Kaip mažmeniniams bankams išlikti reikalingiems ateityje?

2014 metais Amerikoje atliktoje apklausoje apie skaitmeninių technologijų keliamą bankų veiklos trikdymą 72 proc. respondentų iš 18–34 metų amžiaus grupės atsakė, kad naudosis finansinėmis paslaugomis bendrovių, kurios nėra bankai (pvz., „Apple“, „Square“, „Facebook“, „Google“, „Amazon“ ir t. t.). 2015 metais atliktoje toje pačioje apklausoje 79 proc. respondentų taip pat atsakė, kad jų santykiai su bankais yra grynai transakcinio, bet ne santykių, pobūdžio.

Didelės finansų bendrovės yra tarsi dideli sunkūs laivai, kurie lengvai nepakeičia savo kurso.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Didelės finansų bendrovės yra tarsi dideli sunkūs laivai, kurie lengvai nepakeičia savo kurso.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Miriam Agnese, „Tieto“ vyriausioji klientų patirties patarėja

2016-04-05 11:58, atnaujinta 2017-05-30 11:20

Ar mažmeniniai bankai pradeda atsilikti?

Mažmeniniai bankai, ypač čia, Šiaurės šalyse, jau daug metų yra tiek paslaugų, tiek procesų skaitmenizavimo priešakyje. Ir nors atlikta daug procesų automatizavimo, savitarnos ir verslo procesų inovacijų, bet vis dar yra ką veikti.

Tačiau Šiaurės šalių mažmeniniai bankai pradeda atsilikti vartotojų patirties ir naujų inovatyvių paslaugų srityje. Plintant mobiliesiems mokėjimams, tarpusavio skolinimui, „blockchain“ technologijai, sutelktiniam finansavimui ir kitoms klientams reikalingoms vertės pridedančioms paslaugoms, lenktynės, kas laimės varžybas ateityje, jau prasidėjo.

Mano supratimu, didelės finansų bendrovės yra tarsi dideli sunkūs laivai, kurie lengvai nepakeičia savo kurso. Slegiamoms labai griežto reguliavimo, rizikos vengimo, departamentaliizacijos, senų tradicinių sistemų, joms sunku perorientuoti dėmesį iš reikalavimų tenkinimo į inovacijas. Visos šios priemonės labai svarbios apsaugant vartotojų pinigus ir užkertant kelią bankrotui. Kas laikytų savo pinigus banke, kuris užsiima rizikinga veikla?

Pastebėjau, kad stipri ilgai dominavusi logika negali paprasčiausiai išnykti. Pagrindinis mažmeninių bankų verslo modelis beveik nesikeičia jau pora šimtų metų. Tuo metu medijose įvyko didelių pokyčių, ir čia klausimas kyla ne dėl to, ar bankai iškris iš verslo per naktį, o koks bus jų vaidmuo ateityje.

Ką galima padaryti?

Taigi, kaip išlikti reikalingiems ateityje? Patarčiau atkreipti dėmesį į tris gyvybiškai svarbias sritis:

Finansų technologijos – mobilieji mokėjimai, tarpusavio skolinimas, mobiliosios piniginės, sutelktinis finansavimas, viskas, kas, jūsų manymu, suteiks vertės jūsų tiksliniam klientui – pirkite, užmegzkite partnerystę, kurkite patys – turite tame dalyvauti. Priešingu atveju jūsų veikla sutriks ir prarasite ryšius su savo klientais.

Orientacija į klientą – nustokite būti užsidarę ir susitelkite į klientą. Skirkite visą dėmesį klientų aptarnavimui, nuolat analizuokite jų poreikius, kad galėtumėte geriau juos aptarnauti kiekvieną dieną.

Inovacijos – sukurkite mažas autonomiškas komandas, kurios galėtų dirbti priešakinėse jūsų dabartinės veiklos srityse, pamažu tyrinėdamos tolesnes galimybes. Tai leis jums nebrangiai ir be didelės rizikos išbandyti inovacijas jūsų organizacijos struktūroje. Bandykite su klientais, klyskite, mokykitės ir vėl bandykite, kol jums pavyks visą dėmesį visuomet sutelkdami į klientą. Pamėginkite turimus pajėgumus išbandyti nereglamentuojamose srityse, kad išaiškintumėte klientų elgseną ir galėtumėte kurti jiems naują vertę nespaudžiami griežto reglamentavimo.

Kurkite inovacijas tenkindami kasdienius klientų poreikius

Ieškokite kitų rūšių inovatyvių paslaugų, kurios galėtų padėti jūsų klientams sumaniau tvarkyti savo kasdieninius finansinius reikalus. Ką galite padaryti, kad mano, kaip vartotojo, gyvenimas taptų lengvesnis? Pabandykite atsakyti į tokius klausimus:

Kaip paprastai ir aiškiai galite man padėti geriau suprasti, kaip auginti savo pinigus?

Kaip apmokėti gautas sąskaitas man pačiam jų niekuomet neregistruojant?

Kaip pervesti pinigų savo senelei, nežinant jos sąskaitos numerio?

Kaip gauti pranešimus, jei mano išlaidos viršijo mano savaitės biudžetą?

Kaip paprastai pasižiūrėti visos savo šeimos išlaidas?

Ir svarbiausia – išeikite iš savo pastato! Stebėkite rinkos tendencijas, kintančią vartotojų elgseną, kas vyksta kitose verslo šakose, apie ką kalba jūsų klientai. Pokyčiai vyksta vis greičiau ir sėdėdami prie savo stalo nesužinosite, kokia kryptimi. Ir, galiausiai, kreipkitės pagalbos ir naujo požiūrio į ką nors, kas nedirba čia!

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.