Lrytas.lt dar balandžio mėnesį skelbė, kad kai kuriais atvejais mobiliojo ryšio operatoriai neįspėja vartotojų apie skambutį padidinto tarifo numeriu. RRT tai patikrinti užtruko net kelis mėnesius.
Trečiadienį tarnyba paskelbė nustačiusi, kad „Omnitel“, „Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ kai kuriais atvejais neinformuoja padidinto tarifo numeriais skambinančio asmens apie teikiamos paslaugos tarifą arba neįvardija tikslios galutinės kainos.
RRT tyrimas vyko keliais etapais, jo metu atsitiktine tvarka buvo parenkami visų serijų, kurias siūlo operatoriai, numeriai. „Buvo tiriama, ar vartotojai informuojami apie kainas, nuo kurio momento pradedama apmokestinti paslauga, ar teisingai apskaičiuojamas suteiktos paslaugos kiekis, ar paslauga tiksliai nurodoma išklotinėje, ar skelbiama paslaugos kaina atitinka sąskaitos išklotinėje nurodytą kainą“, – paaiškina RRT.
Už tokį pažeidimą RRT turi teisę skirti baudą, kuri siektų iki 3 proc. bendrųjų metinių pajamų iš veiklos, susijusios su elektroniniais ryšiais. Jei tokios veiklos mastą apskaičiuoti sunku arba neįmanoma, bauda gali siekti iki 300 tūkst. Lt.
Nepaisant to, šįkart tarnyba baudos neskyrė – tik įpareigojo minėtas bendroves pašalinti nustatytus trūkumus ir tinkamai informuoti vartotojus apie tai, kad jie skambina padidinto tarifo telefono numeriais.
RRT atstovai aiškina, kad elgiasi pagal įstatymus: nustačius pažeidimą, pirmiausia apie tai pranešama paslaugų teikėjui ir suteikiamas laikas pateikti paaiškinimą bei pašalinti pažeidimą. Problemų operatoriai gali sulaukti, jei terminą pramiegos. Bet... nebūtinai – RRT prioritetas yra kompanijų konsultavimas, metodinė pagalba bei kitos prevencinės priemonės, užkertančios kelią teisės aktų pažeidimams.