Bedarbius ir ligonius tebešokiruoja skambučių į „Sodrą“ kaina

Kiekvieną eurą skaičiuojantis šiaulietis Evaldas nustebo patikrinęs pokalbių telefonu išklotinę. Traumą patyrusiam vyrui pastarąjį mėnesį dažnai teko skambinti į „Sodrą“ dėl įvairių klausimų. Evaldas skambindavo trumpuoju informacijos telefonu 1883.

„Sodros“ konsultacijos, skambinant iš mobilaus telefono, teikiamos tik mokamu tarifu.<br>123rf nuotr.
„Sodros“ konsultacijos, skambinant iš mobilaus telefono, teikiamos tik mokamu tarifu.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Marius Jokūbaitis

May 11, 2015, 4:22 PM, atnaujinta Jan 4, 2018, 6:29 AM

„Net neįtariau, kad tai yra tokie brangūs skambučiai. „Sodros“ darbuotojai mane nusiųsdavo tai pas vieną, tai pas kitą specialistą, o minutės tiksėjo ir pritiksėjo nemažą sumą“, – lrytas.lt skundėsi šiaulietis.

Apmokestinta prieš trejus metus

Jis nežinojo, kad „Sodrakonsultacijos telefonu teikiamos tik mokamu tarifu. Į „Sodrą“ pagalbos skambinantys gyventojai papildomai apmokestinami jau trejus metus.

Tiesa, operatoriai skirtingai apmokestinę skambinimą į „Sodrą“. Pavyzdžiui, skambinant iš „Omnitel“ tinklo minutė pokalbio kainuoja 8 euro centus, dar 4 centai yra sujungimo mokestis. Tiek pat kainuoja skambinant ir laidiniu telefonu.

Skambinant iš „Bitės“ taikomas dar didesnis – 9 centų už minutę tarifas ir 4 centų sujungimo mokestis.

Tik „Tele2“ nusprendė, kad iš „Sodros“ klientų ims mažiau – 4 centai už minutę ir jokio sujungimo mokesčio.

Šiaulietis Evaldas naudojasi „Bitės“ paslaugomis. „Vienu metu prakalbu maždaug 8 minutes, o skambinti į „Sodrą“ tenka dažnai. Nejaugi valstybė negali sau leisti prabangos apmokėti ligonių, bedarbių skambinimo išlaidų į „Sodrą“? – stebėjosi vyras.

Jis teigė neturintis priekaištų „Sodros“ darbuotojams – jie esą darbą atlieka nepriekaištingai, nors ir reikia gerokai paieškoti specialistų, kurie suteiktų norimą informaciją.

Išlaiko mokesčių mokėtojai

„Sodros“ Klientų aptarnavimo metodikos ir informavimo skyriaus vyriausioji specialistė Ina Peseckienė priminė, kad valstybines institucijas išlaiko mokesčių mokėtojai.

„Sodrą“, kaip ir bet kurią kitą valstybės instituciją, išlaiko mokesčių mokėtojai. Jeigu už skambučius trumpuoju numeriu mokėtų ne tie gyventojai, kuriems reikalinga ši paslauga, tuomet už ją netiesiogiai mokėtų visi kiti gyventojai, nesinaudojantys ir net fiziškai negalintys pasinaudoti šia paslauga“, – argumentavo „Sodros“ atstovė.

Beje, į „Sodrą“ žmonės skambina ne tik dėl pensijos ar išmokų dydžio.

„Sodros“ skambučių centras sulaukia įvairių skambučių: gyventojai ne tik klausia apie pensiją ar išmokų dydį, bet ir skambina norėdami pasipiršti konsultantėms, išsipasakoti ar aptarti krepšinio varžybų rezultatų.

Ar už tokius skambučius turėtų sumokėti visi mokesčių mokėtojai ar tik skambinantieji?“ – kėlė klausimą I.Peseckienė. Kai kurie politikai ne kartą ragino pačiai „Sodrai“ padengti skambinimo išlaidas. „Sodra“ yra anksčiau apskaičiavusi, kad per metus išlaikyti informacinį centrą jai kainuoja 200 tūkst. litų (58 tūkst.eurų). O jei dar reikėtų padengti skambučių kainas, tai kainuotų dar 0,6 mln. litų (173 tūkst. eurų).

Klausia, kada pastoti

Skambučių į „Sodrą“ ypač padaugėja tam tikrais periodais. Pavyzdžiui, daugiau skambinama balandį, nes tai sietina su gegužės pirmomis dienomis, kai gyventojai turi deklaruoti pajamas. Žiemą padidėjus sergamumui, dažniau skambinama dėl ligos pašalpų. O vasarą, kai daugelis atostogauja, skambinančiųjų skaičius sumažėja. „Sodros“ informacijos centro darbuotojai teigia sulaukiantys ne tik gražių žodžių ir padėkų už pagalbą, bet ir grasinimų „lazdomis šonus sudaužyti“ ar „kojas peršauti“.

Pasitaiko ir keistų klausimų, pavyzdžiui, kada geriau pastoti, ar galėtų „Sodra“ skirti butą, kokias įmokas reikia mokėti gyvenant Amerikoje su žaliąja kortele. Konsultantus nustebino ir loterijoje milijoną laimėjęs žmogus, kuris teiravosi, ar praturtėjus priklauso „Sodros“ išmokos. Šiuo metu „Sodros“ informacijos centras teikia bendrojo pobūdžio informaciją apie valstybinį socialinį draudimą. Tačiau ateityje bus teikiama ir asmeninė informacija – klientai galės sužinoti apie konkrečiai jiems priskaičiuotas išmokas, jų mokėjimo dieną, apie sumokėtas įmokas ir kt.

„Sodros“ informacinis centras, į kurį galima paskambinti trumpuoju telefonu 1883, pradėjo veikti 2012 metų spalio pirmosiomis dienomis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.