Keturios paprastos priežastys, sužlugdančios dar neapšilusį verslą

 

 Anot A.Karaliaus, visos priežastys, kurios lemia nesėkmę, kyla iš elementariausio nesusikalbėjimo.<br> M.Patašiaus nuotr. 
 Anot A.Karaliaus, visos priežastys, kurios lemia nesėkmę, kyla iš elementariausio nesusikalbėjimo.<br> M.Patašiaus nuotr. 
 Anot A.Karaliaus, visos priežastys, kurios lemia nesėkmę, kyla iš elementariausio nesusikalbėjimo.
 Anot A.Karaliaus, visos priežastys, kurios lemia nesėkmę, kyla iš elementariausio nesusikalbėjimo.
 Anot A.Karaliaus, visos priežastys, kurios lemia nesėkmę, kyla iš elementariausio nesusikalbėjimo.
 Anot A.Karaliaus, visos priežastys, kurios lemia nesėkmę, kyla iš elementariausio nesusikalbėjimo.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Aug 30, 2017, 5:21 PM

Nors imantis verslo dažniausiai tikimasi sėkmės, net 95 proc. naujų, o kartais net ir patyrusių verslininkų bankrutuoja per pirmus penkerius gyvavimo metus.

„Sėkmės mokytojas“, saviugdos literatūros bei seminarų autorius Algirdas Karalius įžvelgia keturias dažniausiai pasitaikančias priežastis, nulemiančias nesėkmę. Kaip jos išvengti?  

 

Pirmoji - nesusikalbėjimas 

Nepateisintus klientų lūkesčius neretai nulemia paprasčiausias nesusipratimas. Kilus konfliktui, prarandamas pelnas, o kartais – ir lojalūs paslaugos ar prekės vartotojai. O tada, kai mažėja įplaukos ir klientų ratas, bankrotas – beveik neišvengiamas.

A.Karalius pabrėžia, kad efektyviai komunikuoti reikia ne tik su užsakovais, bet ir su savo darbuotojais.

„Nesusikalbėjimas įvyksta ne tik tarp užsakovų ir vykdytojų, bet ir pačios įmonės viduje.

Skirtingų profesijų atstovai neretai skirtingai suvokia užduotį – projektų vadovai viską mato vienaip, dizaineriai įsivaizduoja kitaip, vadybininkai dar kitaip. Taip iš galutinio produkto išeina šnipštas, o įmonė būna pasmerkta anksčiau ar vėliau žlugti“, – tvirtina specialistas.

 

Antroji – didelė darbuotojų kaita 

Nesugebėjimas rasti ir ilgai išlaikyti personalo kenkia verslo stabilumui.

„Kiekvieną kartą radus naują darbuotoją jį reikia apmokyti, taip pat prireikia nemažai laiko, kol jis perpranta įmonės poreikius, sistemą.

Neišvengiamai naujas žmogus taip pat daro daugiau klaidų, kurias vėliau tenka taisyti kitiems darbuotojams ar net pačiam vadovui.

Tą brangų laiką būtų galima panaudoti kur kas produktyviau, jei būtų imtasi priemonių personalui išlaikyti“, – įsitikinęs A.Karalius.

Jis priduria, kad dažnai pasirodantys tos pačios įmonės darbo skelbimai taip pat nepadeda jos įvaizdžiui ir ilgainiui rasti naujų darbuotojų tampa vis sunkiau.

 

Trečioji – „gaisrų gesinimas“  

Nenumatytų ir stresinių situacijų pasitaiko kiekviename versle, tačiau jei didžioji laiko dalis skiriama būtent tokiems „gaisrams gesinti“, užuot galvojus apie kompanijos plėtrą ar ieškant naujų galimybių, sunku tikėtis, jog verslas gyvuos penkmetį ar ilgiau.

„Vėluojantys terminai, nepatenkinti klientai, vidiniai nesutarimai – visa tai atima daug laiko ir ėda nervus. Tik puikiai krizių valdymą išmanantis vadovas gali išlaikyti įmonę ir išvengti bankroto“, – sako A. Karalius.

 

Ketvirtoji - instrukcijos, kuriomis nesinaudojama 

Kad ir kaip tai atrodytų nuobodu, prieš pradedant verslą aprašyti visus jo procesus yra būtina.

„Planavimas čia yra tiesiog būtinas. Kokios gali kilti rizikos? Kaip elgtis krizių atveju? Kokią žinutę komunikuoji savo potencialiems klientams ir savo komandai? Tai tik keli klausimai, į kuriuos reikia sau ne tik atsakyti, bet ir turėti tuos atsakymus po ranka popieriniu formatu ar kompiuteryje. Tačiau turėti krūvą popierių neužtenka – reikia jais naudotis“, – moko A.Karalius.

Jis tikina, kad net ir profesionalus ir gerai apgalvotas verslo planas nepadės, jei jo niekas neskaitys ir juo nesirems.

„Juk kas iš to gražaus plano, jei norima perduoti žinutė sako viena, projektų vadovai veikia kita, o vadybininkai klientams perduoda trečia?“ – retoriškai mintį užbaigia jis.

 

Būtina kalbėti aiškiai 

A.Karalius atkreipia dėmesį, kad visos išvardytos priežastys, kurios lemia nesėkmę, kyla iš elementariausio nesusikalbėjimo ir nemokėjimo efektyviai perduoti  kitiems reikiamų žinių. Tad pirmiausia, norint išvengti bankroto, verta išmokti kalbėti aiškiai ir suprantamai.

„Kiekvienam verslininkui rekomenduoju bent pabandyti „DRAKON“ algoritminės kalbos metodologiją. Tai toks procesų aprašymo būdas, kai pasitelkiant vizualizaciją viskas paaiškinama taip paprastai, kad suprasti galėtų ir vaikas“, – sėkmingos komunikacijos paslaptį atskleidžia lektorius. 

Savo žiniomis ir ilgamete patirtimi jis pasiruošęs pasidalinti su klausytojais ir šių metų spalio 6 dieną Vilniaus „Crowne Plaza“ viešbutyje vyksiančiame praktiniame seminare „Verslas iki rakto: kaip lengvai kurti, valdyti ir optimizuoti verslo procesus?“.

Pirmuose dviejuose A. Karaliaus rengtuose seminaruose dalyvavo daugiau nei 250 įmonių savininkų ir vadovų, tad tikimasi, kad ir šį kartą atsiras ne vienas norintis išmokti naujos metodologijos, galinčios padėti kurti ir vystyti sėkmingą verslą.

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.