Milijonierius Brianas Tracy: „Duokite savo darbuotojams laisvę“

Ne vienos įmonės vadovai suka galvą, kaip gi paskatinti savo pavaldinius, kad jie dirbtų kaip sau – kad siektų geriausių rezultatų, panaudotų savo gebėjimus, gerai jaustųsi įmonėje bei didintų kompanijos vertę.

Anot B.Tracy, reikia gerbti savo darbuotojus. Jie jausis geriau, jei bus išklausyti, o jų nuomonė – įvertinta.<br>Organizatorių nuotr.
Anot B.Tracy, reikia gerbti savo darbuotojus. Jie jausis geriau, jei bus išklausyti, o jų nuomonė – įvertinta.<br>Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Oct 5, 2015, 3:09 PM, atnaujinta Oct 11, 2017, 9:18 PM

Tačiau ne pro šalį jiems paklausyti ir patarimų, ypač, kai juos žarsto milijonus užsidirbę žvaigždės.

Spalio 14 dieną Vilniuje apsilankysiantis legendinis lyderystės ir pardavimų ekspertas iš Kanados Brian Tracy įsitikinęs – motyvacija lyg kuras „maitinantis darbuotojų produktyvumą“, o vadovas, kuris įmonėje taiko motyvacinę sistemą, gali džiaugtis darbo našumu ir mažesne darbuotojų kaita.

Požiūris pasikeitė

Anksčiau buvo manoma, kad lyderis turi būti drąsus, spinduliuoti energija, duoti nurodymus kitiems ir priimti sprendimus. Tačiau tai pasenusi informacija.

Šiuo metu vadovas – lyderis nuolat bendrauja su savo komanda. Jis ir klausinėja darbuotojus, ir atidžiai juos išklauso. Jis priima sprendimus ne vienas, o pasitelkęs visą komandą.

Aukso vertės taisyklės

Lyderis turi įkvėpti ir motyvuoti savo darbuotojus, tad kokios pagrindinės taisyklės?

1. Pasak B.Tracy, vienas svarbiausių motyvavimo principų – laisvė. Darbuotojai neturi jausti vadovo kontrolės. Laisvė skatina kūrybiškumą ir suteikia galimybę darbuotojams juo pasinaudoti. 

2. Ne mažiau svarbus veiksnys ir grįžtamasis ryšys – nuolat reikia kalbėtis su savo darbuotojais apie jų pasiekimus, įvertinti jų pastangas, atsakyti į jiems aktualius klausimus.

3. Reikia gerbti savo darbuotojus. Jie jausis gerbiami, jei bus išklausyti, o jų nuomonė – įvertinta.

Patartina vertinti savo komandą ne tik kaip darbuotojų būrį, bet kaip asmenybes. Didžiausia klaida, kurią daro vadovai – tai dominavimas bendraujant. Jie neišklauso darbuotojų. Tačiau būtina klausytis atidžiai, o prieš atsakant į pateiktą klausimą, padaryti pauzę.

4. Su darbuotojais reikia dalintis informacija. Jie nori jaustis komandos dalimi, prisidėti prie įmonėje vykstančių procesų, žinoti, kokia įmonės vizija, tikslai, pokyčiai.

5. Būtina pasitikėti savo komanda. Darbuotojai neturi jausti įtampos. Jie turi žinoti, kad klaida nėra pasaulio pabaiga, kad gali pasitikėti ir pasitarti su savo vadovu.

6. Dera suteikti darbuotojams tokias pareigas ir patikėti jiems tokius darbus, kuriuose jie galėtų atskleisti savo gebėjimus. Jiems laukia įdomių užduočių, kurios darbuotojams taptų ir iššūkiu.

7. Žinoma, ne paskutinėje vietoje lieka ir motyvacinis atlygis bei galimybė įmonėje siekti karjeros. Reikia kalbėtis su darbuotojais apie jų ateities planus, perspektyvas, kokias pareigas jie norėtų užimti ateityje, ir kaip planuoja to siekti.

8. Teigiami lūkesčiai yra stipriausias motyvacijos šaltinis. Niekas nedidina savigarbos ir darbo našumo labiau nei žinojimas, kad vadovas vertina darbuotoją kaip profesionalą. Svarbu, kad komanda jaustų vadovo paramą.

Knygos sukrovė milijonus

B.Tracy gimė 1944 metais Kanadoje, šuo metu jis vadovauja kompanijai „Brian Tracy International“.

2009-aisiais metais žurnalas „Forbes“ pranešė, kad B. Tracy organizuodamas seminarus ir parašęs daugiau nei 50 pasaulinio populiarumo sulaukusias knygas, uždirbo 25-30 mln. JAV dolerių.

Pardavimų psichologijos specialistas sėkme džiaugiasi tik dėl to, kad buvo užsispyręs ir siekė tikslo, dirbo nepailsdamas nuo ankstyvo ryto iki vėlyvo vakaro. Pradėjęs dirbti pardavimų agentu, jis siekė parduoti kuo daugiau, tačiau jam nesisekė ir jis nusprendė paklausti geriausio įmonės pardavėjo patarimo.

„Kai paklausiau, ką jis darė kitaip nei aš, jis pateikė produktų pardavimo žingsnių sistemą, kuri tiko potencialiam pirkėjui“, – pasakojo B. Tracy.

Nuo to laiko vietoj to, kad pasakotų apie produktą klientams, jis klausinėjo jų. Užuot bandęs priblokšti klientą produkto vertingumu, jis stengėsi perprasti klientą ir pasiūlyti jam pagalbą.

Jo pardavimų rezultatai tapo tokie geri, kad B.Tracy sėkmingai kilo karjeros laiptais. Savo patirtį ir įgytas žinias jis perdavė kitiems, kurie dabar yra pelningai dirbantys verslininkai.

Renginį organizuojančios įmonės „Confinn“ atstovai teigia, kad spalio 14 dieną „Vilnius Grand Resort“ konferencijų centre vyksiančiame seminare B.Tracy dalyviams pateiks praktinių strategijų, taktikų bei įgūdžių, kuriuos taiko stipriausi vadovai visame pasaulyje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.