Reikės daugiau smulkių monetų

Artėjantis euras pažėrė rūpesčių miesto įmonėms, o vėliau skaičiavimo įgūdžius teks prisiminti gyventojams, nes nustatytos naujos kainos atsiskaitant kels nemažai nepatogumų. Ieškoma visiems palankiausių sprendimų.

Euro monetos.<br>D.Umbraso nuotr.
Euro monetos.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Karaliūnas

Sep 10, 2014, 10:26 AM, atnaujinta Feb 9, 2018, 4:54 PM

Nors įstatymai numato, kad kainos iš litų į eurus turi būti keičiamos pagal oficialų fiksuotą kursą, visus tarifus dar turi patvirtinti miesto taryba rugsėjo 18-ąją įvyksiančiame posėdyje.

Tarybos nariams teks rinktis: patvirtinti atsiskaitymams itin nepatogų tikslų perskaičiuotą tarifą arba nenusižengiant įstatymams jį kilstelėti iki apvalios sumos, rašo "Laikinoji sostinė".

Pasirinkus pastarąjį variantą kai kurios paslaugos pabrangtų keliais centais.

Kiltų rūpesčių dėl grąžos

70 euro centų – tiek turėtų kainuoti vienkartinis autobuso ar troleibuso bilietas po 2015-ųjų sausio 1 dienos perkant jį pas vairuotoją. Su nuolaida parduodamų bilietų kainos taip pat nekeltų sunkumų skaičiuojant pinigus.

Pasak Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Pauliaus Kero, elektroninio bilieto turėtojai ar perkantieji juos kioskuose išvis nepajus jokių pokyčių.

Daugiau nepatogumų tiek vairuotojams, tiek keleiviams gali kilti dėl maršrutinių mikroautobusų bilietų kainos. Šie bilietai turėtų kainuoti 87 euro centus. Jie parduodami tik mikroautobusuose, todėl vairuotojams tektų vežiotis dideles smulkių monetų atsargas ir kiekvieną kartą sugaišti nemažai laiko skaičiuojant grąžą.

„Įstatymai šiuo atveju leidžia bilieto kainą padidinti iki 90 euro centų, tačiau tuomet paslauga jau pabrangtų“, – svarstė P.Keras. Pasak jo, galutinį žodį tars tarybos nariai.

Įspūdingi išlaidų skaičiai

„Didžiausi iššūkiai teks informacinių technologijų specialistams“, – apie pasiruošimą reikšmingam įvykiui kalbėjo bendrovės „Kauno autobusai“ finansų tarnybos vadovė Edita Gudišauskienė.

Daugiausia darbo reikės įdėti perprogramuojant kasos aparatus, įrengtus kiekvieno autobuso bei troleibuso kabinoje. Tik tuomet keleiviai už važiavimą galės atsiskaityti grynaisiais pinigais.

„Visas sistemas teks išbandyti, patikrinti ir tik tada bus galima naudoti“, – kalbėjo E.Gudišauskienė.

Pasak jos, darbai gali kainuoti apie porą šimtų tūkstančių litų, o didžioji išlaidų dalis teks kitiems metams. Jas turėtų kompensuoti Vyriausybė, todėl įmonė finansiškai nenukentės.

„Kauno autobusų“ vadovai pirmiausia laukia miesto tarybos posėdžio, kuriame bus patvirtinti tikslūs tarifai.

Mokesčius už automobilių stovėjimą miesto gatvėse renkančios viešosios įstaigos „Automobilių stovėjimo aikštelės“ vadovai ramūs – Kaune įrengti mokėjimo automatai gali priimti eurus, todėl didelių rūpesčių bei išlaidų tikimasi išvengti.

Bus ir svarbių pokyčių

Pasak įstaigos vadovo Algimanto Puidoko, tarifus ketinama padidinti iki apvalaus skaičiaus, tačiau automobiliai galės stovėti ilgiau – tokiu būdu bus išvengta paslaugos pabrangimo.

A.Puidokas pranešė apie porą svarbių pokyčių. Nuo kitų metų pradžios ketinama atsisakyti kioskuose parduodamų nutrinamų stovėjimo bilietų.

Virš mokėjimo automatų nebeliks ir lentelių, kurios padeda vairuotojams iš tolo pamatyti, kiek kainuoja transporto priemonės stovėjimas konkrečioje teritorijoje.

„Visa būtina informacija bus pateikta ant mokėjimo automato“, – aiškino įstaigos vadovas A.Puidokas.

Pasak jo, ilgainiui tarifai už automobilių stovėjimą miesto gatvėse bus pakeisti taip, kad gyventojams būtų patogu atsiskaityti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.