Kovai su kontabanda lenkai pasitelks kosmosą

Lenkijos vyriausybė paskelbė, jog šią vasarą paskelbtas karas šešėlinei degalų rinkai jau davė savo vaisių, todėl kovos priemonių bus daugiau ir jos bus taikomos net alkoholio ir tabako vežėjams.

Nuo kitų metų Lenkijos keliais svaigalus gabenantys automobiliai galės važinėti tik su palydovinio ryšio siųstuvais.<br>„123rf.com“ nuotr.
Nuo kitų metų Lenkijos keliais svaigalus gabenantys automobiliai galės važinėti tik su palydovinio ryšio siųstuvais.<br>„123rf.com“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Eldoradas Butrimas („Lietuvos rytas“)

Nov 20, 2016, 11:10 AM, atnaujinta Apr 17, 2017, 12:10 PM

Kaimyninės šalies Finansų ministerija jau rengia nuo kitų metų įsigaliosiantį krovininio transporto sekimo įstatymą.

Numatoma įpareigoti visus degalų, alkoholio ir tabako krovinių gabentojus registruotis specialioje elektroninėje kontrolės sistemoje.

Visi automobiliai, gabenantys tokius krovinius, privalės turėti palydovinio ryšio (GPS) siųstuvus, kuriais naudodamiesi kontrolieriai galės stebėti, ar krovinys juda nurodytu maršrutu, ar vežamas kur nors į šalį.

Ne vėliau kaip prieš tris valandas iki išgabenant krovinį transporto kompanija privalės pranešti palydovinio stebėjimo centrui apie siuntos dydį, gavėją ir tikslų maršrutą.

Už melagingų duomenų pateikimą grės bauda, kurios dydis sieks net 46 procentus gabenamo krovinio vertės. Didelės bausmės grės ir vairuotojui, jeigu šis važiuos be GPS aparato arba jį išjungs.

Reikalavimas turėti GPS siųstuvus galios ir tranzitu krovinius gabenančioms firmoms.

Vyriausybės nuomone, ši priemonė bus ne mažiau veiksminga nei šią vasarą įvestas reikalavimas, kad degalus į šalį gali įvežti tik tos įmonės, kurios savo būstinę arba filialą yra įsteigusios Lenkijoje.

Taip buvo siekiama užkirsti kelią tarptautinėms aferoms. Jų scenarijus būdavo toks: užsienyje registruotos bendrovės įveždavo degalus į Lenkiją, čia juos perparduodavo kitoms, o po to nutraukdavo veiklą taip ir nesumokėjusios pridėtinės vertės mokesčio (PVM).

Nuo šio rudens bendrovės, įsivežusios degalų iš užsienio, PVM privalo sumokėti per penkias darbo dienas, o ne jau pardavusios degalus. Be to, specialias licencijas turi gauti ne tiktai įvežančios degalus, bet ir jų perkrovimu besiverčiančios bendrovės.

Įvedus šią taisyklę degalų pardavimas padidėjo 14 procentų, o kas mėnesį valstybės biudžetas papildomai surenka 200 mln. zlotų (45,37 mln. eurų).

Tarptautinė konsultacijų kompanija „PwC“ apskaičiavo, kad dėl nepakankamos kontrolės Lenkijos biudžetas kasmet praranda apie 50 mlrd. zlotų (11,34 mlrd. eurų).

Vyriausybė žūtbūt siekia sumažinti šias netektis, kad surinktų daugiau pajamų ir galėtų tesėti populistinius pažadus didinti socialines išmokas, kelti algas ir paankstinti išėjimą į pensiją.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.