„Kokia yra šalies oro uostų infrastruktūros vizija – ar jau yra priimtas sprendimas dėl Karmėlavos oro uosto tapimo pagrindiniu šalies oro uostu ir Vilniaus oro uosto tako rekonstrukcija planuojama kaip papildomas veiksnys siekiant šio tikslo?“, – pasirodžius naujienoms, viešai klausė Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė Žydrė Gavelienė.
Pateikiame A.Stankevičiaus mintis.
„Vilniaus oro uostas vakar pranešė lietuviams konkrečią datą, kada į sostinę skraidantys oro linijų lėktuvai leisis ir kils ne Vilniaus, o Kauno oro uoste.
35 dienos ir visus saugumo reikalavimus atitinkantis orlaivių kilimo ir leidimosi takas ar turizmo verslui atstovaujančių šalių pasitenkinimas ir po kelerių metų uždarytas visas oro uostas – kas svarbiau Lietuvai?
Tokį klausimą keliame mes. Ir jis yra pagrindinis kalbant apie šią situaciją. Kodėl?
1. Dabartinis Vilniaus oro uosto kilimo ir leidimosi takas „eina paskutinius savo metus“ ir techniškai jam būtina rekonstrukcija. Taip teigia visi profesionalai, bent kiek suprantantys, kokia yra orlaiviams naudoti reikalinga tako danga. Taip teigia Tarptautinė oro uostų asociacija. Taip teigia ir pati istorija – takas nerekonstruotas daugiau nei pusamžį.
2. Techniniai duomenys diktuoja poreikį taką uždaryti 35 dienoms. Tai yra pats trumpiausias, koks gali būti, laikas tokiam projektui vykdyti. Visi kiti aspektai – komerciniai, turizmo, politiniai – yra projekto įgyvendinimo pasekmės. Mes informuojame visus prieš 2 metus tam, kad visos pusės galėtų tas pasekmes įsivardyti ir mėnesį išgyventi su oro uostu už 100 km – taip, kaip užsienyje tai yra įprasta ir niekam nekelia problemų.
3. Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos poreikis neturi nieko bendro su koncesijos projektu. Kaip gali sugedusio mobiliojo telefono taisymas turėti ką nors bendro su ketinimu kraustytis į kitą būstą?
Tad kas svarbiau visiems: 400 tūkst. keleivių poreikis vieną mėnesį keliauti valandą iki oro uosto ar daugiau nei 3 mln. per metus aptarnaujančio oro uosto ateitis?“