„Daug pasiekę „antrepreneriai“ pasižymi ir tam tikrais bendrais asmenybės bruožais, kurių, be abejonės, yra nemažai, visgi galima išskirti kelis“, – sako Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU) Verslo vadybos fakulteto dekanė prof. dr. Jelena Stankevičienė, pasidalinusi savo įžvalgomis. Taigi, jūsų dėmesiui – 4 sėkmingo jauno verslininko bruožai.
Gebėjimas rizikuoti ir mokymasis iš nesėkmių.
Paradoksalu, bet sėkmingi startuoliai išsiskiria savo gebėjimu mokytis iš nesėkmių (sėkmingiausi startuoliai sėkmę pasiekia tik iš 10-o ar 12-o karto), geba priimti egzistuojančias rinkos sąlygas ir sėkmingai jas išnaudoti.
Kiekvienas sėkmingo verslininko vardo siekiantis žmogus greičiausiai yra ne kartą „sudegęs“, kitaip tariant, nesėkmingai surizikavęs. Warrenas Buffettas ar Steve‘as Jobsas rizikavo daug ir nuolatos kalbėjo apie tai, jog daugiausiai išmoko iš situacijų, kuriose jiems nepasisekė.
Motyvacija ir įvairiapusiškumas.
Šie žmonės yra labai motyvuoti. Tai reiškia, kad jie bando kurti įvairaus tipo verslą, taip ne tik diversifikuodami savo veiklos rizikas, bet ir neapribodami savo kūrybinio potencialo. Pažiūrėkime į didžiausių kompanijų pasaulyje pavyzdžius: IKEA įkūrėjas Ingvaras Kampradas savo verslumo gebėjimus išbandė žuvies produktų, kanceliarinės prekių versle ir tik vėliau perėjo prie baldų gamybos.
Fredrikas Idestamas, kurio įkurta „Nokia“ kompanija veikė daugelyje sektorių, gaminančių popieriaus gaminius, dviračių ir automobilių padangas, avalynę, asmeninius kompiuterius, ir tik gerokai vėliau susikoncentravo į telekomunikacijų verslą.
Kūrybiniai sprendimai.
Nėra nei vienos garsios pasaulio kompanijos, kuri nepasižymėtų kūrybiniais sprendimais. Neseniai VGTU viešėjo Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacijos (CERN) atstovai, kurie pasakojo, jog tik kūrybiškumo vedamas dar 1989 metais Timas Bernersas-Lee CERN patalpose išrado internetą (World Wide Web (WWW).
Iš pradžių taip buvo siekiama supaprastinti bendravimą automatinio keitimosi informacija tarp mokslininkų CERN viduje, o šiandien gyvenimas jau neįsivaizduojamas be interneto. Kūrybinis potencialas – vienas iš kertinių šiuolaikinio startuolio aspektų, nes tik taip gimsta inovacijos, kurios yra vienas iš esminių šių dienų prioritetų.
Rinkos išmanymas ir nenugalimas smalsumas.
Kiekvienam potencialiam verslo kūrėjui labai svarbu įsigilinti, kas yra jo konkurentai, atlikti rinkos analizę. Reikia sugebėti suprasti, kur yra jo siūlomo produkto ar paslaugos konkurencinis pranašumas, kurioje verslo modelio dalyje bus generuojamas pelnas. Taigi, čia neapsieinama be noro tobulėti, įgimto smalsumo ir domėjimosi rinkos įvykiais.