Didžiausia rizika kiaulių maro virusui patekti į Lietuvą - su sunkvežimiais

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) teigia, kad didžiausia rizika afrikinio kiaulių maro virusui patekti į Lietuvos teritoriją iš kaimyninės Baltarusijos yra kartu su sunkvežimiais įvežamomis prekėmis. Todėl VMVT Vyriausybei pasiūlytame nutarime yra numatytas mokestis už papildomą dezinfekavimą tik sunkiosioms transporto priemonėms.

VMVT Vyriausybei pasiūlytame nutarime yra numatytas mokestis už papildomą dezinfekavimą tik sunkiosioms transporto priemonėms.<br>D.Umbraso nuotr.
VMVT Vyriausybei pasiūlytame nutarime yra numatytas mokestis už papildomą dezinfekavimą tik sunkiosioms transporto priemonėms.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

ELTA ir lrytas.lt inf.

Aug 16, 2013, 5:06 PM, atnaujinta Mar 1, 2018, 10:08 PM

VMVT skubios veiklos skyriaus vedėjo pavaduotojas Egidijus Pumputis naujienų agentūrai ELTA teigė, kad VMVT šį nutarimą pasiūlė, įvertinusi visus rizikos faktorius.

„2011 m. patirtis, kai į Lietuvą pateko klasikinis kiaulių maras, rodo, kad didžiausia tikimybė virusui patekti į mūsų šalį buvo su sunkvežimiais, tiksliau, bandovežiais (sunkvežimiais gyvuliams vežti, - ELTA)“, - sakė E.Pumputis.

Jo teigimu, dažnai sunkvežimiais yra gabenamos gyvulinės kilmės prekės, o tai pačiai mašinai yra pakeičiama tik priekaba, tuo tarpu pats sunkvežimis nėra dezinfekuojamas.

„Sunkiasvorės transporto priemonės dažniausiai veža arba pašarus, arba tuos pačius gyvulius. Mašinos keičia tik priekabas - nuvažiuoja su vienu kroviniu, grįžta su kitu ir jas labai sunku kontroliuoti. Be to, jos dažnai įvažiuoja į paties ūkio teritoriją. Tai palengvina krovimą ir kitus techninius dalykus, tačiau dar labiau padidina viruso tikimybę“, - teigė VMVT atstovas.

Anot jo, kitos transporto rūšys nėra tokioje didelės rizikos zonoje.

„Lengvieji automobiliai ir jais atvažiavę žmonės nėra įleidžiami į ūkio teritoriją“, - kalbėjo jis.

E.Pumputis taip pat sakė, kad geležinkelio transportas taip pat nėra pavojingas.

„Traukinių vagonai ir konteineriai yra plaunami, o pats traukinys nekelia grėsmės, nes jis važiuoja iš geležinkelio stoties į geležinkelio stotį“, - įsitikinęs VMVT atstovas.

Pasak jo, Vyriausybei pasiūlytame nutarime yra numatyta, kad už papildomą dezinfekciją krovinių vežėjams reikės mokėti 25 litų mokestį vienai transporto priemonei.

E.Pumputis nurodė, kad papildoma transporto dezinfekcija bus atliekama tose pačiose Lietuvos ir Baltarusijos pasienio vietose, kur ir šiuo metu stovi dezinfekciniai barjerai, tik bus pastatyta papildoma įranga.

„Šaltuoju metų laiku tose pačiose vietose bus statomi angarai, kuriuose bus įrengtas tentinis šildymas, nes žiemą sunku transporto priemones dezinfekuoti, kol jos yra neatitirpusios ir procesui trukdo ledo sluoksnis. Kol šilta, visa tai galima padaryti lauke rankiniu būdu, tačiau tokios priemonės yra laikinos“, - sakė jis.

ELTA jau skelbė, kad Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ pasipiktino VMVT pateiktu Vyriausybei nutarimo projektu, kuriuo tarptautinius krovinių pervežimus atliekančios transporto priemonės turės sumokėti už papildomą dezinfekciją Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje. Pasak „Linavos“ atstovo spaudai, neteisinga yra tai, kad papildomas mokestis būtų taikomas tik sunkvežimiams.

„Mus nustebino ne pats mokesčių rinkimas, bet tai, kodėl tai turėtų būti taikoma tik sunkvežimiams. Iš Baltarusijos atvyksta daug lengvųjų automobilių, kurie gali važiuoti iš pavojingų vietų. (...) Tačiau jeigu jau nebelieka kitos išeities ir pridedami papildomi mokesčiai, tai turi bent jau išlikti lygybės principas“, - stebėjosi jis.

VMVT informavo, kad siūlomą nutarimą Vyriausybė turėtų svarstyti kitą savaitę.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.