Išradingas „verslas“: turi pinigų kavai, turėk ir vėžliukui

„Turi pinigų kavai, turėk ir vėžliukui“, – tikriausiai taip turėtų skambėti vieno vilniečio verslo strategija, su kuria veikiausiai ne kartą susidūrė sostinės kavinių lankytojai.

Daugiau nuotraukų (1)

Indrė Vainalavičiūtė

2014-12-06 20:48, atnaujinta 2018-01-19 19:21

Ar tuomet, kai jūsų prašo paaukoti pinigų, – tai elgetavimas, o kai siūlo pirkti daiktą, kurio jūs neplanavote, įsigyti – tai verslas? Jei prie viso to pridėsime faktą, kad jūs esate kilniaširdis kavinės lankytojas, o pardavėjas taiko subtilų spaudimą teigdamas, kad yra neįgalus ir taip stengiasi užsidirbti, verslo sėkmė – garantuota.

Paklausi prekyba vėžliais

Naujienų portalo lrytas.lt skaitytoja pasidalijo istorija apie tai, kaip jai lankantis Šiaurės miestelyje esančioje „Katpėdėlėje“ į kavinę užėjo apie 30-ies metų vyras ir lankytojams ant stalo paliko po lapelį, kuriame parašyta: „Gero apetito, atleiskite, esu kurčias ir gyventi tarp girdinčiųjų man sunku. Man nereikia išmaldos, prašau tik truputį padėti, kad šioje visuomenėje turėčiau pakankamai lėšų išgyventi. Jei duosite man už tai daugiau, Jūs turite gerą širdį. Siūlau Jums įsigyti vienetą už 5 litus.“

„Ant stalo lankytojams paliko ne tik lapelius, bet ir keraminius vėžlius, o maždaug po 15 min. vyras sugrįžo ir susirinko lapelius, pinigus ir nenupirktus vėžlius. Personalas į situaciją nereagavo“, – pasakojo skaitytoja ir pridūrė, kad pasijuto truputį nejaukiai, kad leidžia sau mėgautis kava, o tuo metu kitas žmogus gyvenimo aplinkybių yra priverstas ieškoti štai tokių būdų užsidirbti, tad įsigijo vėžlį.

Lankytojai suvenyrus perka noriai

Tiesa, spalvotai išspausdintame lapelyje pirminė suma buvo 10 litų ir juodu rašikliu ištaisyta į penkis litus. Lapelyje nenurodyta, kad siūloma įsigyti būtent vėžlį, tad veikiausiai suvenyrų asortimentas keičiamas.

Anot jos, nėra aišku, ar vyras iš teisų turi klausos negalią, bet yra tvarkingas, lankytojams per daug neįkyri. Tą vakarą, anot skaitytojos, siūlomų suvenyrų įsigijo dauguma kavinės lankytojų.

Minėtas vyras buvo pastebėtas ir kitose viešojo maitinimo įstaigose sostinės Žirmūnų mikrorajone.

Užsidarius lauko kavinėms – sumažėja ir paramos prašytojų

Nors 2011 metų lapkritį Vilniaus miesto savivaldybės taryba patvirtino miesto Tvarkymo ir švaros taisykles, kuriomis uždrausta aukoti ir prašyti išmaldos gatvėje, išmaldos prašytojų kasmet ne tik ne mažėja, bet daugėja, jie darosi vis išradingesni. Tokias tendencijas sako pastebintys sostinės kavinių ir restoranų šeimininkai.

„Ypač tai suaktyvėja vasaros metu, kai atidaromos lauko kavinės. Tiesa, sankcijos nelabai veikia: 2012 m. už išmaldos prašymą buvo nubaustas tik vienas žmogus, 2013 m. – 5: vienas už išmaldos davimą, 4 – už prašymą. Visi jie apsiribojo įspėjimais arba 10 Lt bauda“, – kalbėjo UAB „Amber Food“ rinkodaros vadovė Lina Nikonovaitė.

Kartais personalui tenka ir susigrumti

Pasak pašnekovės, kai Vilniaus savivaldybės sprendimu lauko kavinių tvorelės buvo panaikintos, nuo gatvės atsitveriant tik gėlių vazonais, asocialiems asmenims priekabiauti prie kavinių ir restoranų klientų tapo dar patogiau. Su jais kovoja ne tik restorano svečius aptarnaujantys padavėjai, bet ir administracijos vadovai bei apsaugos darbuotojai. „Kartais su agresyviais prašinėtojais jiems tenka net susigrumti, nes pastarieji ne tik kaulija pinigų, bet pavagia paliktą grąžą ar arbatpinigius, griebia maistą iš lankytojų lėkštės, o nedavusius pinigų užgaulioja“, – kalbėjo L.Nikonovaitė ir pridūrė, kad norint mandagiai atsiriboti nuo nekviestų svečių tenka imtis įvairių gudrybių.

„Savaime aišku, kad tokių „svečių“ ir tokių situacijų netoleruojame, todėl stengiamės užkirsti tam kelią mokydami savo darbuotojus, o staliukus lauke statydami taip, kad elgetoms būtų sunkiau prieiti. Šaltuoju metų laiku elgetos nedrįsta brautis į kavinių vidų, tad galime lengviau atsikvėpti“, – teigė UAB „Amber Food“ rinkodaros vadovė.

Prekeivis vėžliais – pažįstamas

L.Nikonovaitė teigė jau anksčiau girdėjusi apie keraminiais vėžliukais prekiaujantį vyrą.

„Žaisliukus pardavinėjantis žmogus aktyvus visus metus. Jis nesielgia įžūliai, agresyviai nepriekabiauja prie klientų, tiesiog aplanko visus staliukus ir padalija vėžliukus. Vėliau susirenka pinigus iš panorusių įsigyti suvenyrą. Problemų dėl šio žmogaus niekada nekilo, svečiai nesipiktina: kurie nenori – žaisliuko neperka ir šį žmogų ignoruoja, tačiau didžioji dalis pinigų šia savotiška forma paaukoja“, – kalbėjo pašnekovė.

Pasak UAB „Amber Food“ rinkodaros vadovės, jeigu klientai pasiskundžia, neprašytus įkyrius svečius personalas išprašo lauk. „Svarbu atsiminti, kad išmaldos dalinimas tokius žmones kaip tik socialiai atskiria nuo visuomenės, nes toks gyvenimo būdas jiems tampa tam tikra prasme darbu, o kavinės, kuriose jie dažniausiai gauna išmaldos, – jų darbo vieta“, – sakė L.Nikonovaitė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.