Kad grupiniai kelionių pardavimai bankrutuos, buvo seniai aišku

Dar 2012 metais, kai interneto svetainės beta.lt ir grupinis.lt pradėjo platinti poilsines keliones, mes perspėjome priežiūros institucijas ir iškėlėme klausimą dėl tokios veiklos reglamentavimo. Tuo metu atsakingos organizacijos konstatavo, kad minėtosios dvi sistemos tik reklamuoja paslaugą ir kelionių agentūros veiklos nevykdo. Tačiau jau tada buvo akivaizdu, kad beta.lt ir grupinis.lt pasinaudojo įstatymų spragomis ir veikė be menkiausios Valstybinio turizmo departamento (VTD) priežiūros.

Turizmo verslas yra pelningas. Tuo pasinaudoja ir taip vadinamieji apsukruoliai.<br>123rf nuotr.
Turizmo verslas yra pelningas. Tuo pasinaudoja ir taip vadinamieji apsukruoliai.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Raimondas Ušeckas

Nov 18, 2014, 3:03 PM, atnaujinta Jan 21, 2018, 4:38 AM

Kitaip tariant, jos darė tą patį, ką daro visos kelionių agentūros – pardavinėjo keliones, tačiau veikė neturėdamos kelionių agentūros licencijos ir nedrausdamos iš pirkėjų gaunamų pajamų, nors tai daryti privalo visi kelionių pardavėjai.

Taigi, buvo sukurtas precedentas nepaisyti šalyje galiojančių įstatymų, dėl to rinkoje susidarė nevienodos konkurencijos sąlygos.

Kelionių agentūros, kaip ir minėtosios dvi interneto parduotuvės, šiuo atveju atlieka tas pačias tarpininko funkcijas: reklamuoja organizatorių siūlomas keliones, priima iš klientų pinigus ir atsiskaito su kelionių organizatoriumi.

Vadinamaisiais „grupiniais“ pardavimo kanalais naudojosi ir abu dabar jau bankrutavę kelionių organizatoriai – „Go Planet Travel“ ir „Plus Travel“. Vienam iš jų beta.lt ir grupinis.lt tapo bene svarbiausiu kelionių pardavimo kanalu. Sakysite, kas čia tokio, juk normalu, kai paslaugos parduodamos internetu.

Viena didžiausių bėdų yra ta, kad minėtosios dvi įmonės keliones pardavinėjo pigiau negu savikaina. Tai buvo viena priežasčių dėl ko dauguma skaidriai ir patikimai veikiančių kelionių agentūrų nesudarinėjo sutarčių su „Go Planet Travel“ ir „Plus Travel“ ir neplatino jų paslaugų.

Išeitį – be jokios VTD priežiūros veikiančius interneto svetaines – rinkos naujokai rado netrukus. Tenka apgailestauti, kad tokios veiklos pasekmės yra skaudžios ir į keliones išsirengusiems turistams, ir visų patikimai veikiančių kelionių agentūrų įvaizdžiui.

Tiesa, VTD jau atkreipė dėmesį į interneto sistemas, kurios, prisidengdamos kuponų platinimu, veikia kaip kelionių agentūros.

Tikimės, kad bus imtasi priemonių keisti įstatymų bazę ir reikalauti, kad visi rinkos dalyviai, parduodantys arba „reklamuojantys“ kelionių paslaugas, konkuruotų vienodomis sąlygomis.

Raimondas Ušeckas yra kelionių agentūros „Baltic Travel Service“ direktorius

Grupiniai kelionių pardavimai - pasaulyje populiari praktika

Kaip redakcijai atsisųtame laiške rašo Vilius Juraitis, atstovaujantis portalams Beta.lt ir Grupinis.lt, didžiausias pasaulyje grupinių pardavimų portalas Groupon.com sėkmingai reklamuoja keliones ir turizmo paslaugas, net turi atskiras Kelionių skiltis, o portalų lankytojai įsigyja keliones patrauklia kaina.

"Pavyzdžiui, Lenkijos Groupon.pl šiuo metu skelbia 287 kelionių ir turizmo paslaugų pasiūlymus.  

„Freshtravel“ („Plius Travel“) organizuojamas keliones pardavinėjo daugiau nei 100 kelionių agentūrų, skelbia Valstybinis turizmo departamentas. Deja, jų turimas veiklos draudimas nepadengs dėl „Freshtravel“ veiklos sustabdymo nukentėjusių keliautojų patirtų nuostolių.  

Vadinasi, tai, kad Lietuvoje dėl kelionių organizatorių ir agentūrų bankroto vėl nukentėjo tūkstančiai gyventojų, yra ne pardavimo kanalo, o turizmo rinkos ir netinkamos jos priežiūros problema", - tvirtina V.Juraitis.   

* * *

„UniPark“ kompensuos „Fresh Travel“ klientų patirtus nuostolius

Vilniuje ilgalaikio automobilių stovėjimo aikšteles valdanti įmonė „UniPark“ kompensuos parkavimo nuostolius turistams, kurie buvo įsigiję kelionę iš veiklą sustabdžiusio kelionių organizatoriaus „Fresh Travel“ ir iš anksto rezervavę vietas automobilio stovėjimui oro uoste kelionės periodu.

„UniPark“ leis klientams perkelti rezervuotas automobilio stovėjimo datas kitam laikui arba susigrąžinti jau sumokėtas lėšas. „Suprasdami sunkią situaciją, į kurią pakliuvo „Fresh Travel“ klientai, priėmėme sprendimą kompensuoti jų nuostolius, susijusius su automobilių stovėjimo rezervacijomis.

Nors ir teisininkai, ir Turizmo departamento atstovai teigia, kad klientų individualiai užsisakyta automobilių parkavimo paslauga nėra susijusi su įsigytais kelionių paketais, todėl nėra kompensavimo objektas, suprasdami išskirtines aplinkybes, norime pagelbėti nukentėjusiems turistams.

Prašome juos savo iniciatyva kreiptis į mūsų bendrove, nes mes nerenkame ir neturime informacijos, kur automobilio stovėjimą rezervavę klientai keliauja“, – sakė „UniPark“ prekės ženklą valdančios UAB „Stova“ direktorius Marius Blagnys.

Jo teigimu, šiuo metu bendrovė jau sulaukė klientų, kurie pateikė prašymus perkelti ar atšaukti parkavimo paslaugų rezervacijas. Dauguma šių klientų buvo užsisakę 8 parų automobilio stovėjimo paslaugas. Šios paslaugos vertė siekia apie 140 litų.

„Fresh Travel“ klientus, užsisakiusius automobilio stovėjimą „UniPark“ aikštelėse, bendrovė kviečia kreiptis pateikiant laisvos formos prašymą bei dokumentus, liudijančius įsigytą parkavimą neįvykusios kelionės su „Fresh Travel“ metu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.