Vyresni bendradarbiai nesižavi tokiu plačiu požiūriu į biuro aprangą.
„Jūs įsivaizduojate, ką jie dėvi darbe?“ – kalbėdami su aprangos darbe tyrimo autore Laura Sherbin sakė Silicio slėnio specialistai, kurių amžius – apie 40 metų.
Paaiškėjo, kad šią amžiaus grupę labiausiai erzina kolegų iki 30 metų rengimosi stilius.
„Drabužiai – tai pirmas atrankos kriterijus, – sakė „The Center for Talent Innovation“ Niujorke mokslinių tyrimų direktorė L.Sherbin. – Vienas iš signalų, kuriuos siunčia apranga, – nepagarba aplinkiniams“.
Daugelis kompanijų pastaraisiais metais atsisakė griežtų taisyklių, keliamų aprangai, ir leidžia darbuotojams laisvai rinktis, ką vilkėti darbe.
Šią taisyklę kiekvienas sektorius prisitaikė savaip. Tarkim, bankininkai ir teisininkai leidžia sau atlaisvinti kaklaryšius. O bliuzonus su gobtuvais biure, anot „BBC Capital“ cituojamo konsultanto Jacobo Morgano, išpopuliarino socialinio tinklo „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas. Ir tokie drabužiai tapo norma aukštųjų technologijų sektoriuje.
„Mes turime du gyvenimus – darbinį ir naminį. Kadangi jie vis labiau susipina, natūralu, kad apranga tampa laisvesnė“, – sakė J.Morganas.
Dėl šios priežasties nemažai įmonių, kurių darbuotojai susiduria su klientais, nė neketina atsisakyti uniformų.
Kaip sako L.Sherbin, kai darbuotojams suteikta per didelė laisvė, jiems per sunku suprasti, kaip derėtų būti apsirengusiam darbe.
Žmonės mato, kad kiti kolegos, kurie biure vilki lyg namie, nesulaukia įspėjimų, tad ir patys taip elgiasi.
„Šešios ryto, galvoji, ką apsirengti, ir nusprendi: „Mačiau, kad kartą kolegė atėjo apsirengusi tą patį, vadinasi, ir man tiks“, – pasakojo L.Sherbin.
Pasak ekspertės, viršininkui gali būti nelengva įspėti darbuotoją dėl netinkamos aprangos, ypač jei jie skirtingų lyčių, skirtingų kultūrų. Tarkim, vyras viršininkas vargiai norės aptarti su pavaldine jos sijono ilgį. Tad kad būtų išvengta nepatogumų, derėtų tai aptarti taisyklėse.
Parengė Aida Murauskaitė