Keleiviai siunta: degalai pinga, bet kodėl brangsta bilietai?

Utenos rajono gyventojai suglumę - už 6 kilometrų kelią bilieto kaina nei iš šio nei iš to pakilo 8 euro centais. Kasdien tuos kelis kilometrus iš gyvenviečių į darbą Utenoje traukiantys dirbti žmonės niurzga – nafta ir degalai pinga, o už kelionę reikia mokėti dar brangiau. Kokios gi priežastys Kauno transporto įmonę „Kautra“ prieš rugsėjį privertė dešimtadaliu pabranginti bilietus?

Tarpmiestiniais maršrutais važinėjantys keleiviai nedžiūgauja, kad jiems bilietai pabrango net 10 proc.<br>„Lietuvos ryto“ archyvo nuotr.
Tarpmiestiniais maršrutais važinėjantys keleiviai nedžiūgauja, kad jiems bilietai pabrango net 10 proc.<br>„Lietuvos ryto“ archyvo nuotr.
Tarpmiestiniais maršrutais važinėjantys keleiviai nedžiūgauja, kad jiems bilietai pabrango net 10 proc.<br>„Lietuvos ryto“ archyvo nuotr.
Tarpmiestiniais maršrutais važinėjantys keleiviai nedžiūgauja, kad jiems bilietai pabrango net 10 proc.<br>„Lietuvos ryto“ archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Audrė Srėbalienė

2015-08-20 14:21, atnaujinta 2017-10-19 19:22

Degalų kainos degalinėse juk badyte bado akis. Mat kol kauniečių autobusas pasiekia Utenos autobusų stotį, pakelėje sumirga ir „Baltic Petroleum,“, ir „Statoil“ degalinių švieslentės. Praėjusią savaitę uteniškėje „Statoil“ benzino litras kainavo 1,19 euro, tuo tarpu rugpjūčio pradžioje jo kaina sukosi apie 1,25 euro.

Kainos pasistumdė ir sustingo

„Nesupratau, kas vyksta. Nuo Antalgės iki Utenos – vos keletas kilometrų. Rugpjūčio pradžioje viskas ėmė jauktis. Iš ryto autobuso „Kaunas-Visaginas“ vairuotojas bilietą tam kelių kilometrų atstumui parduodavo už 72 euro centus. Vakare, grįždamas iš darbo namo tuo pačiu „Kautros“ autobusu, už kelionę mokėdavau 80 centų.

Kitą dieną – vėl tas pats: rytą vienokia bilieto kaina, vakare – kitokia. Užklausiau vairuotojo, bet jis tik gūžčiojo pečiais. Esą, viską jis daro taip, kaip liepta.

Ne į savo kišenę tuos centus jis bėrė. Visus keleivius bilietais tvarkingai apdalindavo.

O štai neseniai bilietų už 72 centus nė nebeliko. Nė šuo nesulojo, ir bilietai pabrango. Per dieną – 16 euro centų. Tad per mėnesį už kelionę į darbą mokėsiu 3,5 euro brangiau“, – pyktelėjo antalgiškis.

Jo teigimu, kol kas bilietų kainos pakilo tik važiuojant „Kautros“ autobusais. Visi kiti vežėjai, stojantys priemiestinėse stotelėse, kainų dar neperrašė.

Važiuoja trumpiau, moka brangiau

Kas dabar, artėjant rugsėjui, vežėjus privertė pakelti bilietų kainas? Juk ir į mokyklas pabirę vaikai, jei tik įlips į tarpmiestinius autobusus, bilietui iš kišenės turės ištraukti daugiau centų.

„Ne ne, rugsėjis čia niekuo dėtas“, – patikino bendrovės „Kautra“ rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas. Jo teigimu, bilietų kainos pakilo, bet ne visiems.     „Išties bilietų kainas šiek tiek kilstelėjome. Tai – tiesa. Suapvalinome jas, kad žmonėms būtų patogu atsiskaityti už kelionę. Nesiginam. Išties jos suapvalėjo ne į mažesnę, bet į didesnę pusę.

Nes tuo metu, kai litai buvo keičiami į eurus, visas kainas apvalinome į mažesniąją pusę. Todėl kai kurie bilietai metų pradžioje atpigo maždaug 1,5 proc. Ir dabar tenka tas „nuolaidas“ atsiimti“.

Labiausiai tai jaučia keleiviai, bilietus perkantys trumpiausiems atstumams. Jiems tas žodis „atsiimti nuolaidas“ netinka. Jų kelionė išties pabrango nuo 72 iki 80 centų.

Didesnių atstumų bilietų kainos, jas apvalinant, padidėjo vos 4 centais. Yra maršrutų, kur, peržiūrėjus kainodarą, kaina ir dabar sumažėjo. Bet jei bilietas anksčiau kainavo 1 eurą, tai jis ir dabar kainuoja tiek pat“, – paaiškino G.Pakusas.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.