Galiausiai, atradę patraukliausią prekę, išsigąstate išgirdę jos kainą. Pasakyti, jog ji per didelė, dažnam pirkėjui yra nejauku, tad belieka sumokėti pinigus, nors visai neketinote jų tiek daug išleisti.
O ką jau kalbėti apie situacijas, kuomet į parduotuvę užsukate tik apsižvalgyti. Tuomet konsultanto dėmesys verčia jaustis kaltu ir ką nors nusipirkti vien tam, kad negaišintumėte jo laiko veltui.
Ar jums šie jausmai – pažįstami? Jų išvengti – labai paprasta.
Visų pirma, jei nežinote ko tiksliai ieškote, leiskite sau ramiai pasižvalgyti. Iš karto apie tai informuokite konsultantą ir leiskite jam padėti išsiaiškinti jūsų poreikius. Jo užduodami klausimai padės atsakyti, ko jums iš tiesų reikia ir ką naudingiausio gali pasiūlyti gamintojas.
Neskubėkite priimti sprendimo – jei renkatės brangią ir ilgai tarnausiančią prekę, nepirkite jos pirmo apsilankymo metu.
Grįžę į parduotuvę tiksliai žinodami ko norite, konsultantui išvardinkite ne tik prekei keliamus reikalavimus, bet nurodykite ir sumą, kurią esatę pasiryžę jai skirti. Tuomet jis privalės pasiūlyti kokybišką daiktą už jums tinkančią kainą.
Tai skamba labai paprastai ir akivaizdžiai, tačiau būtent šią klaidą dažniausiai daro pirkėjai.
Jei pirkėjas pats nenurodo kainos ribų, tai už jį padaro konsultantas, pasiūlydamas brangią prekę.
Bet kai pirkėjas aiškiai nurodo sumą, konsultantas jausis nesmagiai, siūlydamas kur kas daugiau kainuojančią prekę, todėl jums bus gerokai paprasčiau jos atsisakyti.
Apsipirkdami aiškiai diktuokite savo sąlygas ir neleiskite jums primesti svetimų. Taip įsigysite tik jums reikalingų prekių už priimtiną kainą.
Arnas Markevičius – finansų konsultacijų įmonės „M Capital“ direktorius, finansų ir pardavimų specialistas, lektorius.