Pirkinys internetu nuvylė: viskas sulieta ir sugadinta

Apsipirkti sėdus prie kompiuterio paprasta ir patogu. Tačiau derėtų neprarasti budrumo ir pasirūpinti visais reikiamais dokumentais, kad paskui netektų veltui mojuoti kumščiais. Šito pasimokė ir viena lietuvė, laukusi siuntos iš Portugalijos. Tiesa, jai viskas baigėsi palyginti neblogai. Europos vartotojų centro duomenimis, dažniausiai lietuviai raito skundus dėl paslaugų teikėjų Latvijoje.

Vartotojų gynėjams dažnai tenka nagrinėti skundus, kuriuos suraito internetu prekes ar paslaugas pirkę vartotojai.<br>123rf nuotr.
Vartotojų gynėjams dažnai tenka nagrinėti skundus, kuriuos suraito internetu prekes ar paslaugas pirkę vartotojai.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė

Mar 11, 2015, 6:27 PM, atnaujinta Jan 10, 2018, 10:23 PM

Vienai lietuvei teko pusmetį pavargti, kad atgautų, kaip ji jau manė, vėjais nuėjusius pinigus. Lietuvos vartotoja iš įmonės Nyderlandų Karalystėje užsisakė daiktų siuntimo paslaugą. Siunta turėjo būti į Lietuvą pristatyta iš Portugalijos, tačiau nepasiekė adresato ir buvo grąžinta atgal į Portugaliją siuntėjo adresu. Tiesa, joje buvę daiktai buvo sugadinti.

Drabužiai buvo kažkuo sulaistyti, o plaukų džiovintuvas neveikė. Vartotoja kreipėsi į paslaugos teikėją. Susirašinėjimas internetu užtruko pusmetį. Tuomet lietuvė nutarė ieškoti teisybės per Europos vartotojų centro (EVC) padalinį Lietuvoje.

Moteris suskaičiavo savo žalą ir pareikalavo 500 eurų kompensacijos.

Europos vartotojų centras Lietuvoje kreipėsi į kolegas Nyderlanduose. Šie savo ruožtu susisiekė su paslaugos teikėju.

Siuntimo paslaugas teikianti įmonė pareikalavo, kad lietuvė pateiktų siuntoje buvusių daiktų pirkimo dokumentus. Deja, moteris jų nebuvo išsaugojusi. Todėl olandai žalą apskaičiavo savaip – pagal siuntinio svorį.

Šitaip vartotojos prašyta atlyginti žala susitraukė perpus ir lietuvė atgavo 250 eurų. EVC darbuotojai Lietuvoje darsyk primena vartotojams, kad užsisakant paslaugas internetu derėtų išsaugoti visus čekius, mat jie padeda įrodyti tikrąsias išlaidas ir kitus patirtus nuostolius.

Daugiausia skundžia oro bendroves

Europos vartotojų centras Lietuvoje (EVC Lietuvoje) 2014 m. vartotojams padėjo atgauti apie 70 tūkst. litų. Tiesa, ne vien internetu, bet ir realiai teikusių paslaugas.

2014 metais EVC Lietuvoje gavo 248 skundus, kai prisireikė pasitelkti kolegas kitose ES šalyse, 153 paprastuosius skundus, kai problemą pavyko išspręsti suteikiant konsultaciją ir padedant parengti dokumentus bei 832 informacinius paklausimus. 47 proc. gautų skundų sudarė skundai dėl keleivių teisių, 39 proc. – dėl netinkamos kokybės prekių ar paslaugų, 13 proc. buvo susiję su elektronine prekyba. Vartotojai daugiausiai skundėsi dėl Latvijoje, Jungtinėje Karalystėje, Italijoje bei Vokietijoje registruotų pardavėjų ar paslaugų teikėjų.

2014 metais pirmavo skundai, susiję su pažeistomis keleivių teisėmis keliaujant lėktuvu, keltu, autobusu (47 proc.). Iš jų daugiau nei 85 proc. sudarė skundai dėl oro keleivių teisių (atšauktų, atidėtų skrydžių, dingusio, vėlavusio ar sugadinto bagažo).

Anot EVC Lietuvoje, išpopuliarėjus žemų sąnaudų skrydžių bendrovėms, padaugėjo vartotojų, besinaudojančių automobilių nuomos paslaugomis bei su šia sritimi susijusių skundų (ypač dėl Ispanijos ir Italijos paslaugų teikėjų) – 2014 metais jie sudarė 9 proc. skundų. Pagrindinės vartotojų įvardijamos problemos – nesuteiktas užsakytas automobilis ar pritaikyti papildomi mokesčiai.

Vartotojai turi daugiau teisių

Skundai dėl elektroninės prekybos 2014 metais sudarė 13 proc. visų gautų skundų (2013 metais – 25 proc.). Lietuviai internetu perka įvairiausias prekes – nuo drabužių ir avalynės, elektronikos prekių, kosmetikos – iki kelionių, tačiau neretai nusivilia prekių kokybe arba jų iš viso negauna.

ECV Lietuvoje primena, kad nuo 2014 m. birželio 13 d. įsigaliojo Vartotojų teisių direktyva, kuri suteikia internetu perkantiems vartotojams daugiau teisių. Pavyzdžiui, vartotojas gali per 14 dienų nuo prekės gavimo atsisakyti sutarties, pardavėjas privalo grąžinti pinigus vartotojui per 14 dienų nuo prekių gavimo atgal arba įrodymo, kad prekės išsiųstos pardavėjui, pardavėjas turi per 30 dienų pristatyti prekes, jeigu nesusitarta kitaip.

Dažniausiai nepatenkinti latviais

Daugiausiai skundų 2014-aisiais EVC Lietuvoje sulaukė dėl Latvijos pardavėjų ir paslaugų teikėjų (11 proc.), dažniausios problemos -- gautos neužsakytos prekės bei oro keleivių teisių pažeidimai.

Jungtinės Karalystės pardavėjai (10 proc. skundų) dažniausiai buvo skundžiami dėl prekių, pirktų internetu (prekės nepasiekdavo pirkėjų, kilo problemų dėl prekių grąžinimo ar prekių kokybės). Italijos paslaugų teikėjus (9 proc. skundų) lietuviai dažniausiai skundė dėl automobilio nuomos paslaugų (nesuteikta paslauga, negrąžintas užstatas bei atsiradę papildomi mokesčiai).

Gauta nemažai skundų ir dėl Vokietijoje registruotų įmonių (8 proc. skundų), dažniausiai dėl pažeistų oro keleivių teisių bei internetu pirktų prekių.

Kitų ES šalių, Islandijos ir Norvegijos vartotojai taip pat skundė Lietuvos pardavėjus bei paslaugų teikėjus (24 proc. skundų) – dažniausiai problemų kilo dėl skrydžių bilietų pirkimo per tarpininkus, pažeistų oro keleivių teisių, nekokybiškų prekių ar paslaugų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.