Lietuviškos karštinės vardas – „Lidl“

Yra temų, kurios lietuviams įdomesnės už daugybę dalykų, vykstančių šalyje ir visame pasaulyje. Už naftos kainų karus, teroristų išpuolius, pabėgėlių srautus. Lietuviams labiausiai rūpi, kada ir kur atsidarys „Lidl“ prekybos centrai, koks juose bus asortimentas, kokios kainos, kas juose dirbs ir kokius atlyginimus gaus.

Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 21, 2016, 9:13 AM, atnaujinta May 28, 2017, 4:42 AM

Šnekų apie tai netrūksta nei viešajame transporte, nei parduotuvėse, nei interneto erdvėje. Visko matę žurnalistai, ir tie negali atsistebėti – ko gi ta tauta dėl prekybos centrų kraustosi iš proto? Susidomėjimą dar labiau kursto paslaptingoji „Lidl“ prekybos tinklo komunikacija.

„Lidl“ paslaptinga – kaip geidžiamiausia moteris.

Apie protu sunkiai paaiškinamą susidomėjimą pranešė ir „Google“. Pernai pagal „Google“ paieškos duomenis iš prekės ženklų lietuviai daugiausia ieškojo informacijos būtent apie „Lidl“.

Savotiška vokiečių valdomo „Lidl“ strategija viską laikyti paslaptyje yra labai efektyvi tiek rinkodaros, tiek ir komercine prasme. Argi ne puiku: neleidžiant pinigų, iš lūpų į lūpas tinklas puikiai reklamuojamas, jam dar net neatsidarius. Vokiškas taupumas, ne kitaip.

Nepaisant to, kad „Lidl“ ketina atidaryti tik apie 20 parduotuvių, o „Maxima“ šiemet planuoja didžiausią tinklo plėtrą per pastarąjį dešimtmetį – duris atvers 20 naujų ir maždaug 10 atnaujintų parduotuvių, tai niekam neįdomu. Nesvarbu, kad „Lidl“ į savo tinklus žada priimti tik penktadalį vietos gamintojų produkcijos, kaip tuo tarpu rinkos senbuvių – „Iki“ lentynose Lietuvos tiekėjų produkcija sudaro iki 50 proc. prekybos tinklo asortimento, „Maxima LT“ – apie 70 proc., o „Norfos“ parduotuvėse – apie 85 proc., gyventojų palankumo svarstyklės vis tiek linksta naujokų naudai.

Dalis lietuvių „Lidl“ laukia lyg stebuklo, nes tikisi, kad tai pakeis maisto prekių kainas visoje Lietuvoje.

Tačiau jei naujokų prekybos centrai bus tokie, kaip, tarkime, Vokietijoje, aš ir toliau liksiu ištikima „Iki“. Ir ne tik todėl, kad „Iki“ – arčiau namų. Daugybę kartų teko lankytis Vokietijoje, tačiau į „Lidl“ užsukau tik du kartus. Pirmąjį, kai atėjau ir nusivyliau, antrąjį – profesiniais sumetimais. Pastarąjį kartą norėjau palyginti „Lidl“ ir Lietuvoje veikiančių prekybos tinklų kainas.

Gal mano kelyje tiesiog pasipainiojo netikęs prekybos centras, tačiau jame tvyrantis chaosas, netvarka ir nedidelė pasiūla labai nuvylė. Prekės išdėliotos be jokios sistemos. Ką ten išdėliotos, veikiau suverstos. Prie bulvių – vyriškos trumpikės, prie vištienos – sūriai.

Tačiau didžiai daliai lietuvių vis dar svarbiausias kriterijus – prekės kaina. Taip, turtingiems vokiečiams ten apsipirkti išties pigu. Tačiau tik apie 50 proc. nedidelėmis kainomis garsėjančio „Lidl“ tinklo prekių buvo pigesnės nei Lietuvoje. Manote, kad skurdesniems lietuviams bus taikoma kitokia kainodara nei turtingiems vokiečiams? Vargu, nes 80 proc. prekių iš užsienio žadanti atsigabenti „Lidl“ į jų kainą įtrauks transportavimo išlaidas ir pan.

Be abejo, didesnė konkurencija, dėl kurios jau nerimauja rinkos senbuvės, paprastam pirkėjui – tik į naudą. Kainų karas – garantuotas.

Nauda ne tik pirkėjams, bet ir darbo rinkai. Gerokai didesnius atlyginimus žadantis „Lidl“ iš kitų prekybos centrų jau išviliojo ne vieną šimtą darbuotojų.

Viename provincijos mieste kasininke dirbanti pažįstama pasakojo, kad bet kurią laisvą akimirką su bendradarbėmis diskutuoja – pereiti dirbti į „Lidl“ ar ne. Legendos sklando apie gerokai didesnius atlyginimus, kuriuos ten uždirbs, apie darbo sąlygas, kurios, kalbama, bus gerokai civilizuotesnės.

„Dirbti teks ir naktimis, bet bent už tai bus atitinkamai atlyginta“, – dūsauja lietuviškame prekybos centre tik kiek didesnį nei 400 eurų atlyginimą uždirbanti mano pašnekovė. Jos darbovietėje nėra nė vieno vyro, taigi moterims tenka ne tik kasose sėdėti, bet ir prekes iškrauti. Net ir sunkias alkoholio dėžes.

O „Lidl“ toliau be didelių kalbų ir investicijų formuoja teigiamą įvaizdį. Emigracijos nustekentoje Lietuvoje jie turi iš ko rinktis.

Jie ir toliau žaidžia katę ir pelę. Trečiadienį lietuviams pamėtėja dar vieną intrigą: „Lidl Lietuva“ svetainėje jau galima užsiprenumeruoti prekybos tinklo naujienlaiškį. Be kitų „Lidl“ naujienų, prenumeratoriams bus pranešta atidarymo data ir pirmųjų duris atversiančių parduotuvių sąrašas.

Tinklo parduotuvėms pradėjus prekybą, naujienlaiškio prenumeratoriai tiesiai į savo e. pašto dėžutes gaus pranešimus apie svarbiausias „Lidl“ akcijas, naujausius produktus ir išskirtinius pasiūlymus pirkėjams, ras vertingų ekspertų patarimų bei kvietimų dalyvauti žaidimuose.

„Kas lemia patrauklias „Lidl“ prekių kainas? Kodėl „Lidl“ prekiauja iš dėžių? Kas yra „Lidl“ privatūs prekės ženklai ir kuo jie išskirtiniai? Ką reiškia „Lidl“ pavadinimas? Tai – tik keletas dalykų, dažniausiai keliančių pirmąkart apsilankiusiųjų „Lidl“ parduotuvėse susidomėjimą“, – skelbia prekybos centrų, kurių Lietuvoje dar nėra, atstovai.

Ką gi, intriga – iki paskutinės akimirkos.

Svarbu išlaikyti sveiką protą ir nepuoselėti ypatingų vilčių. Nusivylimas, kaip ir pagirios, kelia ne itin malonius jausmus. Pirkinių gerbėjai jau persirgo „Ikea“ liga ir trokštama tapo kasdienybe. Taip nutiks ir su „Lidl“. Juk tai viso labo tik parduotuvės, kam dėl jų kraustytis iš proto.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.