Komandos formavimo renginiai – laiko švaistymas!

Lietuvos įmonės daro rimtą klaidą. Siekdamos labiau motyvuoti savo personalą, vis daugiau dėmesio ir lėšų skiria komandos formavimo renginiams. Iš pirmo žvilgsnio atrodytų, kad tokių renginių organizavimo paslaugų pasiūla yra pakankamai didelė, todėl ir kokybiškų renginių, turinio prasme, tikrai turėtume rasti.

Daugelis komandos formavimo renginį įsivaizduoja, kaip smagų pasibuvimą su alaus skardine populiarioje kaimo turizmo sodyboje, todėl dažnai darbuotojai mieliau renkasi tiesiog likti darbe, prisidengdami neatidėliotinais darbais<br>123fr nuotr.
Daugelis komandos formavimo renginį įsivaizduoja, kaip smagų pasibuvimą su alaus skardine populiarioje kaimo turizmo sodyboje, todėl dažnai darbuotojai mieliau renkasi tiesiog likti darbe, prisidengdami neatidėliotinais darbais<br>123fr nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ugnė Juodytė, Vidas Lisauskas

2016-07-17 10:29, atnaujinta 2017-05-18 16:13

Visgi reali situacija yra kiek kitokia. Mano profesinė patirtis rodo, kad daugelis klientų šią veiklą traktuoja kaip pramoginę, todėl nekelia didelių reikalavimų šių renginių turiniui bei galutiniam rezultatui. Būtent tai lemia, kad renginio poveikis būna labai trumpalaikis ir beveik nepastebimas.

Darbuotojai būna atsitraukę nuo savo tiesioginio darbo dieną arba dvi ir tai kainuoja. Darbdaviui tenkančias išlaidas sudaro ne tik iš išorinės kompanijos samdymo, bet ir transporto, sodybos, maitinimo, pramogų kaštai. Tikriausiai daugeliui vadovų pagrįstai kyla klausimų dėl tokių investicijų generuojamos grąžos. Ar tikrai verta švaistyti laiką ir pinigus?

Daugelis komandos formavimo renginį įsivaizduoja, kaip smagų pasibuvimą su alaus skardine populiarioje kaimo turizmo sodyboje, todėl dažnai darbuotojai mieliau renkasi tiesiog likti darbe, prisidengdami neatidėliotinais darbais arba komandai skirtą renginį iškeičia į laisvalaikį su savo artimaisiais. Akivaizdu, kad po tokių komandos formavimo renginių naivu tikėtis, kad investicija prisidės prie teigiamų pokyčių įmonės veiklos rezultatuose, o komanda dirbs darniau ir našiau.

Tikriausiai esate susidūrę ir sprendę panašias situacijas:

„Dirbame komandoje, prie jos prisijungė keletas naujų žmonių, todėl svarbu padaryti, kad jie lengvai integruotųsi į komandą ir visi siektume maksimalių rezultatų.“

„Kaip komanda kartu dirbame jau daugelį metų. Esame daug ką išbandę, tačiau vis dar norisi ne tik smagiai praleisti laiką, bet ir naujai vieniems kitus pamatyti.“

„Esame naujai susibūrusi komanda – norime suprasti, kaip efektyviai ir sklandžiai dirbti kartu.“

„Atsirinkau darbuotojus, kurie turi reikalingas darbui kompetencijas. Suteikėme puikias darbo sąlygas, tačiau kažkas vis tiek vyksta ne taip. Darbuotojai dirba vienoje patalpoje, bet nesidalina informacija, vyksta tylūs nesutarimai...“

Rekomenduojama investuoti laiko veikloms, skirtoms komandiškumo stiprinimui. Organizacijose skyriai, departamentai, komandos susiduria su skirtingais iššūkiais, bet įgūdžiai, reikalingi sklandžiam ir efektyviam darbui yra universalūs. Gebėjimas klausyti, klausti, įtikinti, priimti kitų nuomonę, padėti, dalintis, būti aktyviam.

Šiuos gebėjimus galime lavinti darbo aplinkoje, tačiau dažnai nutinka taip, kad darbų gausa, tempas taip įtraukia, kad „minkštosioms“ kompetencijoms lavinti skiriame nepakankamai dėmesio. Svarbu sustoti ir su savo komandomis apie tai kalbėtis, nes uždelsę galime susidurti su nepageidaujamais padariniais (neproduktyvus darbas, darbuotojų išėjimas ir pan.).

HBR straipsnis, kuriame aptariamas skambučių centre darytas tyrimas rodo, kad kritinės kompetencijos, reikalingos darbuotojų efektyviam darbui yra susijusios su komunikacija. Tam, kad ji pagerėtų buvo peržiūrėtas pertraukų laikas ir sudėliotas taip, kad kolegos galėtų bendrauti daugiau vieni su kitais. Tai 10 proc. sumažino darbuotojų nepasitenkinimo lygį, o produktyvesnis darbas sugeneravo papildomų 15 milijonų dolerių per metus. Išmaniosios organizacijos tam skiria papildomą laiką, organizuoja išvykas, mokymus, kuria vidines iniciatyvas ar individualiai dirba su darbuotojais.

Tyrimai rodo, kad žmonės lengviausiai mokosi, kai yra įtraukiami į aktyvią veiklą, kuri yra smagi, kur jie gali tyrinėti savo esamus ir naujus veikimo modelius, gauti grįžtamąjį ryšį, pasidaryti išvadas ir vėl bandyti.

Tai galima pasiekti įvairiais būdais. Billas Watkinsas darbuotojus kviesdavo į 40 kilometrų trunkančią kelionę, kurioje komandos turi įveikti įvairias kliūtis. Kevinas Kniffinas iš Kornelio universiteto skatina valgyti kartu ir pabrėžia, kad ypatingą poveikį komandai turi dalinimasis maistu arba bendras jo ruošimas.

Norėdami sukurti įtraukiantį komandos stiprinimo renginį tai galime padaryti išnaudodami sąlygas, kurias siūlo Lietuvos gamta. Jos tinkamos įvairaus pasirengimo žmonėms ir skirtingų poreikių turinčioms organizacijoms.

Pastaruoju metu itin populiaria veikla tapo plaukimas baidarėmis. Specialių užduočių, teorijos integravimas į procesą yra alternatyva tradiciniam plaukimui. Jo metu galima stebėti labai daug galimybių ką koreguoti, stiprinti komandos narių įgūdžiuose. Tai galima pasiekti plaukiant paprastu maršrutu, tereikia įtraukti keletą specialių užduočių, kurios parodo žmogaus įprastus veikimo modelius ir komandos sudėties balansą.

Mėgstantiems iššūkius, galima rinktis maršrutus, kurie natūraliai kelia pagarbią baimę, bet kartu tai erdvė komandos narių komunikacijos, bendradarbiavimo ar sprendimų priėmimo gebėjimų formavimui. Plaukiant galima stiprinti pasitikėjimą vieniems kitais bei skatinti tikėjimą, kad kartu įveikiamos net ir sudėtingiausios kliūtys.

Tokias trasas ypač vertina Y kartos darbuotojai. Šios kartos komandai parink greitai besikeičiantį maršrutą, su natūraliais gamtos iššūkiais: seklios miškų upės, aukšti skardžiai – idealiai tiks, o jei dar įterpsi specialias užduotis, maisto gaminimą kartu, bendrą komandinį aptarimą, perėjimą pelke ar nestandartinį plaukimą ežeru – gausi tobulą užsiėmimą visai komandai su rezultatu verslui.

Lietuvoje turime aplinką, kuri gali padėti organizacijoms ugdyti darnias, produktyviai dirbančias komandas. Tereikia pritaikyti specialias žaidybines užduotis, leidžiančias geriau pažinti komandą, lyderystės modelius ir galima pasiekti tvarių rezultatų.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.