Reklama verslo pradžiai - kaip išsirinkti geriausią?

Jeigu jau pradėjote nuosavą verslą, tačiau niekaip nepavyksta pritraukti pageidaujamo kiekio klientų, privalote pasirūpinti reklama. Kas yra reklama, žino visi, tačiau kokį kelią turi nueiti verslininkas iki tol, kol vartotoją pasiekia galutinis reklamos variantas ir jis pagaliau sulaukia išsvajoto rezultato? Apie reklamos subtilybes pradedantiems verslininkams pasakoja kūrybinės agentūros „WHY NOT. Interactive” direktorius Arnoldas Žvinys.

Lokaliomis priemonėmis, kaip skrajutės, lauko reklama ir pan., pasiekti savo tikslinės auditorijos vieną atstovą yra brangiau, nei masinės medijos priemonėmis, kaip TV.<br>V. Ščiavinskas
Lokaliomis priemonėmis, kaip skrajutės, lauko reklama ir pan., pasiekti savo tikslinės auditorijos vieną atstovą yra brangiau, nei masinės medijos priemonėmis, kaip TV.<br>V. Ščiavinskas
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Aug 9, 2012, 10:36 AM, atnaujinta Mar 17, 2018, 12:04 PM

Reklamos priemonių efektyvumas tiek pradedančiam, tiek patyrusiam verslui priklauso nuo paties verslo specifikos. Dažniausiai reklamos specialistai rekomenduoja kelių priemonių derinį, kad būtų pasiektas didesnis reklamos efektyvumas.

Pagrindinis pasirinkimo principas toks – kiek plačiai ir, kiek segmentuotai auditorijai skirta reklama. Jei pasiūlymas (paslauga, produktas, įvaizdis) skirtas visai šaliai, tuomet galimai tiks TV ir radijo nacionalinio lygmens reklama. Jei tai lokalus pasiūlymas, tuomet racionaliau rinktis vietinio lygmens priemones.

Lokaliomis priemonėmis, kaip skrajutės, lauko reklama ir pan., pasiekti savo tikslinės auditorijos vieną atstovą yra brangiau, nei masinės medijos priemonėmis, kaip TV. Čia ekonomiškumas pasiekiamas tuo, kad masinės priemonės pasiekia daug netikslinės auditorijos atstovų, už kuriuos reklamos užsakovui taip pat tenka susimokėti, o lokalios priemonės dažniausiai orientuotos tik į tikslinę auditoriją.

Tiek vienu, tiek kitu atveju jau pasiekus savo auditoriją ir teikiant reklamos vertą pasiūlymą, svarbu jį išskirti iš kitų. Tam reikalingas kūrybinis pateikimas. Kūrybinė reklamos dalis padeda atkreipti dėmesį į pasiūlymą, jį įsiminti arba iškart priimti.

Netradicinė arba partizaninė reklama taip pat yra kūrybinis pačios reklamos ir jos formos integravimo sprendimas. Netradicine reklama naudojasi tiek dideli, tiek smulkūs verslai, siekdami didesnio reklamos efektyvumo (arba tiesiog mažesniais reklamos kaštais pasiekti tradicinės reklamos rezultatų).

 Tokios reklamos formos labai įvairios, nes rezultatas tiesiogiai priklauso nuo to, kiek tai originalu ir neįprasta tikslinei auditorijai. Geriausiai veikia tie partizaniniai sprendimai, kurie neįprastoje vietoje integruoja ir originaliai (su tam tikra emocija, pvz., šokiruojant, keliant nuostabą) pateikia pagrindinę pasiūlymo mintį.

Lėšos reklamai turi būti numatytos griežtai pagal marketingo planą. Svarbu laikytis savo krypties ir kruopščiai atsirinkti reklamavimosi galimybių pasiūlymus.

Atsipirkimas labai individualus ir kompleksinis – priklauso nuo to, ar orientuojamasi į trumpalaikius, ar ilgalaikius tikslus, taip pat nuo paties produkto, reklamos priemonių, kiekio, dažnio ir t.t. Jei tikslai yra trumpalaikiai, pasiūlymai dažnai būna kaininiai, jų atsipirkimas būna greitesnis.

 Jei orientuojamasi į ilgalaikius tikslus (norima įpratinti pirkti ir pan.), tuomet tai jau nėra momentiniai pasiūlymai ir atsipirkimas gali būti keli ir daugiau metų. Abiem atvejais, reklama kuria įvaizdį. Tai būtina išnaudoti net, jei tai trumpalaikiai pasiūlymai – akcijos ir pan.

www.pinigukarta.lt

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: kodėl bankai ir toliau brangina paslaugas?