60-ties provincijoje veikiančių krautuvių įkūrėjas: „Versle, išgyvena tik tie, kurie prisitaiko“

Regioninis verslas niekada neprilygs didiesiems rinkos žaidėjams savo ištekliais bei veiklos mastu, bet gali su jais konkuruoti išnaudodamas artimesnį santykį su savo klientais bei nišiniais tiekėjais. Tuo įsitikinęs 11 rajonų veikiančio „Gulbelės“ krautuvių tinklo įkūrėjas ir vadovas Arūnas Tarnauskas. 60 mažmeninės prekybos vietų valdantis verslininkas sako, kad regioninės įmonės nuolat susiduria ne tik su logistikos ar techniniais, bet ir žmogiškųjų išteklių iššūkiais.

 „Gulbelės“ įmonėse dirba beveik 500 žmonių. Grupei priklauso 60 nedidelių krautuvių tinklas Šakių, Vilkaviškio, Marijampolės, Jurbarko, Panevėžio, Šilalės, Tauragės, Kelmės rajonuose, Kazlų Rūdoje, Kalvarijoje ir Prienuose. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 „Gulbelės“ įmonėse dirba beveik 500 žmonių. Grupei priklauso 60 nedidelių krautuvių tinklas Šakių, Vilkaviškio, Marijampolės, Jurbarko, Panevėžio, Šilalės, Tauragės, Kelmės rajonuose, Kazlų Rūdoje, Kalvarijoje ir Prienuose. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Daugiau nei 25 metus veikiančio „Gulbelės“ krautuvių tinklo vadovas A.Tarnauskas, analizuodamas regioninio ir visos šalies mastu veikiančio verslo skirtumus, pastebi, kad regionuose gyvenantys žmonės yra arčiau vienas kito, todėl geriau pažįsta vieni kitus, daugiau bendrauja. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Daugiau nei 25 metus veikiančio „Gulbelės“ krautuvių tinklo vadovas A.Tarnauskas, analizuodamas regioninio ir visos šalies mastu veikiančio verslo skirtumus, pastebi, kad regionuose gyvenantys žmonės yra arčiau vienas kito, todėl geriau pažįsta vieni kitus, daugiau bendrauja. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Mar 3, 2018, 12:55 PM

Rinkos skiriasi kardinaliai 

Daugiau nei 25 metus veikiančio „Gulbelės“ krautuvių tinklo vadovas, analizuodamas regioninio ir visos šalies mastu veikiančio verslo skirtumus, pastebi, kad regionuose gyvenantys žmonės yra arčiau vienas kito, todėl geriau pažįsta vieni kitus, daugiau bendrauja. Pasak jo, šis bendravimas daro įtaką ir jų požiūriui, poreikiams, todėl aplinka veikia ir patį santykį tarp verslo ir vartotojų. 

„Didmiesčiuose verslas labiau specializuotas. Ryškiau pasireiškia darbų pasidalinimas. Paslaugos dažniau perkamos iš išorės. Pasirinkimas irgi nepalyginamai didesnis. Regione tos pasiūlos nėra tiek, kad nusistovėtų iki galo teisingi verslo santykiai. Jeigu vietoje nėra teikiančiųjų tau reikalingą paslaugą, esi priverstas arba mokėti daugiau, arba daugelį dalykų daryti pats. Tai apsunkina veiklą. Kita vertus, šias problemas bent iš dalies kompensuoja kiek mažesnė konkurencija“, – dėsto A. Tarnauskas.

Jis pastebi, kad didmiesčiuose rinka daug labiau segmentuota. Atskiros vartotojų grupės pasižymi savais poreikiais, todėl natūraliai pirmenybę teikia skirtingiems prekybos tinklams. Tuo tarpu regionuose pasiūla mažesnė ir vartotojas yra priverstas visko ieškoti vienoje vietoje.

„Verslui patenkinti šiuos lūkesčius yra gana sudėtinga. Atsiranda daug niuansų, nes turi spręsti, ką turėti, o ko ne. Būtent šis pasirinkimas mums yra vienas didžiausių iššūkių. Regionų gyventojų pajamos ir turimi ištekliai mažesni, tad jų poreikių patenkinimas tampa gana sudėtingu uždaviniu“, – sako „Gulbelės“ vadovas.

Regioniniai verslininkai rinkai pristato autentiškus gaminius

Dar vienas svarbus iššūkis, su kuriuo nuolat grumiasi regioninis verslas – tai gyventojų migracija. A. Tarnauskas atkreipia dėmesį, kad dažniausiai išvykti susigundo jauni žmonės, o tai nepalanku dėl dviejų priežasčių. 

„Viena vertus, jauni žmonės geba daugiau uždirbti ir vartoti. Kita vertus, jie yra ir potencialūs mūsų darbuotojai. Žinoma, migracija vyksta į abi puses. Dalis jaunimo grįžta į regioną su nauja patirtimi, pasaulio matymu. Tokiais atvejais mes labai džiaugiamės. Žinoma, liūdna, kad tokių žmonių nėra tiek daug“, – teigia jis.

Besitraukianti rinka, savo ruožtu, tik dar labiau aštrina konkurenciją tarp mažųjų vietinių žaidėjų ir didžiųjų prekybos tinklų. Pašnekovas pastebi, kad versle, kaip ir gamtoje, išgyvena tik tie, kurie prisitaiko. Nors didieji žaidėjai valdo nepalyginamai didesnius išteklius, tokie tinklai kaip „Gulbelė“ gali būti šiek tiek arčiau pirkėjo tiek lokaliai, kur didiesiems būti jau neapsimoka, tiek bendravimo atžvilgiu.

„Tinklai turi savus formatus, kurie pasiteisina ekonomiškai, bet tuo pačiu jie nėra tokie lankstūs. Nors pastaruosius 18 metų didieji tinklai tik didina savo rinkos dalį, vis dar yra vietų, kuriose mes esame arčiau žmonių. Kitas pranašumas – tai mūsų istorinis įdirbis. Mes turime ryšių su vietiniais gamintojais ir pusiau-gamintojais. Jie per menki didiesiems tinklams, tačiau mes turime galimybę veikti mažiausiose nišose ir savo klientams pasiūlyti šį tą autentiško“, – sako A. Tarnauskas.

Verslininko valdomos įmonės - įrodymas, kad regioninis prekybos tinklas gali ne tik sėkmingai veikti, bet ir vystyti tvarią plėtrą. Vien pernai atidaryta 11 naujų „Gulbelės“ krautuvių. Tiesa, pašnekovas pabrėžia, kad plėtra vykdoma labai atidžiai, laikantis jau išbandyto modelio.

„Vienas iš pagrindinių mūsų principų yra aplinkos, kurioje parduotuvė veiks, įvertinimas: kas ten gyvena, kokia tos vietovės istorija. Mes siekiame prisiderinti prie jau esamos aplinkos. Ne griauti, o tobulinti ir tvariai augti. Nesivaikome plėtros vardan tuščių ambicijų. Pirmą kartą per savo veiklos istoriją krautuvę uždarėme tik pernai. Tai leidžia teigti, jog mūsų strategija pasiteisina“, – teigia jis.

Regionuose pirkėjai nori mokėti tiek pat, kiek ir mieste

Verslininkas atkreipia dėmesį, kad regioninis verslas privalo ir nuolat tvarkytis su įvairiais geografiniais iššūkiais. Kai rinka nedidelė, pirkėjai tikisi, jog prekių kainos išliks panašiame lygyje kaip ir mieste, logistikos ir technologinio aptarnavimo kaštai įmonei tampa didele našta. Šią problemą spręsti padeda „Aibės“ aljansas. Jam priklausančios įmonės daugelį pirkimų vykdo kartu. Tokiu būdu net ir maži rinkos dalyviai turi galimybę produkciją įsigyti gerokai mažesnėmis kainomis ir taip sumažinti sąnaudas. 

„Jeigu mes tik dabar kurtumėmės, manau, būtų labai sunku. Tačiau įdirbis ir patirtis leidžia geriau prisitaikyti prie dabartinių sąlygų. Visi skaičiuoja savo kaštus ir bet kuris aptarnavimas (svarstyklių, kasos aparatų) mums yra brangesnis. Dėl atstumo mes rizikuojame patirti didesnes išlaidas nei mieste veikiantis verslas“, – pripažįsta „Gulbelės“ savininkas.

Verslininkas tiki, kad patirtis bei įdirbis yra ir raktas sprendžiant žmogiškųjų išteklių problemą. Šiam aspektui A. Tarnauskas teigia skiriantis ypatingai daug dėmesio.

„Turime specialią darbuotojų motyvavimo ir skatinimo programą. Sukūrėme ją jau prieš trejus metus ir šis sprendimas dabar duoda rezultatus. Metai yra tam tikra riba. Juos išbuvę žmonės pasilieka daug ilgesniam laikui. Stengiamės būti patraukliu, vertinamu darbdaviu. Mūsų mokami atlyginimai šiame sektoriuje yra konkurencingi. Šis aspektas kartu su papildomu rūpesčiu leidžia išlaikyti darbuotojus“, – sako jis.

„Gulbelės“ įmonėse dirba beveik 500 žmonių. Grupei priklauso 60 nedidelių krautuvių tinklas Šakių, Vilkaviškio, Marijampolės, Jurbarko, Panevėžio, Šilalės, Tauragės, Kelmės rajonuose, Kazlų Rūdoje, Kalvarijoje ir Prienuose. Tinklas yra didžiausio Lietuvos prekybos įmonių aljanso „Aibė“ dalis. Bendrovė taip pat valdo Šakiuose veikiančias „Gulbelės kepyklėlę“, cukrainę „Laimė“ bei kavinę „Kiba“, Zyplių dvare įsikūrusį restoraną „Kuchmistrai“ ir Kaune esantį komercinį pastatą „ARTIS“. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.