Ką daryti, jei dingo lagaminas ar atkeliavo apgadintas

Parskrendate, ateinate prie bagažo išdavimo juostos oro uoste, o jūsų bagažas taip ir nepasirodo. Arba dar blogiau – daiktai pradingsta vos nuvykus. Bagažas gali vėluoti ar net visai dingti. Kaip nuo to apsisaugoti ir ką daryti, jeigu vis dėlto bagažas dingo, vėluoja ar atgaunamas apgadintas?

Jūsų lagaminas neišskirtinis, padarykite jį tokį - bent jau kaspinu apriškite rankeną.<br>V.Balkūno nuotr.
Jūsų lagaminas neišskirtinis, padarykite jį tokį - bent jau kaspinu apriškite rankeną.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 22, 2014, 3:06 PM, atnaujinta Jan 20, 2018, 9:00 PM

Pagrindines dvi lagaminų dingimo priežastys: pirma, lagaminai yra tiesiog vagiami, o antra – lagaminai pasimeta perkraunant juos iš orlaivių. Geriausia, aišku, pasiimti bagažą kartu su savimi į lėktuvo saloną. Tačiau tai ne visada yra įmanoma, todėl keletas patarimų padės sumažinti bagažo dingimo riziką.

Prieš atiduodami bagažą registruojantis skrydžiui, pažymėkite jį tiek iš išorės, tiek viduje. Pritvirtinkite identifikacijos kortelę, ant kurios surašyti visi jūsų kontaktiniai duomenys, bagažo išorėje, taip pat įdėkite lapą su kontaktiniais duomenimis į lagamino vidų, nes tai sumažina tikimybę, kad bagažas pasimes. Jeigu bagažas pasimes, tai didesnė tikimybė, kad pagal tuos duomenis greičiau grįš atgal pas savininką.

Jeigu jūsų lagaminas nėra išskirtinis, tai padarykite jį tokį, tarkim, užveržkite ryškių spalvų diržą arba ant jo užrašykite savo vardą, taip bus lengviau tiek apibūdinti dingusį bagažą, tiek jį rasti.

Prieš registraciją nuimkite visas senas bagažo registracijos juosteles (angl. Baggage tag), nes jei anksčiau keliavote į Ispaniją, o dabar skrendate į Norvegiją, tai yra tikimybė, kad jūsų daiktai nukeliaus visai priešinga kryptimi nei jūs.

Saugokite registruoto bagažo taloną. Be jo jūs neįrodysite, kad registravote bagažą, o jam pasimetus tik sunkiau bus ieškoti.

Atvykite registruotis ankščiau, kadangi tiems, kurie atvyksta vėlai, kyla didesnė tikimybė būti atskirtiems nuo bagažo – bagažo krovėjai gali tiesiog nespėti įkrauti jūsų bagažo į lėktuvą, kuriuo skrendate.

Jei yra galimybė, užsisakykite tiesioginius skrydžius, mat šitaip sumažėja galimybė, kad bagažas pasimes ar vėluos.

Nepalikite bagažo be priežiūros. Dažnai vagys potencialias aukas užkalbina klausdami, kur reikia registruotis, kur teikiama informacija ir panašiai, todėl būkite budrūs ir neišleiskite bagažo iš akių. Taip pat venkite grūsčių, nes tai vagišiams pats palankiausias metas ir galite nepastebėti, kaip neteksite vertingų daiktų.

Nedelskite eiti prie bagažo išdavimo juostos, kadangi vagių taktika – sekti ją ir laukti lagaminų, kurie pasirodo nebe pirmą kartą. Tuomet aišku, kad savininko dar nėra.

Akivaizdu, kad bet koks brangus lagaminas patrauks vagių dėmesį pirmiausia. Juk jame ir daiktai gali būti daug vertesni nei keliaujančio studento kuprinėje.

Patartina žinoti, kad visus vertingus ir trapius daiktus geriau dėti į rankinį bagažą. Registruotame bagaže neturėtų būti vežami dūžtantys, greitai gendantys daiktai, taip pat nepatartina vežti vertingų daiktų, pavyzdžiui, pinigų, raktų, taip pat vaistų, medicininių dokumentų, akinių, fotoaparatų, vaizdo kamerų ir kitų vertingų elektronikos ar technikos prietaisų bei jų priedų, taip pat juvelyrinių dirbinių, tauriųjų metalų, muzikos instrumentų, vertybinių popierių, vertingų meno ar dailės kūrinių, verslo dokumentų, pasų ar kitų asmens tapatybės dokumentų.

Jeigu registruotame bagaže ketinate vežti vertingus daiktus, patariama deklaruoti jų vertę bei papildomai apdrausti bagažą.

Ką daryti, jeigu bagažas gaunamas apgadintas, vėluoja ar pripažįstamas dingusiu?

Pasiimdami bagažą patikrinkite, ar tai tikrai jūsų ir ar jis neapgadintas, ar netrūksta daiktų. Tai pastebėjus geriausia nedelsiant kreiptis į oro uosto bagažo paieškos tarnybą. Pareikšti pretenziją dėl sugadinto bagažo yra jūsų kaip keleivio teisė, o teisės aktai numato aviakompanijų prievolę kompensuoti patirtus nuostolius. Nepavėluokite kreiptis, nes jei gautas bagažas yra sugadintas, keleivis raštišką pretenziją turėtų pateikti ne vėliau kaip per 7 dienas.

Vėluojant bagažui, keleivis turi nedelsiant informuoti oro vežėją. Jei dėl bagažo vėlavimo keleivis patyrė žalą (turėjo įsigyti būtiniausių reikmenų), raštišką pretenziją oro vežėjui jis turėtų pateikti ne vėliau kaip per 21 d. nuo bagažo gavimo dienos. Jei bagažas neatsiranda per 21 d. arba jis pripažįstamas dingusiu, arba yra sugadintas, raštiškas reikalavimas atlyginti žalą turėtų būti pateiktas kuo greičiau.

Dingus arba vėluojant bagažui keleivis turi teisę įsigyti būtiniausius reikmenis, be kurių jis negali apsieiti kelionės metu. Nėra nustatyta konkretaus sąrašo daiktų, kuriuos keleivis gali įsigyti, tai gali būti būtiniausi higienos reikmenys, vykstant į svarbų susitikimą, gali būti ir kostiumas bei kt. Keleivis neturėtų piktnaudžiauti savo teise įsigyti būtiniausius reikmenis, kadangi, siekdamas kompensacijos už patirtą žalą, jis turės pagrįsti aviakompanijai įsigytų daiktų būtinumą. Taip pat būtina išsaugoti įsigytų būtiniausių daiktų pirkimo dokumentus. Jei yra galimybė, keleivis turėtų išsaugoti bagaže vežamų daiktų pirkimo čekius, kadangi aviakompanijai bus lengviau įvertinti atsiradusią žalą ir ją kompensuoti. Pažymėtina, kad oro vežėjas neatsako už žalą, atsiradusią dėl vėlavimo, jeigu jis įrodo, kad jis ir jo darbuotojai ir atstovai ėmėsi visų prieinamų protingų priemonių žalai išvengti, arba tai, kad jam ar jiems buvo neįmanoma imtis šių priemonių.

Verta atsiminti, kad, nepavykus problemos išspręsti su oro vežėju, galima kreiptis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (info@ecc.lt, tel. (8-5) 265 0368, www.ecc.lt, Odminių g. 12, 01122 Vilnius).Europos vartotojų centras padeda Lietuvoje reziduojantiems vartotojams, jei jie įsigijo nekokybišką prekę ar paslaugą kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje bei Norvegijoje ar Islandijoje, kitose ES valstybėse narėse bei Norvegijoje ar Islandijoje reziduojantiems vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.