Kaimyninės šalies Finansų ministerija jau rengia nuo kitų metų įsigaliosiantį krovininio transporto sekimo įstatymą.
Numatoma įpareigoti visus degalų, alkoholio ir tabako krovinių gabentojus registruotis specialioje elektroninėje kontrolės sistemoje.
Visi automobiliai, gabenantys tokius krovinius, privalės turėti palydovinio ryšio (GPS) siųstuvus, kuriais naudodamiesi kontrolieriai galės stebėti, ar krovinys juda nurodytu maršrutu, ar vežamas kur nors į šalį.
Ne vėliau kaip prieš tris valandas iki išgabenant krovinį transporto kompanija privalės pranešti palydovinio stebėjimo centrui apie siuntos dydį, gavėją ir tikslų maršrutą.
Už melagingų duomenų pateikimą grės bauda, kurios dydis sieks net 46 procentus gabenamo krovinio vertės. Didelės bausmės grės ir vairuotojui, jeigu šis važiuos be GPS aparato arba jį išjungs.
Reikalavimas turėti GPS siųstuvus galios ir tranzitu krovinius gabenančioms firmoms.
Vyriausybės nuomone, ši priemonė bus ne mažiau veiksminga nei šią vasarą įvestas reikalavimas, kad degalus į šalį gali įvežti tik tos įmonės, kurios savo būstinę arba filialą yra įsteigusios Lenkijoje.
Taip buvo siekiama užkirsti kelią tarptautinėms aferoms. Jų scenarijus būdavo toks: užsienyje registruotos bendrovės įveždavo degalus į Lenkiją, čia juos perparduodavo kitoms, o po to nutraukdavo veiklą taip ir nesumokėjusios pridėtinės vertės mokesčio (PVM).
Nuo šio rudens bendrovės, įsivežusios degalų iš užsienio, PVM privalo sumokėti per penkias darbo dienas, o ne jau pardavusios degalus. Be to, specialias licencijas turi gauti ne tiktai įvežančios degalus, bet ir jų perkrovimu besiverčiančios bendrovės.
Įvedus šią taisyklę degalų pardavimas padidėjo 14 procentų, o kas mėnesį valstybės biudžetas papildomai surenka 200 mln. zlotų (45,37 mln. eurų).
Tarptautinė konsultacijų kompanija „PwC“ apskaičiavo, kad dėl nepakankamos kontrolės Lenkijos biudžetas kasmet praranda apie 50 mlrd. zlotų (11,34 mlrd. eurų).
Vyriausybė žūtbūt siekia sumažinti šias netektis, kad surinktų daugiau pajamų ir galėtų tesėti populistinius pažadus didinti socialines išmokas, kelti algas ir paankstinti išėjimą į pensiją.