Pagrindinės motyvacijos priemonės darbe: štai jos

Skeptikai, teigiantys, kad geriausia motyvacija – atlyginimas, turėtų pergalvoti savo prioritetus ir aplinkos svarbą darbui, nes pasauliniai motyvacijos darbe tyrimai ne pirmus metus rodo, kad atlyginimas nebėra prioritetiniu veiksniu renkantis, kur dirbti. Kaip teigia finansinių paslaugų bendrovės „Mokilizingas“ personalo vadovė Virginija Pipirė, šiais laikais darbuotojo motyvavimas peržengia įprastus darbdavio-darbuotojo santykius, mat stengiamasi, kad jis darbe jaustųsi taip pat gerai, kaip savo nedarbinėje aplinkoje. Pasak jos, motyvuotas darbuotojas yra ne tas, kuris tik daug uždirba, bet tas, kuris darbe gali realizuoti save, nuolatos tobulėja ir jaučiasi komandos dalimi.

Finansinių paslaugų bendrovės „Mokilizingas“ personalo vadovė Virginija Pipirė.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Finansinių paslaugų bendrovės „Mokilizingas“ personalo vadovė Virginija Pipirė.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Oct 6, 2017, 10:14 AM, atnaujinta Oct 6, 2017, 10:22 AM

- Kokios motyvacijos priemonės taikomos „Mokilizinge“? Ar jos atitinka dabar aktualias motyvacijos sistemas pasaulyje? 

- Pasaulinė personalo valdymo profesionalų asociacija (SHRM) 2017 metais atliko tyrimą, kuriuo siekta išsiaiškinti labiausiai darbuotojų vertinamų darbdavių siūlomas naudas, ir paaiškėjo, kad pastarieji didžiausią dėmesį skiria motyvacijos individualizacijai, sveikatinimui, asmeniniam/profesiniam ugdymui bei darbo laiko lankstumui.

Mes siekiame maksimaliai pritaikyti darbo aplinką darbuotojo poreikiams ir individualizuoti motyvacinę sistemą, nes, pavyzdžiui, jeigu darbuotojui didžiausią pasitenkinimą teikia netradicinio kino seansai, tai stalo futbolas ar virtualios realybės akiniai darbe jam pridėtinės vertės gali ir nesukurti. Kad tai išsiaiškintume ir žmonės galėtų išsakyti, kas jiems svarbu, periodiškai darome įvairias momentines apklausas bei vidinius mikroklimato tyrimus. Paskutinio tokio tyrimo rezultatai tik patvirtino, kad darbo užmokestis yra svarbi dedamoji, tačiau ne svarbiausia: 96 proc. mūsų darbuotojų nurodė, kad darbe jiems svarbiausia vadovo dėmesys, elgesys ir pagarba, 93 proc., kad  svarbus darbo užmokestis ir tiek pat – galimybė tobulėti darbe. 

Apklausa parodė, kad sukuriamos palankios darbo sąlygos padeda darbuotojams įsitraukti į bendro tikslo siekimą ir jausti jų atliekamo darbo indėlį, todėl didelį dėmesį skiriame vidinei įmonės kultūrai – mums rūpi, kad kiekvienas jaustųsi svarbus ir išgirstas. 

- Dabartinių darbdavių problema, kad vienoje darbovietėje susiduria trijų skirtingų kartų – X, Y ir Z – atstovai. Ar įmanoma motyvacinę sistemą suderinti taip, kad visi būtų patenkinti?

- Visai neseniai paskaičiavome, kad pas mus dirba 20 proc. X kartos, 70 proc. Y kartos ir 10 proc. Z kartos atstovų, taigi, tiek jų lūkesčiai, tiek motyvacija skiriasi. Todėl kuriant motyvacinę sistemą, mes stengiamės, kad visos mūsų iniciatyvos būtų įvairios ir reikšmingos visų kartų atstovams. Pavyzdžiui, sveikatingumo tema yra aktuali visoms kartoms, todėl didelį dėmesį skiriame sveikam gyvenimo būdui: pas mus biure visada yra citrinos, imbiero, medaus, šaltuoju laikotarpiu – dezinfekcinių priemonių, nes mūsų  filosofija – jei sergi, sirk atsakingai ir neik į darbą, saugok savo kolegą. 

Taip pat parūpiname darbuotojams tinkamą sveikatos draudimą, kuris yra skirtas tiek sveikatos profilaktikai (kas labai aktualu X ir Y kartoms), tiek jie turi galimybę rinktis įvairias grožio bei sveikatinimo veiklas (kas patinka Z kartai).
 
Skatiname judrų gyvenimo būdą, todėl kompensuojame dviračių parkingą, oranžinių dviračių nuomą, įvairių bėgimo maratonų startinius mokesčius bei komandinį įsitraukimą į sveiką gyvenseną: jeigu 5 darbuotojai suburia grupę numatytai veiklai (tinklinio, TRX treniruotės ir pan.), kuri trunka ne mažiau nei 5 kartus, kompensuojame 50 proc. užsiėmimų kainos.  Žinoma, labai svarbios ir darbuotojų asmeninio tobulėjimo galimybės – visų kartų darbuotojai ypatingai vertina galimybes turėti narystes profesiniuose klubuose ar dalyvauti konferencijose visame pasaulyje. Jeigu darbuotojui reikia mokytis ir kelti kvalifikaciją – tai traktuojame kaip kuriamą vertę įmonei, todėl dienos, skirtos mokymuisi, egzaminų laikymui, kvalifikacinių testų atlikimui, yra apmokamos organizacijos. 

Taip pat inicijuojame dalijimąsi gerąja patirtimi – periodiškai rengiame vidinius mokymus, kuriuos ruošia ir pristato patys darbuotojai.

- Kaip išsiaiškinate darbuotojų poreikius? Gal organizuojate susitikimus akis į akį, inicijuojate anonimines apklausas ir pan?

- Praktika gauti iš darbuotojų grįžtamąjį ryšį kartą metuose – veiklos vertinimo pokalbio metu gerokai pasenusi. Nebeužtenka pasikalbėti ir du kartus per metus – metinių bei pusmetinių pokalbių metu, nes darbuotojų poreikiai nuolat kinta, todėl juos būtina išsiaiškinti jiems atsiradus, o ne po pusmečio. Tai darome individualių susitikimų metu, internetinių apklausų būdu, kalbėdamiesi per kavos pertraukėles. „Mokilizinge“ vertiname ir palaikome atviro bendravimo kultūrą, todėl kiekvienas darbuotojas, turintis idėjų bendrai ar asmeninei motyvacinei sistemai tobulinti, bet kada gali ateiti ir pasikalbėti su personalo, skyriaus ar įmonės vadovu. Personalo skyrius visada klausia ir įsiklauso į darbuotojų nuomonę, kad sprendimai nebūtų „popieriniai“, nes būtent jiems motyvuoti ir skirtos visos iniciatyvos. 

Po renginių, mokymų ar kitų darbuotojų idėjų įgyvendinimo visada darome trumpą anoniminę apklausą, kad galėtume gauti grįžtąmąjį ryšį, kas buvo blogai ar gerai, jog kitą kartą viskas pavyktų dar geriau. 

- O kas atsakingas įmonėje už motyvuojančios aplinkos sukūrimą – įprasta, kad tai visada daro personalo skyrius?

- Kaip minėjau, propaguojame atvirą organizacijos kultūrą, kur kiekvienas yra išgirstas ir kiekvienas gali daryti įtaką  vykstantiems procesams. Mūsų įmonėje už motyvacinę aplinką atsakingi visi (žinoma, visus procesus valdant personalo skyriui, kuris generuoja ir sisteminas idėjas, kuria ilgalaikes strategijas, dėlioja prioritetus ir iniciatyvų periodiškumą): kartu organizuojame gimtadienio šventes, kartu kuriame jaukią darbo aplinką, kurioje gera dirbti – juk darbe praleidžiame trečdalį savo dienos. Labai smagu, kad „Mokilizingo“ darbuotojai labai įsitraukę į įmonės kultūros kūrimą.

- Vienas iš motyvacinių būdų – padėka darbuotojui: finansinė ar simbolinė, tačiau viešas pagerbimas visada padeda. Kokia jūsų politika šiuo klausimu?

- Manau, kad formalūs apdovanojimai, diplomai, raštai ir statulėlės liko praeityje. Mes nuoširdžiai dėkojame savo žmonėms bendrų susirinkimų metu, vadovai visiems, pasiekusiems puikių rezultatų, padėkoja asmeniškai, apie tai komunikuojame uždaroje įmonės Facebook grupėje. Džiaugiamės tiek darbiniais, tiek sportiniais ir asmeniniais pasiekimais, nes žmonėms tikrai svarbu, kad jų pastangos, indėlis į įmonės veiklą ar asmeniniai iššūkiai būtų pastebėti.

- Tačiau šiais laikais net didžiausia padėka netenka vertės, kai neišlaikomas balansas tarp asmeninio ir darbinio gyvenimo. 

- Geras pastebėjimas. Stengiamės kurti aplinką, kuri padėtų „Mokilizingo“ komandos nariams derinti darbą ir asmeninį gyvenimą. Lanksčios darbo valandos leidžia be streso nuvežti vaikus į darželį/mokyklą ar atsikelti vėliau, jei darbuotojas –„pėlėda“, susirgus vaikams – galima dirbti iš namų. Pas mus būna daug „tėvadienių“ ir „mamadienių“, nes visada skatiname vaikams skirtą laiką išnaudoti pagal paskirtį.

Taip pat, žinodami, kiek streso suteikia greitas gyvenimo tempas, visada pabrėžiame, kad skatinamas efektyvus, bet ne ilgų darbo valandų reikalaujantis darbas, todėl vertiname galutinį rezultatą, o ne darbe išsėdėtų valandų skaičių – darbuotojai tai žino, nes tokia „Mokilizingo“ kultūra.  

- Tyrimais nustatyta, kad darbuotojams trys svarbiausi dalykai darbe yra įvertinimas, įtraukimas į reikalus ir pagalba iškilus asmeninėms problemoms. Kaip tai pasijaučia jūsų įmonėje?

- Dalintamės savo žmonių pergalėmis ir pasiekimais, jais viešai pasidžiaugiame, kad darbuotojai jaustųsi komandos dalimi. Kai įmonė inovatyvi ir dinamiška, natūralu, kad prie komandos nuolat prisijungia įvairių kartų kolegų ir organizacijos kultūra nuolat keičiasi, todėl stengiamės visus sprendimus, kokioje aplinkoje norime dirbti, priimti drauge. Mūsų darbuotojai – didelės „Mokilizingo“ komandos nariai, todėl iškilus asmeninėms problemoms, visų pirma stengiamės išklausyti, suprasti ir padėti jas išspręsti, nes ne finansinė parama, kurią taip pat suteikiame, tokiais atvejais svarbiausia, bet buvimas drauge ir nuoširdus rūpestis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: prasideda „Eurovizija“ – kas laimės ir kur bus Lietuva?