Franšizės ekspertas: „Lietuvos verslininkų abejingumas plėtrai - peilis po kaklu“

Į sostinės rotušėje vykstantį franšizavimo dienų „Brand 4 Baltic 2012 renginį atvykę dalyviai iš užsienio bei Lietuvos dalijosi kontaktais ir verslo ateities planais.

Daugiau nuotraukų (1)

Šarūnas Meškys

Sep 27, 2012, 10:26 AM, atnaujinta Mar 16, 2018, 1:18 PM

• Lietuvos verslininkams franšizavimo patirtis būtų naudinga plėtojant verslą užsienyje

• Verslininkai atsisako plėtros, nes nežino kaip tai daryti

• Franšižės renginiai lietuvių verslininkų nedomina

• Užsienio ekspertai tikina, jog Lietuva - puiki rinka, kurioje mažas konkurencijos lygis

Deja, šis verslo plėtros galimybių renginys sudomino tik vieno lietuviško verslo atstovus. Anot Rytų Europos regiono franšizės centro direktoriaus Severino Žilinskio, Lietuvos verslininkai nėra pasiruošę franšizės plėtrai, nemoka ir neišmano kaip tai daryti, o nenorėdami plėstis - žlunga.

„Kalbėdamas su verslininkais dėl plėtros galimybių supratau, kad dauguma jų net nesuvokia, ką jie norėtų parduoti ar plėtoti. Taigi, kol kas franšizavimo plėtra Lietuvoje nėra aktuali, verslininkai yra per daug užsidarę savyje“, - sakė S. Žilinskis.

S. Žilinskio nuomone, verslininkai galėtų bent kartą pabandyti plėtoti franšizavimą Lietuvoje.

„Net jei tai būtų ir nesėkmingas projektas, verslininkas įgytų neįkainojamos patirties ir vėliau žinotų, kaip plėtoti verslą užsienyje“, - sakė jis. Jo manymu, franšizavimo plėtros lietuvių verslininkai atsisako tik dėl patirties stokos.

Lietuviams užsienis neįdomus

Renginyje dalyvavęs kepyklos „Crustum“ atstovas džiaugėsi mugės nauda, tačiau apgailestavo, kad tokie renginiai Lietuvos verslininkų nesudomina.

Anot „Crustum“ atstovo, per renginį sutarčių pasirašyti nepavyko, tačiau apsikeitė kontaktais su verslininkais iš Latvijos, Estijos ir Ukrainos. „Mugės nauda slypi pažintyse. Vėliau kontaktai bus naudingi verslo plėtrai užsienyje“, - sakė kepyklos atstovas.

Mugėje dalyvavo verslo atstovai iš JAV, Rusijos, Serbijos, Australijos, Italijos ir kitų šalių.

Valstybės pagalba - būtina

Pasak S. Žilinskio, franšizavimo plėtrą Lietuvoje galėtų skatinti didesnis informacijos kiekis internete, knygų leidyba, seminarai, nemokama edukacija. „Reikia neužsispausti viduje, dalytis ir norėti plėtoti net ir svetimą verslą“, - sakė S. Žilinskis.

Mugėje dalyvavusio Australijos verslo konsultanto, komercinės teisės, tarptautinio verslo ir franšizių eksperto, „Global Franchise Partners“ atstovo Alano Brancho manymu, verslo atstovams reikėtų daugiau kalbėtis su Lietuvos valdžia. „Tam, kad franšizavimo plėtra vystytųsi, reikia prašyti valdininkų pagalbos ir paramos. Be to, pagelbėti galėtų ir bankai, suteikdami lengvatines sąlygas“, - sakė A. Branchas.

Anot A. Brancho, ypač svarbi valstybės pagalba verslininkams galėtų būti įvairūs mokymai, kurie leistų franšizės verslui tapti lankstesniam ir lengviau prigytų Lietuvos rinkoje.

Lietuvos rinka nėra maža

Į „Brand4Baltic“ atvykęs australas A. Branchas lietuviams atvežė naujų verslo idėjų, kurios jau prigijusios užsienyje, o verslininkams jau sukrovė milijonus dolerių.

„Jei sugebi ryte atsikelti anksčiau ir esi kupinas entuziazmo dirbti geriau nei konkurentai, dienos pabaigoje turėsi daugiau už kitus“, - sakė ekspertas. 

Anot australo, Lietuvos rinka tikrai nėra per maža plėtoti verslui.

„Maža rinka turi privalumų – joje mažiau konkurencijos“, – teigė A. Branchas.

Į Vilnių verslininkas žiūri kaip į Baltijos šalių vartus ir patrauklų regioną plėtoti verslui. Verslininko spėjimu, Lietuvos franšizių rinka per artimiausius penkerius metus gali išaugti daugiau nei dvigubai.

„Sėkmingi verslai dirba ties tuo, kas žmonėms būtina. Versle visuomet reikės buhalterijos, biurams visuomet reikės vidaus dekoracijų, o moterys visuomet norės pasigražinti“, – teigė A. Branchas.

Franšizės verslas - saugesnis

Paklaustas, ar nebijo konkurencijos ir kad lietuviai gali nukopijuoti jų verslo idėjas, A. Branchas pažymėjo, kad konkurencija - teigiamas dalykas, palaikantis įmonės budrumą.

Anot A. Brancho, pirminė investicija į franšizę yra santykinai maža, tačiau galima gauti gana didelę grąžą.

Paprastai franšizės gavėjai įsipareigoja mokėti tam tikro dydžio atskaitymus nuo apyvartos, taip pat kartais būna numatyta privaloma apyvartos dalis prekinio ženklo rinkodarai.

„Pavyzdžiui, jei taikomi 7 proc. atskaitymai nuo apyvartos iki pirmųjų 50 tūkst. JAV dolerių, tai didėjant apyvartai mokestis mažėja. Viskas sudėliota taip, kad būtų užtikrinta, jog franšizių pirkėjai gerai užsidirbtų“, – pasakojo A. Branchas.

Paklaustas apie jo lūkesčius „Brand4Baltic 2012“ australas buvo nusiteikęs optimistiškai.

„Prarasti nėra ko – net jei žmonėms nepatiks siūlomi prekiniai ženklai, jie galės pasisemti geresnių idėjų. Pasaulis dabar labai mažas, todėl reikia naudotis visomis galimybėmis“, – sakė jis.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.