Bazinės kaina buvo sumažinta nepagrįstai, remiantis pačios VKEKK suformuotos Tikrinimo komisijos klaidingomis išvadomis. VKEKK pažeidė visą eilę procesinių reikalavimų ir savo pačios nustatytos metodikos principų.
Tikrinimo komisijai nepavyko rasti realių „Vilniaus energijos“ nusižengimų. Tiek pats tikrinimo procesas, tiek gautos išvados buvo sufabrikuotos, o bazinės kainos nustatymo metodika skyrėsi nuo taikomos visoms kitoms Lietuvos šilumos tiekimo įmonėms. Spalio 26 dieną „Vilniaus energija“ teismui apskundė Tikrinimo komisijos sprendimą, kuriuo buvo patvirtinta ataskaita, kuria remdamasi VKEKK sumažino bazinę kainą.
Keisdama bazinę šilumos kainą, VKEKK Vilniui nustatė neobjektyviai žemą būtinųjų sąnaudų lygį. Pavyzdžiui, šiuo metu Vilniaus sąnaudų lygis yra daugiau nei du kartus mažesnis už nustatytą Kauno šilumos tiekėjams.
VKEKK naujoje bazinėje kainoje patvirtino tik 3,704 mln. eurų įrengimų einamojo šilumos tinklų remonto ir aptarnavimo sąnaudoms. Vidutiniškai Vilniuje remontui ir aptarnavimui prireikia beveik triskart daugiau lėšų. Pastaruosius trejus metus „Vilniaus energijos“ šilumos tinklų remonto ir aptarnavimo sąnaudos sudarė vidutiniškai apie 9,202 mln. eurų per metus.
Bendrovės vertinimu, „Vilniaus energijos“ šilumos ūkio nusidėvėjimo, personalo, einamojo remonto ir aptarnavimo, administracines sąnaudas ir investicijų grąžą VKEKK taip pat apskaičiavo pažeisdama pačios komisijos patvirtintus principus ir metodikas.
Visus šiuos neobjektyvius ir ekonomine logika nepagrįstus VKEKK sprendimus „Vilniaus energija“ apskundė teismui. Bendrovė nesutinka ir su nauja bazine karšto vandens kaina, kurią VKEKK patvirtino neužtikrindama skaidraus ir teisės aktų reikalavimus atitinkančio proceso.