„Iki“ vadovas – apie nematomą prekybos centrų pusę

Juokaujama, kad prekybos centrai lietuviams yra virtę lyg antrais namais, – čia ne tik apsiperkama, tačiau ir leidžiamas laisvalaikis, susipažįstama su konditerijos ir kulinarijos naujovėmis, apmokamos sąskaitos ir suteikiamos paslaugos. Kasdien atvėrę prekybos centrų duris pirkėjai ir lankytojai mato sustyguotus procesus, tačiau ne mažiau darbo ir gyvenimo lieka už uždarų durų. Apie nematomą prekybos centrų pusę kalbamės su prekybos tinklo IKI generaliniu direktoriumi Gerard'u Rogu.

 Apie nematomą prekybos centrų pusę - su prekybos tinklo IKI generaliniu direktoriumi G.Rogu.<br> M.Patašiaus nuotr.
 Apie nematomą prekybos centrų pusę - su prekybos tinklo IKI generaliniu direktoriumi G.Rogu.<br> M.Patašiaus nuotr.
Apie nematomą prekybos centrų pusę - su prekybos tinklo IKI generaliniu direktoriumi G.Rogu. <br>Asmeninio archyvo nuotr.
Apie nematomą prekybos centrų pusę - su prekybos tinklo IKI generaliniu direktoriumi G.Rogu. <br>Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

May 10, 2017, 10:44 AM, atnaujinta May 10, 2017, 1:08 PM

– Prieš trejus metus atvykote į Lietuvą iš Vokietijos, kur vadovavote vienai didžiausių pramoninių kepyklų, kad perimtumėte vadovavimą IKI prekybos tinklui. Kokie buvo pirmieji įspūdžiai ir ar jie nepasikeitė per vadovavimo metus?

– Kai pirmą kartą atvykau į Lietuvą, mane nustebino Vilniaus grožis – mažai Europos sostinių gali pasigirti tokia žaluma. Profesinė nuostaba ištiko, kai susipažinau su Lietuvos maisto sektoriumi. Pripažinsiu, tikėjausi žemesnių standartų ir mažesnio pasirinkimo, tačiau mano rastas produktų asortimentas buvo aukštos kokybės ir pagal pasirinkimą niekuo nenusileido vakarietiškam. Trečias malonus dalykas, kuris mane lydi iki šiol, – motyvuota, gerai surinkta komanda.

– Vadovaujate vienam didžiausių darbuotojų kolektyvui Lietuvoje: IKI dirba daugiau nei 7000 darbuotojų. Kaip pavyksta sustyguoti tokio būrio žmonių darbą ir kasdienius procesus?

– Mūsų įmonės ir prekybos tinklų veiklos specifika lemia, kad dirbame mažais kolektyvais visoje Lietuvoje. Iš čia – keli iššūkiai. Pirma, kaip perduoti įmonės propaguojamas vertybes visiems darbuotojams, kad jos pasiektų ir tolimiausius šalies kampelius? Juk IKI aptarnavimo standartai turi būti vienodi tiek Vilniuje, tiek Palangoje. Antra, apsipirkimas yra jautrus dalykas, o jo metu iškylančios problemos turi būti išspręstos kontakto vietoje, kad pirkėjas iš parduotuvės neišeitų blogos nuotaikos ar su neigiama patirtimi. Gyventojų, taigi ir pirkėjų, nedaugėja, konkurencija tarp prekybos tinklų tik auga, todėl daugiausia konkuruojama teigiama klientų patirtimi, siekiama lojalumo.

– Ir kokias išeitis pavyko rasti?  

– Kaip minėjau, tarp prekybos centrų konkurencija yra itin didelė – rinka prisodrinta prekybos centrų: dažnai iš namų išėjęs žmogus vienodai greitai gali pasiekti tris keturias parduotuves. Tam, kad išsiskirtume, privalome dirbti efektyviau, o efektyvumas pasiekiamas diegiant inovacijas. Nors kalbant apie inovacijas dažniausiai minimi technologiniai dalykai, svarbiausios inovacijos prasideda nuo žmogaus. Darbuotojų atvirumas naujoms idėjoms ir iniciatyvumas – tai du pagrindiniai dalykai, kurie leidžia būti žingsniu priekyje. Todėl mūsų organizacijoje naujovės yra ne tik nuleidžiamos iš viršaus, bet ir skatinama pačių darbuotojų atsakomybė bei iniciatyva.

– Kaip atrodo realūs sprendimai, kurie lėmė pokyčius?

– Vienas efektyvumą didinančių sprendimų buvo gerokai sumažintas išmetamo maisto kiekis. Tai pavyko padaryti dėl nuolatinio darbuotojų mokymo – pasisėmę patirties kolegos pasiūlė įvesti tikslesnę apskaitą ir paklausos prognozavimą. Taip pat klientai gali grąžinti produktus – taip užtikrinome grįžtamąjį ryšį, kuris verčia pasitempti. Grįžtamasis ryšys diegiamas santykiuose ne tik su klientais, bet ir su darbuotojais – tu gali reikalauti iš bendradarbių iniciatyvos, tačiau ji turi būti ir pastebėta ir įvertinta. Todėl ėmėmės tobulinti pareigybinius aprašus ir daugiau investuoti į įvairius mokymus. Tai leido tiksliau vertinti darbuotojų pastangas, o kartu ir padidino darbuotojų įsitraukimą, paskatino juos prisiimti  daugiau atsakomybės.

 

– Kaip darbuotojai reagavo į permainas, suteikiančias jiems daugiau iniciatyvos?

– Pavardinsiu konkrečius pavyzdžius. Prieš trejus metus darbuotojų iniciatyva atsirado IKI vidinis fondas, kuris skirtas kritinėmis ligomis sergantiems darbuotojams ir jų šeimos nariams. Bendrovė, skatindama iniciatyvą, prisideda prie šio fondo finansavimo, tačiau kitą dalį aukoja patys darbuotojai. Maža to, darbuotojai fonde dirba savanoriškai. Per trejus metus pavyko padėti dešimtims mūsų darbuotojų ir jų šeimos narių, kuriuos užklupo ligos.

Kitos iniciatyvos – gal ne tokios didelės, tačiau skatinančios parduotuvių kolektyvus virsti bendruomenėmis. Tai ir dalyvavimas miestų renginiuose, bėgimo varžybose, ekskursijose, organizuoti svarbiausių metų švenčių šventimą darbo vietose. Kai bendradarbiai virsta bendruomene, dingsta labai daug problemų – visi serga vienas už kitą, padeda ir palaiko.

– Pripažinkime, nors prekybos sektoriuje dirba kas šeštas šalies gyventojas, darbas čia apaugęs mitais ir stereotipais. Dažnai – ir ne pačiais geriausiais.

– Iš tiesų tai yra palikimas iš senesnių laikų. Aptarnavimo sektorius jautrus patirčiai, o jos nepagerinsi, jei į procesus žiūrėsi mechanizuotai. Reikia skatinti kūrybiškumą ir iniciatyvumą. Prekybininkai turi suprasti, kad darbuotojai yra geriausi jų ambasadoriai, – jie apie patirtį darbo vietoje pasakoja draugams, artimiesiems, klientams ir potencialiems darbuotojams. Konkurencija dėl darbuotojų tampa vis didesnė – jei prekybos tinklai nepagerins teigiamų darbuotojų patirčių darbe, pritraukti naujų žmonių bus vis sunkiau.  

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.