Lietuviai ištikimi – nelaksto iš vieno banko į kitą

67 proc. Lietuvos gyventojų naudojasi vienos finansų įstaigos paslaugomis visiems finansiniams poreikiams tenkinti. Penktadalis (19 proc.) gyventojų mokėjimo kortelę, paskolą ir kitus produktus renkasi dviejose, o 4 proc. – trijose finansų įstaigose. Tokius duomenis atskleidė banko „Bigbank“ užsakymu visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“ atlikta Lietuvos gyventojų apklausa.

R.Norvilas.<br>Organizatorių nuotr.
R.Norvilas.<br>Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Nov 7, 2016, 9:11 AM, atnaujinta Apr 18, 2017, 4:00 PM

Iš visų amžiaus grupių dažniausiai vienos finansų įstaigos paslaugomis dažniausiai naudojasi jauniausi (iki 29 m.) ir vyriausi (virš 70 m.) gyventojai, turintys vidurinį arba aukštesnįjį išsilavinimą ir gaunantys mažesnes pajamas (iki 350 EUR vienam šeimos nariui).

„Tai, kad lietuviai dažniausiai naudojasi vieno banko ar kitos finansų įstaigos paslaugomis, rodo, kad esame ganėtinai lojalūs – t.y. turėdami mokėjimo kortelę viename banke ir nusprendę, pavyzdžiui, imti vartojimo paskolą, dažniausiai kreipiamės į tą patį banką“, – sako banko „Bigbank“ Lietuvos filialo vadovas Rolandas Norvilas.

Visgi, jis pastebi, kad tokia „ištikimybė“ gali nemažai kainuoti – įprotis naudotis konkrečios finansų įstaigos paslaugomis gali užkirsti kelią gauti geriausią pasiūlymą ir sutaupyti.

„Įsigydami didesnį pirkinį, dažniausiai patikriname kainas keliose parduotuvėse ir renkamės geriausią pasiūlymą, tačiau keista, kad naudodamiesi finansinėmis paslaugomis, taip elgiamės retai. Paskola yra rimtas finansinis įsipareigojimas, tad nusprendus jį prisiimti, derėtų įvertinti visas alternatyvas, apskaičiuoti visus mokesčius ir tik tuomet priimti sprendimą“, – pataria R. Norvilas.

Jis primena, kad renkantis geriausią vartojimo paskolos pasiūlymą, reikėtų lyginti ne palūkanas, o bendrą kredito kainos metinę normą (BVKKMN), kuri parodo visas su paskola susijusias išlaidas, kurios skirtinguose bankuose ar kitose kredito įstaigose gali būti skirtingos.

„Trumpai tariant, BVKKMN parodo visą paskolos kainą. Palūkanų norma kai kuriais atvejais gali siekti vos kelis procentus, tačiau prisidėjus įvairiems mokesčiams, galutinė suma, kurią sumokėsite už paskolą, gali gerokai išaugti. Tad norėdami palyginti kelių bankų ar kredito įstaigų pasiūlymus, lengviausiai tai padarysite lygindami jų teikiamų paskolų BVKKMN, kuri išreiškiama procentais. Siekiant gauti palankiausią paskolos pasiūlymą, derėtų rinktis tą, kurio BVKKMN yra mažiausia“, – teigia R. Norvilas.

Reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa atlikta šių metų rugsėjo mėnesį. Jos metu apklausta virš tūkstančio vyresnių nei 18 metų amžiaus šalies gyventojų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.