„Nauji klientai yra pritraukiami nuolaidomis ir specialiais užsakymais, o seniausiems, lojaliausiems ir geriausiems klientams yra atsidėkojama sąskaitomis, kurios laikui bėgant auga.
Tai standartinė televizijos ir mobiliojo ryšio paslaugų teikėjų praktika. Jie pabrėžia, kad jų produktams ar paslaugoms taikomi ypatingi įkainiai naujiems klientams vietoje to, kad pasakytų, jog ilgalaikiams ir nesiskundžiantiems klientams jie taiko baudas“, - sako straipsnio autorius Bradas Tuttle'as.
Jis pažymi, kad vartotojai gali sutaupyti, jei skiria šiek tiek laiko paieškai ir pakeičia paslaugų teikėją. Tyrime nagrinėtu atveju per metus tai vidutiniškai sudaro 194 JAV dolerius (apie 500 litų).
„Tie patys principai taikomi ir vartotojams, norintiems geriausių mobiliojo ryšio, mokamos televizijos ar kitų abonentinių paslaugų kainų“, - teigia jis.
Tyrimo išvadoms iš dalies pritaria telekomunikacijų bendrovės „Bitė Lietuva“ generalinis direktorius Chrisas Robinsonas.
„Vartotojai yra tikinami, kad renkasi mažiausius pokalbių tarifus, tačiau jiems nepasakoma, kad laikui bėgant paslaugų kainos sumažės greičiau, nei baigsis jų sutartis. Jos nutraukti jiems neapsimokės dėl įvairių baudų, vadinamų „administravimo“ mokesčiais, ir šie vartotojai permokės“, - teigia Ch. Robinsonas.
Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, Lietuvos rinkoje per dvejus metus pokalbių minutės kaina mažėja apie 40 procentų. Dėl to klientai, turintys sutartis su ilgalaikiais įsipareigojimais, per metus bendrai gali permokėti iki 42 mln. litų.