Ieškome atsakymo – kam Elonui Muskui prireikė liepsnosvaidžio?

Elonas Muskas šiandien toks stiprus prekės ženklas, kad jis gali pristatyti bet kokią prekę. Ir apie tai kalbės visas pasaulis.

 Kas gi vis dėlto tas E.Muskas - didis vizionierius ar pamišęs verslininkas? <br> Vidapress.com nuotr.
 Kas gi vis dėlto tas E.Muskas - didis vizionierius ar pamišęs verslininkas? <br> Vidapress.com nuotr.
  Kas gi vis dėlto tas E.Muskas - didis vizionierius ar pamišęs verslininkas? <br> AFP/Scanpix nuotr.
  Kas gi vis dėlto tas E.Muskas - didis vizionierius ar pamišęs verslininkas? <br> AFP/Scanpix nuotr.
 Agresyviai atrodantis ginklas, gamintojo tikinimu, iš kitų išsiskiria didesniu saugumu, yra skirtas vakarėliams ir gali atlaikyti zombių puolimą.<br> Youtube.com stop kadras
 Agresyviai atrodantis ginklas, gamintojo tikinimu, iš kitų išsiskiria didesniu saugumu, yra skirtas vakarėliams ir gali atlaikyti zombių puolimą.<br> Youtube.com stop kadras
 Agresyviai atrodantis ginklas, gamintojo tikinimu, iš kitų išsiskiria didesniu saugumu, yra skirtas vakarėliams ir gali atlaikyti zombių puolimą.<br> Youtube.com stop kadras
 Agresyviai atrodantis ginklas, gamintojo tikinimu, iš kitų išsiskiria didesniu saugumu, yra skirtas vakarėliams ir gali atlaikyti zombių puolimą.<br> Youtube.com stop kadras
 Pristatyti „ugninį ginklą“ E.Muskas pažadėjo dar prieš pradėdamas pardavinėti kepuraites su jo įkvėptos „The Boring company“ simboliais. <br> Vidapress.com nuotr.
 Pristatyti „ugninį ginklą“ E.Muskas pažadėjo dar prieš pradėdamas pardavinėti kepuraites su jo įkvėptos „The Boring company“ simboliais. <br> Vidapress.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Feb 10, 2018, 2:12 PM

Tiems, kurie seka E.Musko verslo idėjas, naujiena nebuvo netikėta: pristatyti „ugninį ginklą“ jis pažadėjo dar prieš pradėdamas 2017 m. pardavinėti kepuraites su jo įkvėptos „The Boring company“ simboliais. Tąsyk E.Muskas pareiškė, kad ims prekiauti liepsnosvaidžiais, kai gerbėjai įsigis 50 tūkst. kepuraičių. Verslininkas žodį ištesėjo.

Agresyviai atrodantis ginklas, gamintojo tikinimu, iš kitų išsiskiria didesniu saugumu, yra skirtas vakarėliams ir gali atlaikyti zombių puolimą.

Ugninė rinkodara

Ugnies lydimas laiko praleidimas JAV dabar „ant bangos“: legaliai naudoti liepsnosvaidžius leidžiama daugelyje valstijų, amerikietiškos interneto parduotuvėse jų yra kelios dešimtys modelių. O „Wikihow“ svetainėje galima rasti tekstų, kuriuose aiškinama, kaip savarankiškai susikonstruoti liepsnosvaidį.

Ir liepsnosvaidis, ir beisbolo kepuraitės – viso labo tik aksesuarai, kurie visomis prasmėmis – ir idėjine, ir finansiškai palaiko E.Musko kompaniją „The Boring“.

Šios tikslas – sukurti požeminį itin greitą transportą. Pirmieji tam skirti tuneliai turėtų sujungti amerikiečių miestus Niujorką ir Vašingtoną bei Los Andželą. Apie realią datą niekas nekalba. Kol kas pradėtas statyti tik bandomasis poligonas ir pradėta gaminti originali suvenyrinė produkcija.

Yra daug pavyzdžių, kai aksesuarai ir atributika prisidėjo prie kampanijų pačiose įvairiausiose srityse: tiek Olimpinėse žaidynėse, tiek automobilių koncernuose, tiek populiarinant prabangius mados prekių ženklus.

Platinant atributiką, prekės ženklui surenkama papildomų lėšų. Sumos kur kas didesnės, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Tiesa, kalbant apie tokius produktus, kuriems reikia didelių lėšų rezultatui pasiekti – automobilius, mobiliuosius telefonus – aksesuarai retai kada sudaro daugiau nei 20 proc. apyvartos. Už tai jų marža dėl nedidelės gamybos kainos gali siekti ir 80 procentų.

Kokie E.Musko tikslai?

Panašu, kad E.Muskui ir jo naujajam projektui pirmiausia reikia reklamos ir auditorijos palaikymo.

Požeminių tunelių projektas – sudėtingas, ilgai trunkantis, akivaizdaus rezultato neturintis projektas, kurio auditorija, palyginti su „Tesla“ ir „SpaceX“ – didžiulė. Jei „Teslos“ ir kosminių kelionių klientai – tam tikra prasme liukso segmentas, tai „The Boring company“ auditorija iš esmės – visuomeninio transporto keleiviai.

Todėl čia reikia ir kitokios aprėpties auditorijos (įtraukiant ir tuos, kurie neskaito ekonominių, finansinių, technologijų naujienų) ir kitokio palaikymo lygmens, rašo forbes.ru.

E.Musko komandos užduotis – paįvairinti pranešimus, padaryti juos lengvesniais, kitaip tariant, pritraukti „arčiau žmogaus“.

Imtis to, ko niekas iš tavęs nesitiki – puiki galimybė sulaukti nemokamo dėmesio tarptautiniu mastu. Kuo aštriau, tuo geriau. Liepsnosvaidis – karšta ir gana paprasta tema redaktoriams, studentų valgykloms ir kavos pertraukėlėms biuruose visame pasaulyje.

Be to, E.Muskas teigia, kad „aksesuarai“ padeda investuoti į bandymus. Vargu, ar kepurėlių ir liepsnosvaidžių pardavimai taps pagrindiniu investicijų šaltiniu. Kita vertus, oficialiai skelbiama, kad „The Boring company“ jau pardavė kepurėlių už 600 tūkst. JAV dolerių ir sulaukė 2 tūkst. užsakymų liepsnosvaidžiams, kurių vienas kainuoja 500 JAV dolerių. Sudėjus viską į krūvą, susidaro ne tokia jau menka suma.

Nepaisant to, idėja pardavinėti liepsnosvaidžius remiasi ne siekiu pritraukti pinigų. Kalbant apie E.Muską, tik atrodo, kad jis pasiekė tokį lygį, jog savo projektams gali pritraukti bet kokias sumas. Greičiau tai – galimybė E.Musko gerbėjams prisiliesti prie globalaus vieno žaviausių šių laikų verslininko projekto, tapti jo dalimi. Tai proga palaikyti „The Boring company“ dar iki to laiko, kai kompanijai iš tiesų prireiks realios visuomenės paramos – be jos naujų transporto projektų įgyvendinimas JAV praktiškai neįmanomas.

Dvi galimybės „The Boring Company“

Susipažinote, įsiliejote į bendruomenę, vadinasi, būsite lojalūs? Nebūtinai. Be to, kad sukuriamas informacinis triukšmas ir įtraukiama auditorija, komunikacija turi sukurti ir palaikyti prekės ženklo – kompanijos, projekto, produkto – vertybes. Ar jas bent atspindėti.

Šiandien tie atvejai, kai kompanija ima kurti su jos veikla tiesiogiai nesusijusius produktus ar teikti paslaugas, nėra reti. Paprastai čia visuomet įpainiota vertybių sklaidos idėja.

Tam kompanija naujai prekei ima taikyti savo stipraus prekės ženklo vertybes. Vienas tokių pavyzdžių – „Virgin“, kuri savo vertybes įtvirtino galybėje projektų nuo garso įrašymo iki pervežimų oru.

Taip mėgsta elgtis daugelis japonų ir kinų korporacijų, po vienu prekės ženklu išleidžiančių daugybę skirtingų produktų kategorijų.

Kitas būdas – organizacija įsitraukia į projektus, iš kurių ji neuždirba, tačiau jie papildo jos bazines vertybes. Taip, suprantama, plečiama auditorija.

Prisiminkime kad ir „Red Bull“ bei jų lengvai išprotėjusius eksperimentus su savadarbiais skraidančiais aparatais. Visa tai – investicijos į frazės „Red Bull suteikia sparnus“ sklaidą bei azarto ir trupučio rizikos lydimo žvalumo kaip kompanijos vertybės įtvirtinimą.

Liepsnosvaidis prieš elektromobilį

Iki šio momento E.Musko rinkodaros vertybės – be priekaištų. Iš jų sužinojome apie didelius užmojus, visiškai keičiančius arba sukuriančius naują sritį, į kurią jie nutaikyti. Tačiau tam nekuriama jokia reklama – E.Musko projektų jėga pati juos stumia į priekį.

Pats E.Muskas – labai charizmatiškas lyderis, nuolat palaikantis dialogą su žiniasklaida, bendruomenėmis. Jis sukūrė itin galingas vertybes, kurias diegia visuose savo projektuose.

Tikėtina, kad kepuraitės ir liepsnosvaidis – viso labo didelės kampanijos, per kurią amerikiečių namai ir gatvės bus užtvindytos daiktais su „The Boring company“ simbolika, pradžia.

Jei taip ir nutiks, E.Muskui ir jo komandai verta susimąstyti dėl konkretesnių kelių vertybių sklaidai. Juk vienas labiausiai visuomenę jaudinančių klausimų – kas gi vis dėlto tas Elonas Muskas? Jis didis vizionierius ar pamišęs verslininkas, užsižaidęs su neįgyvendinamais projektais? Nei vaizdo klipas, kuriame E.Muskas – su liepsnosvaidžiu rankoje, nei jo komentarai apie zombių apokalipsę „Twitter“ paskyroje vienareikšmio atsakymo kol kas neduoda. Gal tai viso labo pagrindinio herojaus pokštas.

Apie E.Musko liepsnosvaidį rašoma noriai, tačiau sąmoninga auditorijos dalis, norinti matyti E.Musko projektus globalius, realius ir saugius, neįžvelgia ryšio tarp jų ir liepsnosvaidžio.

Kaip pastebėjo vienas svetainės „Techcrunch“ skaitytojas, „Tesla“ sukurta turtingiems vaikinams, turintiems smegenų ir atsakomybės, liepsnosvaidis – turtingiems vaikinams, kurie neturi kur dėti savo laiko. O tai – dvi skirtingos auditorijos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.