Lėktuvų įgulų streikas: kas laimi ir pralaimi?

Vokietijos oro linijų bendrovės „Lufthansa“ pilotai šios savaitės ketvirtadienį atšaukė planuotą dar vieną streiką. Kaip keleiviams reaguoti ir į ką reikėtų atkreipti dėmesį, sužinojus, kad planuoti skrydžiai atšaukti? Kas laimi tokio streiko metu, o kas pralaimi?

Oro bendrovės darbuotojų streikas sutrikdo keleivių planus.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Oro bendrovės darbuotojų streikas sutrikdo keleivių planus.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
„Tarkim, Lietuvoje „Lufthansa“ aptarnauja per 20 tūkst. keleivių per mėnesį. Savaitės streiko atveju daugmaž 5 tūkst. žmonių teks keisti bilietus kitais maršrutais ar atidėti kelionę“, – skaičiavo S.Bartkus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Tarkim, Lietuvoje „Lufthansa“ aptarnauja per 20 tūkst. keleivių per mėnesį. Savaitės streiko atveju daugmaž 5 tūkst. žmonių teks keisti bilietus kitais maršrutais ar atidėti kelionę“, – skaičiavo S.Bartkus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

LRT laida „Laba diena, Lietuva“, lrt.lt

Nov 27, 2015, 2:50 PM, atnaujinta Oct 2, 2017, 12:17 PM

„Įmonėje „Lufthansa“ tęsiasi konfliktas tarp vadovybės ir profsąjungų, jis trunka daugiau nei metus, kartais profesinės sąjungos paskelbia įvairaus masto streikus. Dėl tokios situacijos pralaimi visi – ir patys darbuotojai, ir įmonė, ir keleiviai.

„Lufthansa“ yra didelė įmonė ir veža daugiau nei 80 mln. keleivių kiekvienais metais, tad kelių dienų skrydžių sutrikdymas gali pridaryti problemų nemažai daliai keleivių“, – LRT sakė aviacijos ekspertas, „Small Planet Airlines“ rinkodaros vadovas Simonas Bartkus.

Anot jo, konfliktas tarp įmonės vadovybės ir profesinių sąjungų – nemažos dalies Vakarų šalių seniai veikiančių oro bendrovių problema.

„Lufthansa“ – didelė kompanija. Tad kelių dienų streikas pridaro bėdų nemažai daliai keleivių.

Tarkim, Lietuvoje „Lufthansa“ aptarnauja per 20 tūkst. keleivių per mėnesį. Savaitės streiko atveju daugmaž 5 tūkst. žmonių teks keisti bilietus kitais maršrutais ar atidėti kelionę“, – skaičiavo S.Bartkus.

„Lufthansa“ įgulos streikuoja po kelis kartus per metus. Lapkritį jau vyko streikas, ketinta streikuoti ir mėnesio pabaigoje.

„Kuo daugiau tokių streikų vyksta, tuo visi geriau tam pasiruošę. Kompanija stengiasi kuo anksčiau informuoti keleivius, nupirkti kitų oro bendrovių bilietus savo keleiviams, pasirengusios ir kelionių agentūros. Manau, streiko atveju išlošia tie keleiviai, kurie bilietus perka per kelionių agentūras. Jos dažnai pasirūpina alternatyviais maršrutais, galimybėmis skristi su kitomis oro bendrovėmis“, – kalbėjo S.Bartkus.

Kokių nuostolių patiria milžiniška bendrovė?

„Konfliktuojančios pusės skirtingai vertina nuostolius. Tačiau skaičiuojama, kad tokiai bendrovei kaip „Lufthansa“ nuostoliai siekia kelis ar netgi keliasdešimt milijonų eurų per vieną streiko dieną.

Lapkričio pradžioje streikas formaliai vyko visą savaitę, bet skirtingos darbuotojų grupės streikavo skirtingomis dienomis. Vieną dieną streikavo trumpųjų skrydžių palydovai, kitą dieną – ilgųjų skrydžių pilotai.

Streikas nėra vienkartinė akcija, kuris prasideda numatytą valandą ir baigiasi numatytu metu. Sutrikimas gali tęstis gerokai ilgiau. Kai darbuotojai paskelbia streiką, lėktuvai įstringa svetimuose oro uostuose ir vėluoja išskristi. Tai kompleksinis dalykas“, – aiškino S.Bartkus.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.