Kiek sumažėjusios gyventojų skolos vėl grįžo į ankstesnį lygį

Rugsėjo mėnesį gyventojų pradelstų skolų portfelis padidėjo 50 mln. litų ir laikotarpio pabaigoje sudarė 3,62 mlrd. litų. Įsiskolinimų suma beveik sugrįžo į praėjusių metų pabaigos lygį.

Paskolą smagu pasiimti, bet jos grąžinimas daliai žmonių virsta galvos skausmu.<br>123rf nuotr.
Paskolą smagu pasiimti, bet jos grąžinimas daliai žmonių virsta galvos skausmu.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2014-10-22 12:03, atnaujinta 2018-01-25 03:13

"Praėjusio mėnesio portfelio padidėjimą daugiausia lėmė gyventojų pradelstų mokėjimų pokyčiai viename iš bankų, o pokyčiai kitose finansų įstaigose, taip pat telekomunikacijų, komunalinių paslaugų ir kitose įmonėse labiau nuosaikūs", - sako kreditų biuro "Creditinfo" vyriausioji kredito rizikos analitikė Rasa Maskeliūnienė.

Šiuo metu bent vienas pradelstas mokėjimas tenka 275 tūkst. Lietuvos gyventojų. Įrašas apie nepadengtą skolą riboja asmens galimybes gauti paslaugas, kurios suteikiamos įvertinus kliento kredito istoriją. Pavyzdžiui, imant kreditą, sudarant lizingo, ryšio teikimo, interneto ir kitas sutartis su atidėtu įmokų mokėjimu.

"Pradelsta skola apriboja asmens kreditavimosi aktyvumą bent tol, kol pradelsimai yra padengiami. Tai vienas iš svertų, kuris kreditoriui leidžia išvengti nemokių klientų, o pačiam klientui - tai paskata susitvarkyti su skolomis prieš prisiimant naujus finansinius įsipareigojimus.

Padengus skolas bei toliau tvarkingai vykdant finansinius įsipareigojimus, taip pat neviršijant savo kreditavimosi galimybių kredito istorija laipsniškai gerėja ir po 3-4 metų istorinė skola gali neturėti įtakos vertinant asmens mokumą", - pažymi R.Maskeliūnienė.

Kreditų biuro duomenimis, gyventojai rugsėjo mėnesį kiek aktyviau nei rugpjūtį kreipėsi į bankus dėl kreditinių paslaugų įsigijimo. Palyginti su rugpjūčiu, sumažėjo gyventojų kreipimųsi į kredito unijas, vartojimo kreditų ir lizingo, smulkiųjų kreditų, taip pat telekomunikacijų bendroves. Tai atskleidžia kreditų biure atliekamų užklausų, kuriomis minėtos įmonės vertina klientų mokumą, statistika.

Kreditų biure klientų mokumą vertina komerciniai bankai, kredito unijos, lizingo ir vartojimo kreditų, smulkiųjų kreditų, telekomunikacijų ir kitos įmonės.

Kredito istorija formuojama kiekvienam 18 metų amžiaus sulaukusiam Lietuvos gyventojui. Ji susideda iš dviejų dalių - finansinių įsipareigojimų ir mokėjimų istorijos. Finansiniai įsipareigojimai - tai įvairūs kreditai bankuose, kredito unijose, lizingo, ar smulkiųjų, vartojimo kreditų bendrovėse.

Mokėjimų istorija - tai pradelsti mokėjimai už šiuos kreditus ir mokėjimai už kitas paslaugas (telekomunikacijų, elektros, komunalines, draudimo, kabelinės TV ir kiti).

Skaičiuojama, kad 200 tūkst. litų paskolą būstui trisdešimčiai metų paėmusio asmens per visą paskolos grąžinimo laikotarpį sumokėtos palūkanos, priklausomai nuo to, ar jo kredito istorija yra gera ar prastesnė, gali skirtis net 30 ar 40 tūkst. litų.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.