Europos vartotojų centro (EVC) duomenimis, dažniausiai lietuviai perka internetu iš Jungtinėje Karalystėje registruotų pardavėjų. Tačiau nestinga perkančiųjų ir kitose Europos valstybėse ar tolimesnėse šalyse.
Panaršiusi po Lenkijoje registruotą internetinę parduotuvę, Lietuvos vartotoja išsirinko dvi poras patikusių batų. Tačiau gavusi juos ir išpakavusi nustebo: viena pora buvo tik panaši į apžiūrėtuosius nuotraukoje. Maža to, batai buvo gerokai nutrintu paviršiumi ir viduje po pamušalu jautėsi nelygumai, kurie spaudė koją.
Jei batai, nors ir ne tokie, kokius užsisakė, būtų geri, moteris mielai juos būtų pasilikusi ir į pardavėją nesikreipusi. Tačiau trūkumai buvo tokie dideli, kad avėti batų moteris nenorėjo. Tad pirkėja kreipėsi į pardavėją, išsiuntė atgal netikusį pirkinį. Tuomet ir prasidėjo vargai.
Pardavėjas grąžino tik už batus sumokėtus pinigus, o padengti siuntimo išlaidų, beveik 10 eurų, nepanoro. Lietuvei pagalbos teko ieškoti EVC Lietuvoje. Čia dirbantys specialistai susisiekė su kolegomis Lenkijoje, kurie ir padėjo susigrąžinti siuntimo išlaidas, patirtas grąžinant ne tik neatitinkančius užsakymo, bet dar ir nekokybiškus batus.
EVC teisininkė Rasa Kneižytė priminė, kad pagal Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 1999/44/EB dėl vartojimo prekių pardavimo ir susijusių garantijų tam tikrų aspektų Europos Sąjungoje, Islandijoje ir Norvegijoje galioja teisinė garantija, kuri suteikia vartotojams teisę per 2 metus nuo prekės pirkimo reikalauti sutaisyti, pakeisti, iš dalies ar visiškai atgauti pinigus, jeigu pataisymas ar pakeitimas negalimi, jeigu paaiškėja, kad prekė yra su trūkumais.
„Vartotojams ypač palanku tas faktas, kad Europoje neturite įrodinėti prekės trūkumo, kuris išaiškėjo per 6 mėnesius nuo prekės pirkimo. Taigi, esant neatitikimui, vartotojas turi teisę į nemokamą prekių atitikimo sutarčiai užtikrinimą jas pataisant ar pakeičiant, arba teisę į atitinkamą kainos sumažinimą arba su tomis prekėmis susijusios sutarties nutraukimą“, – priminė teisininkė.