Ką daryti, jei nusipirkote nekokybišką prekę

Kartais įsigyjame nekokybiškų prekių, tačiau nežinome, ką tokiu atveju turime teisę daryti: pakeisti prekę į kokybišką, reikalauti prekę pataisyti, o gal atgauti išleistus pinigus. Tuo pardavėjai gali pradėti diktuoti savo sąlygas, kurios bus palankesnės ne pirkėjui, o pardavėjui.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2013-05-20 10:52, atnaujinta 2018-03-06 12:58

Dėl šios priežasties pirkėjai privalo žinoti savo teises, įsigijus nekokybišką prekę. Taigi, įsigijote nekokybišką prekę. Ką daryti?

1. Visų pirma, turite žinoti, kad garantuoti parduodamos prekės kokybę (kad prekė tinkama naudoti pagal paskirtį, atitinka įprastus tokiems gaminiams keliamus reikalavimus, pagrįstus vartotojo lūkesčius, saugi, neturi paslėptų trūkumų ir kt.) yra pardavėjo pareiga.

Pardavėjas turi atsakyti už prekės trūkumus, jei jie buvo prekės įsigijimo momentu, tačiau nebuvo aptarti. Prekė nekeičiama, jei pardavėjas įrodo, kad trūkumai atsirado pačiam pirkėjui pažeidus prekės naudojimo taisykles;

2. Žinokite, kad turite teisę pasirinkti bet kurį iš išvardintų savo teisių gynimo būdų. Tuo atveju, jei pasirinkus tam tikrą gynimosi priemonę, jūsų teisė į tinkamos kokybės prekę išlieka nepatenkinta, turite teisę pasirinkti kitą gynybos būdą, pavyzdžiui, tuo atveju, jei po pardavėjo atlikto prekės remonto prekė nėra tinkama naudoti, turite teisę reikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus;

3. Tam, kad pasinaudotumėte pirkėjo teisių gynimo būdais, pardavėjui turite pateikti prekės pirkimą-pardavimą iš pardavėjo patvirtinantį dokumentą (kvitą ar kt.), o jei prekei nustatytas kokybės garantijos terminas – ir garantinį dokumentą;

4. Jei prekė yra tinkamos kokybės, tačiau jums nepatinka jos spalva ar dydis, jūs taip pat turite teisę ją pakeisti analogiška preke, o jei pardavėjas neturi analogiškos prekės, atgauti sumokėtus pinigus, tačiau tai privalote padaryti per 14 dienų nuo prekės įsigijimo dienos, o prekė neturėjo būti naudojama ir neturi būti praradusi prekinės išvaizdos.

Tokiomis sąlygomis galite pakeisti ne visas prekes. Jūs neturite teisės pakeisti parfumerijos, kosmetikos prekių, knygų, audinių, kojinių, brangakmenių ir kt. Visas nekeičiamų prekių sąrašas įtvirtintas Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklėse;

5. Aptariami žemiau nurodyti teisių gynimo būdai jums taikomi, jei esate fizinis asmuo, įsigyjantis prekes savo asmeniniams, šeimos ar namų ūkio poreikiams iš pardavėjo verslininko.

Taigi, pirkėjas turi šiuos alternatyvius teisių gynimo būdus (ne maisto prekėms):

1. Pakeisti netinkamos kokybės prekę tinkama;

2. Reikalauti atitinkamai sumažinti nekokybiškos prekės kainą;

3. Reikalauti neatlygintinai pašalinti prekės trūkumus arba reikalauti atlyginti prekės trūkumų pašalinimo išlaidas;

4. Nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti sumokėtą kainą.

Pirkėjo teisių gynimo būdai maisto prekėms (jei maisto prekė sugenda nepasibaigus prekės tinkamumo naudoti terminui):

1. Reikalauti, kad prekė būtų pakeista į tokią pat tinkamos kokybės prekę;

2. Atitinkamai sumažinti kainą;

3. Grąžinti prekę pardavėjui ir reikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.