Dešimt pamokančių verslo nesėkmių istorijų

Kas labiau mus pamoko, jei ne patirtos klaidos? Tiesa, jos gali būti nepaprastai brangios (laiko ir finansų prasme), todėl geriau pasimokyti iš kitų klaidų. Šiame portalo verslas.in straipsnyje pateikta dešimt didžiausių visų laikų verslo nesėkmių ir kelios  pamokos, kurias būtina įsisavinti.

Pakanka kelių rimtų klaidų, neteisingai pasirinktos raidos krypties, ir verslą gali ištikti liūdna pabaiga.<br>123rf
Pakanka kelių rimtų klaidų, neteisingai pasirinktos raidos krypties, ir verslą gali ištikti liūdna pabaiga.<br>123rf
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Mar 12, 2013, 7:50 AM, atnaujinta Mar 10, 2018, 5:00 AM

Po svarios finansinės, emocinės ir psichologinės investicijos, verslo žmonėms visuomet sunku „nurašyti“ nepasisekusią iniciatyvą. Žiniasklaidos koncernas „News Corp.“ sumokėjo 580 mln. dolerių už „MySpace“ ir bandė sugrąžinti tinklui populiarumą. Galiausiai jis buvo buvo parduotas už 34 mln. dolerių.

JAV įsikūrusi tabako bendrovė „R. J. Reynolds“ išleido daugiau nei 1 mlrd. dolerių tam, kad sukurtų „Premier“ cigaretes. Jų unikalumas – mažiau nuodingųjų medžiagų, tad ir pavojaus sveikatai. Rūkaliai nekentė jos: „rūkėsi“ keistai, buvo sunku uždegti, taip pat ir įkvėpti. „R. J. Reynolds“ sukūrė „sveikiausią cigaretę pasaulyje“, kurios niekas nenorėjo.

Batų avalynės gamintojos „LA Gear“ vadovas vos per keturis metus padidino apyvartą nuo 11 mln. dol. iki 820 mln. dolerių. Tai padaryta sutelkus dėmesį į aukštą kokybę ir turtingą klientūrą. Tačiau sparti plėtra paskatino šalia to užsiimti ir pigios avalynės gamyba, o tai stipriai pakenkė prekės ženklui. Išvada: privalote pasakyti „ne“ greitam uždarbiui, nes tokio nėra.

„Coca Cola“ buvo suviliota į vienus didžiausių spąstų verslo istorijoje. „Pepsi“ tyrimas parodė, jog vartotojai netrukus pamėgs kitokį tradicinės kolos skonį. Bijodama tapti atgyvena, „Coke“ ėmė žaisti pagal „Pepsi“ taisykles, buvo apakinta netikslių tyrimų ir pakeitė savo sėkmingąją gėrimo formulę. Neleiskite, jog kitos bendrovės apibrėžtų jūsų strategiją.

„Netscape“ sukūrė pirmąją ir populiariausią interneto naršykles. Bendrovė nuolatos žiūrėjo į priekį, turėjo daug netradicinių idėjų. Ji pradėjo kurti visiškai naują programavimo kalbą ir ignoravo pačią naršyklę, jos patogumą. Įkūrėjas Markas Andreesenas nepastebėjo turįs deimantų kasyklą. Pasėję sėklas, nederėtų užmiršti nuimti derliaus.

Maisto gyvūnėliams el. parduotuvė „Pets.com“ sukūrė patogią internetinę svetainę, įgyvendino puikią rinkodaros kampaniją, sukūrė efektyvią tiekimo grandinę. Tiesa, nebuvo rinkos tam, ką siūlė „Pets.com“. Vartotojai nuperka maisto gyvūnėliams įprastose ar specializuotuose parduotuvėse. Efektyvumas ir patrauklios kainos nėra strategija, esmė – produktas.

„Pioneer Seed“ buvo didžiausia bendrovė savo rinkoje, sėjamųjų grūdų agrikultūrai rinkoje. Ji tiesiogiai bendradarbiavo su ūkininkais ir galutiniais vartotojais. Kai biotechnologijų įmonės įžengė į šią rinką, „Pioneer Seed“ nusprendė plėtoti ir šią sritį. To pasekoje tikslas pasidarė nebeaiškus, o bendrovės siekis vykdyti dvi skirtingas veiklas stipriai paveikė jos finansinius rezultatus, kol galiausiai įmonė buvo nupirkta.

„K-mart“ buvo mažmeninės prekybos pionierius JAV, tačiau orientavosi į skirtingą klientūrą. Tuo tarpu „Walmart“ toliau koncentravosi ties geriausia kaina, o „Target“ laikėsi diferenciacijos strategijos. „K-mart“ bandymas apimti abu baigėsi įmonės bankrotu 2002-iais metais. Jeigu einama dvejomis skirtingomis kryptimis, prarandama koncentracija ir klientai.

Jill Barad tapo pirmąja žaislus gaminančios bendrovės „Barbie“ vadove moterimi, nes sugebėjo įžvelgti svarbias detales, kaip produktų vadovė. Vis dėlto, tapusi vadove ji įpročio nepakeitė ir atsisakė deleguoti tai, ką turėtų daryti jos darbuotojai. To pasekoje organizacijoje dirbantys žmonės tapo demotyvuoti ir mažiau produktyvūs, o J. Barad turėjo atsistatydinti.

Tuo tarpu Carly Fiorina į „Hewlett Packard“ vadovės postą atėjo kaip tikra garsenybė. Ji iškart inicijavo didžiulius pokyčius, nes tai tiko jos asmenybei – taip ją įsivaizdavo visuomenė. To pasekoje ji priėmė radikalių, tačiau nereikalingų sprendimų, o bendrovė patyrė didžiulę žalą.

Kodėl? Nes savo ego ji priešpastatė bendrovės vertei. Puikiausių verslo lyderių tikslas – kurti sėkmingas bendroves, ne save.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.