Lietuviai už prekes kreditoriams skolingi net milijardą eurų

Gyventojų pradelstų skolų portfelis už paslaugas ir prekes, įsigytas paėmus kreditą, gegužę praktiškai nepakito ir mėnesio pabaigoje sudarė 1,04 mlrd. eurų. Tuo tarpu ketinimų kredituotis stebima kiek mažiau antrą mėnesį iš eilės, rodo gyventojų savitarnos sistemos „Mano Creditinfo“ duomenys.

Gegužės pabaigoje bent vieną pradelstą mokėjimą už paslaugas ir prekes į kreditą turėjo 269 tūkst. gyventojų.<br>J.Butkutės nuotr.
Gegužės pabaigoje bent vieną pradelstą mokėjimą už paslaugas ir prekes į kreditą turėjo 269 tūkst. gyventojų.<br>J.Butkutės nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jun 30, 2015, 1:40 PM, atnaujinta Oct 28, 2017, 4:10 PM

Gegužės mėnesį pradelstų įsipareigojimų suma nesmarkiai ūgtelėjo telekomunikacijų, elektros tiekimo ir komunalinių paslaugų įmonėms, tačiau bendrame portfelyje augimo neliko dėl dalies finansų įstaigų nurašytų skolų.

„Pastebime, kad žmonės geriau suvokia, jog pradelsti mokėjimai finansų įstaigoms gadina jų kredito istorija, todėl skolinimasis ateityje gali būti ribotas arba teikiamas prastesnėmis sąlygomis.

Tačiau bendraujant su gyventojais susidarė įspūdis, kad vėlavimai atsiskaityti už ryšio, interneto, elektros tiekimo paslaugas yra vertinami kaip ne tokie svarbūs. Tačiau yra kitaip. Ateityje kreipiantis dėl paslaugų į kreditą, įmonės atsižvelgs į tuo metu esamus bei istorinius pradelstus įsiskolinimus visiems rinkos dalyviams“, – paaiškino kreditų biuro „Creditinfo“ vyriausioji kredito rizikos analitikė Rasa Maskeliūnienė.

Gegužės pabaigoje bent vieną pradelstą mokėjimą už paslaugas ir prekes į kreditą turėjo 269 tūkst. gyventojų, t.y. 4000 mažiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Pradelsti mokėjimai ir pernelyg dideli finansiniai įsipareigojimai blogina asmens kredito istoriją, todėl galimybės skolintis ir pirkti išsimokėtinai tampa ribotos.

„Mano Creditinfo“ duomenimis, gegužę, palyginti su balandžiu, 1,5 proc. sumažėjo gyventojų kreipimųsi dėl paslaugų ar prekių į kreditą.

„Šiltuoju metu laikotarpiu paklausa paslaugoms į kreditą tradiciškai prislopsta. Pastaroji tendencija gegužės mėnesį labiausiai jautėsi telekomunikacijų sektoriuje. Tuo tarpu į bankus, lizingus, vartojimo kreditų įmones gegužę buvo kreipiamasi daugiau nei ankstesnį mėnesį, nors ir nesmarkiai“, – sakė R.Maskeliūnienė.

Kredito istorija formuojama visiems pilnamečiams gyventojams. Ji susideda iš dviejų dalių – finansinių įsipareigojimų ir mokėjimų istorijos. Finansiniai įsipareigojimai – tai įvairūs kreditai bankuose, kredito unijose, lizingo, ar smulkiųjų, vartojimo kreditų bendrovėse. Mokėjimų istorija – tai pradelsti mokėjimai už šiuos kreditus ir mokėjimai už kitas paslaugas (telekomunikacijų, elektros, komunalines, draudimo, kabelinės TV ir kiti). 

„Swedbank“ Asmeninių finansų instituto skaičiavimais, 60 tūkst. EUR paskolą būstui trisdešimčiai metų paėmusio asmens per visą paskolos grąžinimo laikotarpį sumokėtos palūkanos, priklausomai nuo to, ar jo kredito istorija yra gera ar prastesnė, gali skirtis 9-12 tūkst. EUR.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.