Surasti gerų darbuotojų dar niekada nebuvo taip sunku. Atėjo laikas, kai save „pardavinėti“ turi ne kandidatai į darbo vietas, o darbdaviai, „Login“ vykusioje konferencijoje teigė personalo paieškos agentūros „People link“ steigėja Jurgita Lemešiūtė-Frejienė.
Pamirškite darbo skelbimus
Anksčiau rasti darbuotojų ar bent pritraukti potencialių kandidatų nebuvo sudėtinga – skelbimų svetainėje patalpini skelbimą, nepamiršti raktinių žodžių, tokių kaip „motyvuojantis atlyginimas“ ir „karjeros perspektyvos“, ir lauki.
Šiandien viskas sudėtingiau. „Šiuo metu tik 17 proc. darbo rinkos yra laikomi aktyviais kandidatais. Tai reiškia, kad iš šimto žmonių 83 net neužsuka į darbo skelbimų svetaines“, – teigė J.Lemešiūtė-Frejienė.
Ką tai reiškia? Kad darbuotojų paieškos užtrunka. 2010 metais vidutinė darbuotojo paieška užtruko 10 dienų, šiandien – 30 dienų. Ir tai tik potencialaus kandidato suradimas, dar reikia jį sudominti ir pasamdyti.
„Dažnai tenka girdėti, kad programuotojo ieško pusę metų, rasti gerą vadybininką kartais užtrunka ir 9 mėnesius“ – pasakojo personalo paieškos specialistė.
J.Lemešiūtė-Frejienė yra įsitikinusi – atėjo laikas darbuotojų medžioklei. Jei prieš dešimtį metų personalo paieškos agentūros dienas leisdavo prie telefonų knygos, šiandien išnaudojami socialiniai tinklai, marketingas ir net pažintys.
Svarbu suvokti, kad šiandien visi svertai – gero kandidato į darbuotojus rankose.
Bijokite darbo pokalbių
Visuomet buvo įprasta, kad darbo pokalbiai – stresinė situacija darbuotojui. Juk jis turi pasirodyti gerai, sužavėti darbdavį ir dar sugebėti susitarti dėl palankių darbo sąlygų.
Kas pasikeitė? Ogi tai, kad dabar dantimis prieš susitikimą turėtų kalenti ne kandidatas, o darbdavys.
Visi verslininkai rūpinasi savo vartotojų patirtimi. Šiandien reiktų susimąstyti ir apie kandidatų patyrimą – pasistengti jų patirtį darbo pokalbių metu padaryti kuo malonesnę.
„32 proc. žmonių, nepatenkinti savo darbo pokalbiu įmonėje, nebeperka tos įmonės produktų“, – pasakojo J.Lemešiūtė-Frejienė.
Sakote, kad jums tai nesvarbu, nes nieko nepardavinėjate? Personalo paieškos ekspertė teigia, kad nepatenkintas iš darbo pokalbio išėjęs žmogus apie tai papasakoja bent 20-čiai savo pažįstamų. Apie sėkmingą darbo pokalbį pliurpiama mažiau – vidutiniškai 8 draugams.
Dėl šios priežasties jau pusė Vakarų Europos įmonių savo personalo atrankos skyrius sujungė su rinkodaros skyriais. „Personalo paieškoje šiandien galioja visi pardavimo ir rinkodaros dėsniai“, – kalbėjo L.Lemešiūtė-Frejienė.
Radęs pasiruošk atsisveikinti
Dar neišsigandote? Tuomet laikas susipažinti su dar viena tendencija, kuri turėtų kelti nerimą darbdaviams – savanoriška darbuotojų kaita.
Šiuo metu vidutinė darbuotojų kaita Europos įmonėse siekia 25 proc. „Tai reiškia, kad per dvejus metus pasikeičia pusė įmonės darbuotojų“, – teigė L.Lemešiūtė-Frejienė.
Dabartinių jaunuolių – Y kartos – tėvai paprastai mano, kad vienoje darbo vietoje reikėtų stengtis išdirbti bent penkerius metus. Įdomu tai, kad tam pritaria tik 13 proc. Y kartos, šiuo metu įsiliejančios į darbo rinką.
Galima bandyti darbuotojus motyvuoti įmonėje pasilikti kuo ilgiau, bet geriau apsidrausti ir iš karto pabandyti iš jų išspausti viską, kas tik įmanoma.
„Jei bijai, kad darbuotojas ilgai neužsibus, reikia jį kuo greičiau apmokyti, kad jis pradėtų nešti įmonei vertę, kažkokius rezultatus“, – patarė personalo paieškos specialistė.