G. Žiemelis. „Bombardier“ už 164 mln. rizikuoja žmonių gyvybe

Sausio 10 d. incidentas Varšuvos Šopeno oro uoste, kuomet Lenkijos oro linijoms LOT priklausantis Bombardier Q400 lėktuvas leidosi avariniu būdu dėl važiuoklės gedimo, yra toli gražu ne pirmasis „Bombardier“ gaminamų šio modelio orlaivių istorijoje.

G.Žeimelis.
G.Žeimelis.
Daugiau nuotraukų (1)

Gediminas Žiemelis

Jan 12, 2018, 11:40 AM, atnaujinta Jan 12, 2018, 11:44 AM

Tai jau devintas panašus įvykis su šio tipo lėktuvais. Dar 2008 m. Kanados lėktuvų gamintojas skandale dėl analogiškų avarijų, kurios vos nesibaigė žmonių mirtimis, atsipirko 164 mln. JAV dolerių kainavusiu susitarimu teisme su SAS aviakompanija.

Greičiausiai dėl to daugiau nei 1000 pagamintų orlaivių, skraidančių visame pasaulyje, nebuvo išimti iš apyvartos. Aviacijos ekspertų manymu, Dash Q serijos lėktuvų gedimas gali būti konstruktyvinis ir jo pašalinti gali būti neįmanoma.

Vos prieš mėnesį, 2017 metų gruodį, LOT oro linijoms priklausančio Dash Q serijos lėktuvo pilotai keleivinio skrydžio metu vos per plauką išvengė analogiškos situacijos.

Tuomet, dar skrydžio metu buvo pranešta apie pastebėtas problemas mėginant išskleisti įtraukiamąją važiuoklę. Galiausiai pilotams pavyko tai padaryti ir saugiai nusileisti Varšuvoje.

Į „Bombardier“ dėmesys nukrypo 2007 metais, kuomet Japonijos oro linijoms All Nippon Airways priklausantis Q400 avariniu būdu nusileido Kōchi Ryōma oro uoste (2007 kovo 13 d.). Tuo metu žiniasklaidoje buvo skaičiuojama virš 70 įvairaus pobūdžio incidentų, nutikusių su šio modelio lėktuvais vien Japonijoje ir net pati „Bombardier“ pripažino, jog modelis gal ir turėjo šiokių tokių „ypatumų“.

Tačiau kulminaciją istorija pasiekė po kelių mėnesių, kuomet pirmasis Q400 modelio operatorius – Skandinavijos oro linijos (SAS) turėjo sustabdyti naudojimąsi savo Dash Q serijos orlaivių parku. 2007 metų rugsėjį nutiko net du rimti incidentai, susiję su šių lėktuvų važiuoklėmis, o vos po mėnesio istorija ir vėl pasikartojo.

Po metus trukusio teisminio ginčo su SAS, „Bombardier“ galop pavyko užglaistyti skandalą, sutikus oro linijoms sumokėti 164 milijonus JAV dolerių siekiančią išmoką nuolaidomis naujiems lėktuvams.

Vis dėl to, manoma, kad tikroji skandalo kaina Kanados gamintojui buvo gerokai didesnė, mat SAS pasinaudojo proga atnaujinti savo orlaivių parką ir įsigyti naujų – šį kartą CRJ900 modelio to paties gamintojo lėktuvų. Tikėtina, šiam pirkiniui SAS buvo suteikta dar ženklesnė nuolaida, pati pirkinio vertė galėjo siekti iki 1,75 milijardo JAV dolerių.

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.