasi maždaug apie 20-40 proc., o dyzelinas – 35-70 proc.
Šiuo metu yra tikrinama apie pusšimtis prekybos vietų šalies sostinėje Sofijoje ir dar 15 parduotuvių, kurios yra Bulgarijos teritorijoje. Oficialiai apie kontrabandininkų ryšius su islamistais šalies valdžia nekalba.
Kontrabandos faktą patvirtina Rusijos ir JAV palydovinės nuotraukos. Dyzelinis kuras ir benzinas buvo atgabentas tankeriais iki Varnos ir Burgaso uostų. Spėjama, kad šie laivai įplaukdavo į Turkijos uostus, kur į juos buvo pakraunamas „Islamo valstybės“ kuras.
Remiantis atitinkamais dokumentais, graikų sandėliai buvo virtę degalų saugyklomis. Jie buvo skirti tiekti į Europos Sąjungos vidų. Vienok, leidinio „Trud“ duomenimis, prieš įplaukdami į Graikijos uostus, tankeriai atlikdavo „nepaaiškinamus“ užsukimus į septynis Turkijos uostus Juodojoje ir Viduržemio jūrose.
Kaip degalai patenka į Turkiją, bulgarų laikraštis nepaaiškina.
Jungtinių Tautų duomenimis, prekyba nafta tapo pagrindiniu „Islamo valstybės“ finansavimo šaltiniu.
2015 metais grupuotės pajamos iš naftos ir jos produktų pardavimo siekė nuo 400 iki 500 mln. dolerių, pranešama JT ataskaitoje.