Audra praūžė prieš 4 dienas, bet žmonės iki šiol neturi elektros: „Mums niekas nepadeda“

Su išsikrovusiais telefonais, nešaldančiais šaldytuvais, išmestais maisto produktais ir be ūkiui reikalingų padargų – taip po pirmadienį praūžusios audros ir jau praėjusių keturių dienų vis dar  atrodo gyvenimas Rytų Lietuvoje. 

 „Kaimynų telefonai jau išsikrovė, pasikrauti nėra kaip. Maistas jau irgi visas sugedęs – pienas išpiltas, sūriai išmesti“, – lrytas.lt pasakojo Molėtų rajone esančiame Panatričio kaime keturias dienas be elektros buvusi skaitytoja Lina. <br> R.Neverbicko nuotr.
 „Kaimynų telefonai jau išsikrovė, pasikrauti nėra kaip. Maistas jau irgi visas sugedęs – pienas išpiltas, sūriai išmesti“, – lrytas.lt pasakojo Molėtų rajone esančiame Panatričio kaime keturias dienas be elektros buvusi skaitytoja Lina. <br> R.Neverbicko nuotr.
„Kaimynų telefonai jau išsikrovė, pasikrauti nėra kaip. Maistas jau irgi visas sugedęs – pienas išpiltas, sūriai išmesti“, – lrytas.lt pasakojo Molėtų rajone esančiame Panatričio kaime keturias dienas be elektros buvusi skaitytoja Lina. <br>M.Patašiaus nuotr.
„Kaimynų telefonai jau išsikrovė, pasikrauti nėra kaip. Maistas jau irgi visas sugedęs – pienas išpiltas, sūriai išmesti“, – lrytas.lt pasakojo Molėtų rajone esančiame Panatričio kaime keturias dienas be elektros buvusi skaitytoja Lina. <br>M.Patašiaus nuotr.
Netrukus redakciją pasiekė dar vienas skambutis, šįkart iš Utenos rajone esančio Vosgėlių kaimo. Paskambinės Valdas Survila piktinosi, kad jo kaime – situacija panaši. Po pirmadienį prasiautusios audros dingo elektra ir jos nėra jau ketvirta diena. <br>M.Patašiaus nuotr.
Netrukus redakciją pasiekė dar vienas skambutis, šįkart iš Utenos rajone esančio Vosgėlių kaimo. Paskambinės Valdas Survila piktinosi, kad jo kaime – situacija panaši. Po pirmadienį prasiautusios audros dingo elektra ir jos nėra jau ketvirta diena. <br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Aug 3, 2017, 4:19 PM, atnaujinta Aug 3, 2017, 4:28 PM

„Kaimynų telefonai jau išsikrovė, pasikrauti nėra kaip. Maistas jau irgi visas sugedęs – pienas išpiltas, sūriai išmesti“, – lrytas.lt pasakojo Molėtų rajone esančiame Panatričio kaime keturias dienas be elektros buvusi skaitytoja Lina. 

Įsiutino pažadai

Pasak jos, dar pirmadienį įsišėlus audrai ant elektros laidų, esančių vos apie 200 metrų nuo gyvenamos sodybos, nukrito eglė. Savo šakomis ji sutrukdė elektros energijos tiekimą, todėl aštuonios sodybos Panatričio kaime liko be elektros. 

„Žmonės kasdien šaukėsi pagalbos, tačiau atsimušėme į mandagių Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) merginų pažadus: „Gedimas bus sutvarkytas“, – pasakojo pati be elektros energijos likusi Lina. 

Pasak jos, pikčiausia buvo ne tai, kad teko laukti keturias dienas, kol tiekimas bus atnaujintas, o tai, kad kiekvieną kartą prašant pagalbos buvo sakoma, kad gedimas netrukus bus sutvarkytas,  nors nebuvo pajudinta nė piršto arba dar geriau, prastai veikianti ESO sistema vis siuntė žinutes, kad gedimas esą jau pašalintas.

„Kalbant apie pačius žmones, kurie čia dirba, jie gaudosi situacijoje, viskas yra gerai, bet pati sistema yra nefunkcionuojanti, nes jei kažkas atsitinka, tu realiai neturi jokio kontakto, išskyrus tas mergaites bendruoju numeriu, kurios tepasako: „Ačiū už skambutį, mes jį užregistruosime.“

Mes jiems skambinome daugybę kartų, tačiau ta sistema idiotiška, rašo žinutes, kad viskas sutvarkyta, nors nėra sutvarkyta. Nekaltinu tų žmonių, bet kiek dar tokių situacijų atsiranda, kai lieki be galimybės gelbėti padėtį“, – piktinosi skaitytoja. 

Visgi keturias dienas be elektros energijos gyvenę kaimo gyventojai sulaukė pagalbos, ketvirtadienį ryte gedimas buvo pašalintas.

Pasisekė ne visiems

Po pirmadienį praūžusios audros atnaujinta  tiekti elektros energija visgi gali džiaugtis dar ne visi.

Netrukus redakciją pasiekė dar vienas skambutis, šįkart iš Utenos rajone esančio Vosgėlių kaimo. Paskambinės Valdas Survila piktinosi, kad jo kaime – situacija panaši. Po pirmadienį prasiautusios audros dingo elektra ir jos nėra jau ketvirta diena. 

„Problema ta, kad po keturių parų mes vis dar sėdime be elektros energijos. Skambinome į ESO, viską užregistravo, bet pagalbos kol kas nematyti. Gauname žinutes, kad elektros energijos tiekimas netrukus bus atnaujintas, bet mes labai pykstame, nes niekas nedaroma. 

Mes dabar gyvename tarsi 20 amžiuje. Įtariame, kad yra sumažintas darbuotojų skaičius, paliktos vos kelios mašinos ir jie nespėja darbuotis“, – piktinosi V.Survila. 

„Keturios paros, po tokio vėjelio, yra per daug. O kas būtų, jei būtų buvusi rimta audra? Baisu“, – sakė vyras. 


Prašo supratimo

ESO Komunikacijos skyriaus vadovas  Martynas Burba pasakojo, kad Utenos regione praūžusi gamtos stichija padarė didelės itin žalos elektros tinklui. 

„Mūsų preliminariu vertinimu, tai buvo didžiausia audra ir daugiausia žalos Utenos regione padariusi gamtos stichija per pastaruosius penkerius metus.

Nepaisant sutelktų maksimalių pajėgų, kurios dirba nepailsdamos ir naktimis, gamtos stichijos pasekmių šalinimas užtruko dėl itin sudėtingų gedimų. Kai kuriose linijose buvo fiksuota ne po vieną, o po kelis ypač sudėtingus gedimus – teko šalinti nuvirtusius medžius, gūsingo vėjo nulaužtas atramas keisti naujomis, tvarkyti nutrauktus laidus, kai kuriose linijose buvo fiksuota po kelis gedimus“, –  apie situaciją po pirmadienį praūžusios audros pasakojo M.Burba.

Anot jo, tokių gedimų šalinimui reikia specialios technikos, o gedimo tvarkymas gali užtrukti 3-4 val., o kartais ir ilgiau, priklausomai nuo gedimų pobūdžio ir oro sąlygų. 

„Įprastai gedimus šaliname ten, kur didžiausias skaičius klientų neturi elektros. Suprantame, jog elektros atjungimas kelia nepatogumų ir rūpesčių, todėl visada dedame visas įmanomas pastangas ir iš anksto ruošiamės tokių gedimų šalinimui mobilizuodami pajėgas. Atsiprašome dėl patirtų nepatogumų ir prašome supratimo“, – sakė M.Burba.

Gedimų lokalizavimo ir šalinimo darbai tęsiami ir šiandien, sutelkus apie 100 darbuotojų iš aplinkinių regionų. 

„Visus likusius gedimus planuojame pašalinti per šiandien. Taip pat atkreipiame dėmesį, jog buvo atvejų, kai apie gedimus sužinojome antradienį arba trečiadienį, kuomet gavome pranešimus iš klientų“, – teigė ESO atstovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.