SGD terminalas – klaida, kas toliau?

Valstybinių energetikos įmonių, susijusių su SGD terminalu, vadovai viešai patvirtino faktą, kad terminalas neužtikrins pigesnių dujų ir taps našta valstybei. Klaidos pripažinimas – sveikintinas, siekiant, kad terminalo žala valstybei būtų kuo mažesnė. Kokie tolimesni veiksmai laukia?

Pagaliau pripažinta, kad pigesnių dujų SGD terminalas negaus ir jų Lietuvos vartotojams nepateiks, - sako A.Jaunukonis.
Pagaliau pripažinta, kad pigesnių dujų SGD terminalas negaus ir jų Lietuvos vartotojams nepateiks, - sako A.Jaunukonis.
Daugiau nuotraukų (1)

Andrius Janukonis

Oct 14, 2013, 5:33 PM, atnaujinta Feb 21, 2018, 4:34 AM

„Todėl manau, kad po truputį Lietuvoje reikia keisti požiūrį, esą terminalas taps panacėja smarkiai sumažinti dujų kainoms. Reikia pripažinti objektyvią realybę, kad esame maži rinkos dalyviai ir turime prisitaikyti prie šiandienos rinkos“, - sako UAB „Lietuvos energija“ už gamybą ir paslaugas atsakingas valdybos narys Liudas Liutkevičius.

„Siūlyčiau pažaboti per keletą metų įsivyravusį entuziazmą dėl 20-30 proc. pigesnių dujų“, - „Verslo žiniose“ teigia L.Liutkevičius.

Pagaliau pripažinta, kad pigesnių dujų SGD terminalas negaus ir jų Lietuvos vartotojams nepateiks. Pripažinta, kad Lietuvai teks pasirašyti sutartį su vienu dujų tiekėju, kontrakto vertė sieks mažiausiai 2,5-3 mlrd. litų per 5 metus. O juk siekis išvengti ilgalaikių sutarčių ir buvo įvardijamas kaip viena iš esminių priežasčių statyti terminalą.

Patvirtinta, kad jokie dreifuojantys tanklaiviai jūroje nesirikiuos ir geriausiomis (spot) kainomis dujų nesiūlys.

Taip pat pripažinta, kad jokio ekonominio pagrindo neturintis terminalas yra per didelis. Valstybei teks rūpintis, kur realizuoti šalies ūkiui per didelį kiekį dujų, kuris pasieks terminalą.

„Mūsų nuomone, gali būti kelios patrauklios verslo rūšys. Tarkime SGD tiekimas mažais mastais – mažesniais laiveliais, baržomis, „river-sea“ tipo laivais plukdant į Šiaurės šalis, mažus terminalus. Taip pat yra bunkeriavimas – laivybai skirtų degalų tiekimas“, - „Verslo žiniose“ pasakoja UAB „LitGas“ generalinis direktorius Dominykas Tučkus.

Apie tai, kad terminalas yra ne ekonominis, o, deja, politinis projektas rašiau prieš gerus metus. Šiandien tampa akivaizdu, kad politinė pasaka apie SGD terminalo naudą energetikai ir gyventojams sulaukė pabaigos.

Klaidos pripažinimas yra sveikintinas, geriau vėliau nei niekada. Tik aiškiai įvardinus, kad terminalas yra klaida, įmanoma pradėti spręsti šią problemą.

Manau, kad pripažinus klaidą, būtina sustoti ir racionaliai paskaičiuoti. Pagrindinis tikslas – užbaigti terminalo projektą su mažiausiais įmanomais nuostoliais valstybei.

D.Tučkaus svarstymai apie būdus atsikratyti būsimo dujų pertekliaus – pozityvi žinia. Ji reiškia, kad su terminalo projektu dirbantys asmenys yra racionalūs ir blaiviai mąstantys.

Blogiausias galimas scenarijus – ir toliau inertiškai vykdyti nuostoliams pasmerktą planą, leisti brangių klaidų grandinei ir toliau driektis: pradėti dujų jungties su dujų neturinčia ir nuosavo kuro naudojimo plėtrą vykdančia Lenkija statybas, Lietuvos dujotiekio rekonstrukciją, Sydderių dujų saugyklos statybą.

Šie projektai šimtais milijonų litų gultų ant dujų infrastruktūros vartotojų pečių ir mažintų šalies konkurencingumą.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.