Kas bendro tarp „Aliexpress“, „Amazon“ ir „Topo centro“?

„Aliexpress“ ir „Amazon“ šiuo metu yra didžiausi prekybininkai pasaulyje, kurių paslaugomis naudojasi milijonai vartotojų ir kurių konkurencijos bijo tūkstančiai verslininkų.

„Topo grupės“ įkūrėjas ir valdybos pirmininkas Aurelijus Rusteika drąsiai teigia – šių prekybos gigantų Lietuvos verslininkai neturėtų bijoti.<br>Login nuotr.
„Topo grupės“ įkūrėjas ir valdybos pirmininkas Aurelijus Rusteika drąsiai teigia – šių prekybos gigantų Lietuvos verslininkai neturėtų bijoti.<br>Login nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Gintarė Valentinaitienė

May 5, 2016, 4:39 PM, atnaujinta May 26, 2017, 12:39 PM

Tačiau „Topo grupės“ įkūrėjas ir valdybos pirmininkas Aurelijus Rusteika drąsiai teigia – šių prekybos gigantų Lietuvos verslininkai neturėtų bijoti.

Prieš 20 metų Amerikoje vienas vaikinas metė darbą, prisipirko įvairių daiktų, daugiausia knygų, ir pradėjo jas pardavinėti. Panašiu metu Kinijoje kitas vyrukas pradėjo ieškoti darbo. Išsiuntė 30 gyvenimo aprašymų, tačiau jo nepriėmė net į KFC greitojo maisto restoraną dirbti padavėju.

Lietuvoje prieš 20 metų į magistro studijas neįstojęs vaikinas nusipirko skalbimo mašiną, pasistatė ją ant taburetės ir ėmė atidžiai apžiūrinėti...

Pirmasis vaikinas – Jeffas Bezosas – šiandien valdo „Amazon“, Kinijoje darbo nesugebėjusiam rasti Jackui Ma dabar priklauso didžiausia pasaulyje virtuali parduotuvė „Aliexpress“, o į magistro studijas nepriimtas A.Rusteika dabar valdo vieną didžiausių buitinės technikos centrų Lietuvoje – „Topo grupę“.

Populiariausios prekės

„Amazon“, pradėjęs prekiauti knygomis, dabar yra tarp didžiausių pardavėjų Amerikoje ir prekiauja praktiškai viskuo.

Ar žinote, kokias prekes dažniausiai perka „Amazon“ klientai? Pirmoje vietoje – krūtinę pakeliantis korsetas, o kitos dažniausiai perkamos prekės – atlikėjos Adele albumas „25“ ir vakarėlio kortų žaidimas.

„Aliexpress“ siūlo dar didesnį įvairiausių prekių pasirinkimą. Dažniausiai žmonės iš šios parduotuvės užsisako moteriškus apatinius, nuo smūgių apsaugančius telefono dėkliukus ir vaizdo registratorius.

„Pastaruosius beveik visus nuperka rusai“, – pridėjo A.Rusteika.

„Topo grupė“ negali pasigirti tokiais įdomiais pirkiniais. Dažniausiai žmonės iš čia perka televizorius bei įvairius kabelius ir jungtis.

Apyvarta ir kainos

Žinoma, „Topo grupė“ ir savo pardavimais negali lygiuotis į tokius gigantus, kaip „Aliexpress“ ir „Amazon“. „Aliexpress“ apyvarta siekia 10 mlrd., „Amazon“ – 96 mlrd., o „Topo grupės“ – 72 mln. eurų.

Pirkėjų skaičiai taip pat gerokai skiriasi – juk „Amazon“ ir „Aliexpress“ aptarnauja klientus visame pasaulyje.

Bet pirkėjams labiau rūpi kainos, tiesa?

„iPhone“ kroviklis „Aliexpress“ kainuoja 4, o „Amazon“ – 8 dolerius. „Topo centre“ jis dvigubai brangesnis – 16 dolerių. „Macbook Pro 15“ kompiuteris „Amazon“ kainuoja 2025, o „Topo centre“ – 2670 eurų.

Bet štai kavos aparatą „Delonghi“ „Amazon“ galima įsigyti už 370 eurų, o „Topo centre“ – 199 eurų.

Dar didesnė konkurencija?

A.Rusteika teigė, kad kainos šiose parduotuvėse labai nesiskiria, tačiau vartotojams net kelių eurų skirtumas – paskata rinktis.

Jei kainomis konkuruoti sunku, Lietuvos ir Europos verslininkai dar labiau turėtų bijoti kito dalyko – fizinių parduotuvių.

„Mano svajonė, kad „Topo centras“ veiktų Kinijoje. Tuomet mano apyvarta siektų 33 milijardus“, – savo vizijomis dalijosi A.Rusteika.

O kas atsitiktų, jei „Aliexpress“ savo parduotuves atidarytų Lietuvoje?

Įmonė jau pradėjo užsiimti mažmenine prekyba Kinijoje. „Netikėtas žingsnis, nors žinant, kiek nenaudojamų pinigų savo sąskaitoje turi „Aliexpress“ – visko galima laukti. Žadama, kad bus sukurta 1600 taškų, kuriuose pirkėjai galės atsiimti ar išbandyti prekes“, – kalbėjo A.Rusteika.

„Amazon“ taip pat pradeda atidarinėti savo sandėlius Europoje, galima sulaukti ir įmonės parduotuvių.

Bet A.Rusteika konkurentų nebijo: „Jei „Aliexpress“ atidarys parduotuvę Lietuvoje, iškart jiems teks 21 proc. PVM ir 10 proc. muito mokesčių.“

Verslininkas teigė, kad to užtenka, jog į mažmeninę plėtrą mūsų šalyje įmonės žvelgtų kritiškai.

Vietos mažmenininkams, tokiems kaip „Topo grupė“ – lengviau. Iš mažmenos pereiti į virtualią prekybą žymiai paprasčiau, nei elektronines parduotuves paversti fizinėmis.

„Mes investuojame į e.komerciją, stengiamės būti ten, kur yra mūsų klientai, ir sakome visiems verslininkams, kad baimes reikia vyti šalin“, – optimizmo neslėpė A.Rusteika.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.