„Maxima“ įlindo į pirkėjų pinigines – šie eurais dar nesitaško

Kovą vartojimas šalyje, palyginti su vasariu, nepakito. Vasarį, mėnesiui praėjus nuo euro įvedimo, vartojimas šiek tiek pasistiebė, bet šalyje jis vis dar yra gerokai mažesnis nei tuo pačiu laiku pernai.

Ž.Valkerio teigimu, vartojimą turėtų šiek tiek paskatinti prekybos tinklo įgyvendinama kainų mažinimo strategija.<br>D.Umbraso nuotr.
Ž.Valkerio teigimu, vartojimą turėtų šiek tiek paskatinti prekybos tinklo įgyvendinama kainų mažinimo strategija.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Apr 15, 2015, 11:59 AM, atnaujinta Jan 6, 2018, 6:52 PM

Mažmeninės prekybos tinklą Lietuvoje valdančios bendrovės „Maxima LT“ fiksuojamas pirkėjų mėnesio išlaidų indeksas kovą vis dar nesiekė 1. Jis, kaip ir vasarį, yra 0,97. Tai reiškia, kad to paties laikotarpio – kovo mėnesio – vartojimo lygis šiemet nepasiekė praėjusių metų lygio.

Vartojimo lygis šalyje visą pirmąjį šių metų ketvirtį buvo gerokai mažesnis nei pernai – tam daugiausia įtakos turėjo naujos nacionalinės valiutos įvedimas, paskatinęs gyventojus kurį laiką įdėmiau sekti kainas ir atsargiau planuoti savo pirkinius.

„Optimistinė prognozė prasidėjusiam balandžio mėnesiui – kad vartojimo lygis šalyje pagaliau pasieks praėjusių metų lygį. Vis tik realiau, kad dar kelis mėnesius šalies gyventojai vartos nuosaikiai ir atsities tik dar po poros mėnesių. Maždaug tiek laiko po euro įvedimo reikėjo atsitiesti ir kaimyninės šalies – Estijos pirkėjams“, – sakė bendrovės „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.

Jo teigimu, vartojimą turėtų šiek tiek paskatinti prekybos tinklo įgyvendinama kainų mažinimo strategija. Savo pelno sąskaita bendrovė šiuo metu jau yra atpiginusi apie 1,5 tūkst. maisto ir kitų pirmo būtinumo prekių.

Bendrovės vadovo vertinimu, šis žingsnis pasiteisino. Strateginis sprendimas mažinti nuolatines populiarių prekių kainas padėjo bendrovei išlaikyti tokius pat kaip 2014-aisiais rodiklius ar net suteikė galimybę kai kuriuos iš jų pagerinti (palyginti šių metų vasarį ir kovą) – paaugino apyvartą, vidutinio krepšelio vertę ir apsipirkimų skaičių bei pardavimų kiekį. 

Pirkinių krepšelio vertė beveik neaugo, nes į pirkinių krepšelius dedant ir šiek tiek daugiau prekių, dėl kainų mažinimo mokėti daugiau netenka.

Kovo mėnesį labiausiai augo įvairių lauko – laisvalaikio, turizmo, sporto – prekių, taip pat žaislų, kepsninių, sėklų, augalų priežiūros prekių pardavimai. Tai siejama su atšilusiais orais, prasidėjusiu iškylų bei sodininkystės ir daržininkystės sezonu. Fiksuojamas ir avalynės bei galanterijos prekių, knygų, spaudos, kanceliarijos prekių pardavimų augimas. Maisto produktų kategorijoje, pastebimas kiaušinių, ledų, saldumynų, šaldytų kulinarijos, miltinių gaminių, žuvies ir mėsos, įvairių šaldytų daržovių, vaisių, uogų ir grybų pardavimų augimas.

Šalies Statistikos departamento fiksuojamas Vartotojų pasitikėjimo rodiklis rodo, kad vartotojų nuotaikos pamažu gerėja. Paskelbus apie euro įvedimą praėjusių metų rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais smarkiai nukritęs Vartotojų pasitikėjimo rodiklis jau kelis pastaruosius mėnesius stabiliai auga ir kovą beveik nebekito.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.