Nusivylė „Ryanair“: „Tai, kas mums nutiko, yra pasityčiojimas“

Vilnietis Viktoras Lukaševičius su žmona šiemet balandį kelias dienas romantiškai praleido Paryžiuje. Tačiau šios viešnagės pabaiga lietuviams apkarto. Į Prancūzijos sostinę jiedu nuskrido su „Ryanair“, su airių bendrove sutuoktiniai ketino parsirasti ir į Vilnių. Tačiau tądien, balandžio 8 dieną, streikavo Prancūzijos oro uostų darbuotojai.

Vilnietis Viktoras Lukaševičius su žmona šiemet balandį kelias dienas romantiškai praleido Paryžiuje.<br>Asmeninio albumo nuotr.
Vilnietis Viktoras Lukaševičius su žmona šiemet balandį kelias dienas romantiškai praleido Paryžiuje.<br>Asmeninio albumo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė

Oct 7, 2015, 7:10 PM, atnaujinta Oct 11, 2017, 12:01 PM

„Iš „Ryanair“ gavome laišką elektroniniu paštu. Jie parašė, kad galime arba susigrąžinti pinigus už bilietus, arba skristi vėliau, o jie kompensuos išlaidas už viešbutį“, – pasakojo V.Lukaševičius.

Lietuviai buvo užsisakę pervežimo į oro uostą paslaugą, tačiau kadangi Bovė oro uostas, iš kurio „Ryanair“ skraidina į Vilnių, neveikė, pervežimas buvo atšauktas.

V.Lukaševičius prisijungė prie „Ryanair“ pagalbos centro pokalbių sistemos internete – norėjo išsiaiškinti detales dėl viešbučio apmokėjimo.

„Tačiau iš jų – jokio konkretumo. Teparašė, kad susirastume viešbutį, kurio kategorija – iki 3 žvaigždučių, už padorią kainą, susimokėtume, o paskui užpildytume specialią formą dėl nuostolių atlyginimo.

Kitas variantas – skrydis po savaitės. Klausėme, gal gali pakeisti skrydį: tarkim, greituoju traukiniu nuvyktume į Londoną, o iš ten – su „Ryanair“ į Vilnių. Mums reikėjo grįžti namo. Tačiau mums oro bendrovė nepadėjo“, – tikino V.Lukaševičius.

Jis patikino, kad tęsti viešnagės Paryžiuje jiedu du žmona negalėjo.

Namie laukė mažas vaikas

„Namie mūsų laukė mažas vaikas, paliktas su aukle, ji nebegalėjo ilgiau būti su vaiku. Be to, mano atostogos baigėsi, turėjau grįžti į darbą“, – pasakojo V.Lukaševičius.

Vyras pabrėžė, kad pragyvenimas Paryžiuje labai brangus, dar savaitę ten gyventi būtų daug kainavę, o garantijos, kad nuostolius atlygins „Ryanair“, jie neturėjo.

„Nesulaukėme iš aviakompanijos konkrečių nurodymų ir pagalbos, kaip elgtis šiuo atveju“, – pasakojo vyras.

Pinigus grąžino, lengvatų neliko

Netrukus jų laukė staigmena: „Ryanair“ grąžino pinigus už vieną – žmonos – bilietą.

„Nors to visai neprašėme. Pagal įstatymą, jei grąžino pinigus už bilietus, jie nebeprivalo pasirūpinti kitu skrydžiu ar sumokėti už viešbutį. „Ryanair“ tiesiog atsikratė atsakomybės už neįvykusį skrydį ir su mumis nebebendravo, atsakymas buvo vienas – pinigai už bilietą grąžinti, nieko negalime padėti. O mes tuo metu sėdėjome parke Paryžiuje ant suoliuko be bilieto atgal, be viešbučio ir bandėme rasti telefonu, kur apsigyventi, jausmas buvo šlykštus“, – pasakojo Lukaševičiai.

Galiausiai jie nusipirko bilietus skristi į Vilnių po dviejų dienų su „Wizz Air“ ir užsisakė viešbutį Prancūzijos sostinėje.

Grįžęs namo vyras išsinagrinėjo „Ryanair“ išlaidų grąžinimo tvarką, užpildė reikiamą formą, surašė prašymą atlyginti nuostolius. Kadangi pinigai už jo bilietą nebuvo grąžinti, jis galėjo pretenduoti į atlygį.

„Kai „Ryanair“ pamatė, kad reikalauju kompensacijos, iškart pervedė pinigus už antrąjį, mano, bilietą. Tai yra visiškas pasityčiojimas“, – mano vyras.

Ieškojo teisybės toliau

Lietuviai nutarė teisybės ieškoti toliau ir kreipėsi į Europos vartotojų centrą Lietuvoje. Jo darbuotojai susisiekė su kolegomis Airijoje, kur registruotas „Ryanair“.

„Štai šitaip, praėjus pusmečiui po kelionės, atgavome dalį savo pinigų. Papildomų išlaidų tuomet patyrėme apie 600 eurų, o jie sugrąžino daugmaž pusę. Mums pasisekė, kad bent tiek grąžino“, – žemų sąnaudų bendrove „Ryanair“ piktinosi V.Lukaševičius.

Lukaševičiams pavyko išsikovoti 305 eurų kompensaciją už papildomai patirtas apgyvendinimo, maitinimo ir transporto išlaidas.

Turi patarimų kitiems

Dabar V.Lukaševičius turi ko pamokyti kitus.

Anot jo, būtina iškart kreiptis į oro bendrovę ir bandyti kuo greičiau pasikeisti bilietą į kitą artimiausiam skrydžiui.

„Tai reikia daryti raštiškai ir turėti susirašinėjimo kopiją, kad būtų rašytinis įrodymas. Jokiu būdu nesutikti su pinigų gražinimu už bilietą. Šitaip prarandate bet kokius ryšius su vežėju, nebegalėsite pretenduoti į kompensaciją. Patariu patiems susirasti viešbutį už padorią kainą (nėra garantijos, kad atgausite pinigus, todėl geriau pataupyti).

Taip pat būtina rinkti visus čekius – transporto bilietus ir kitus dokumentus. O grįžus kreiptis į vežėją dėl papildomų išlaidų kompensavimo“, – pasakojo vyras.

Kokios keleivio teisės atšaukus skrydį

Europos vartotojų centro Lietuvoje teisininkė Rasa Kneižytė:

„Jeigu skrydis buvo atšauktas, aviakompanija privalo keleiviui pasiūlyti pasirinktinai:  per 7 dienas atgauti už bilietą sumokėtus pinigus arba pasirūpinti, kad klientas kaip galima greičiau kitu maršrutu pasiektų galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis, arba kitu maršrutu pasiektų galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis kitu keleiviui patogiu laiku, jeigu yra vietų.

Jeigu keleivis pasirenka ne atgauti pinigus, o laukti kito skrydžio, tai aviakompanija turi suteikti pagalbą, t.y. maistą ir gaiviuosius gėrimus (atsižvelgiant į laukimo laiką); galimybę du kartus nemokamai paskambinti telefonu, išsiųsti telekso ar fakso pranešimus arba elektroninius laiškus; apgyvendinimą viešbutyje (tais atvejais, kai būtina pasilikti vieną ar daugiau naktų, arba kai būtina pasilikti ilgiau, nei buvo numatęs keleivis; transportą iš oro uosto į apgyvendinimo vietą (viešbutį ar kitą) ir atgal.

Tam tikrais atvejais keleivis gali reikalauti ir kompensacijos (nuo 250 iki 600 eurų priklausomai nuo skrydžio atstumo).

Tačiau kompensacija nepriklauso, jeigu skrydis atšauktas dėl ypatingųjų aplinkybių (kurių nebūtų buvę galima išvengti net ir imantis visų pagrįstų priemonių, tarkim, tokios aplinkybės gali susidaryti tokiais atvejais: dėl politinio nestabilumo, streikų, nepalankių meteorologinių sąlygų, pavojaus saugumui, netikėtai atsiradusių gedimų, turinčių įtakos skrydžių saugai ir oro eismo valdymo apribojimų) arba apie skrydžio atšaukimą buvo pranešta mažiausiai prieš 2 savaites iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko.

Minėto keleivio atveju su Europos vartotojų centro pagalba jam pavyko 305 eurų kompensaciją už papildomai patirtas apgyvendinimo, maitinimo ir transporto išlaidas“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.