Vilnietis pašiurpo: bankas duomenis perdavė kitam žmogui

Vilnietis Vitalijus Ulikas, norėjęs pasitikrinti, kiek gavo algos, nustebo, negalėdamas prisijungti prie savo interneto banko. Paskyra buvo užblokuota.

Duomenys kitam žmogui buvo perduoti per klaidą.<br>V.Balkūno asociatyvi nuotr.
Duomenys kitam žmogui buvo perduoti per klaidą.<br>V.Balkūno asociatyvi nuotr.
V.Ulikas norėjo pasitikrinti, kiek gavo algos, ir nustebo, negalėdamas prisijungti prie savo interneto banko.<br>D.Umbraso nuotr.
V.Ulikas norėjo pasitikrinti, kiek gavo algos, ir nustebo, negalėdamas prisijungti prie savo interneto banko.<br>D.Umbraso nuotr.
V.Ulikas norėjo pasitikrinti, kiek gavo algos, ir nustebo, negalėdamas prisijungti prie savo interneto banko.<br>D.Umbraso nuotr.
V.Ulikas norėjo pasitikrinti, kiek gavo algos, ir nustebo, negalėdamas prisijungti prie savo interneto banko.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Feb 11, 2016, 5:19 PM, atnaujinta Jun 8, 2017, 9:17 AM

Atrodytų, nedidelė problema, kuri pasitaiko visiems, tačiau bankininkai pripažįsta – tai nutinka labai retai. Vitalijaus duomenys buvo netyčia perduoti kitam asmeniui.

Keista istorija prasidėjo tada, kai Vitalijus praėjusių metų gruodžio 28 d. pametė savo piniginę su asmens dokumentais, banko mokėjimo kortele ir elektroninės bankininkystės kodų kortele.

Užsisakė naujus dokumentus

Vilnietis iš karto kreipėsi į Vilniaus migracijos tarnybos skyrių dėl naujų dokumentų pagaminimo ir pranešė SEB bankui apie prarastas korteles.

„Mokėjimo kortelė buvo užblokuota, o kodų kortelė ne, nes nemačiau tikslo jos blokuoti. Užsisakiau naują mokėjimo kortelę ir kodų generatorių, kurie buvo pristatyti į mano nurodytą SEB banko skyrių. Mokėjimo kortelė bei kodų generatorius buvo pristatyti į banką jau po kelių dienų. Sudariau naujas sutartis – mokėjimo kortelės ir elektroninės bankininkystės“, – pasakojo V.Ulikas.

Vyro teigimu, el. bankininkyste jis be jokių problemų naudojosi iki vasario pradžios. Tačiau  daugiau nei prieš savaitę, norėdamas patikrinti, kiek turi lėšų, jis nebegalėjo to padaryti.

Įvedus atpažinimo kodą, ekrane pasirodydavo informacija dėl elektroninių paslaugų teikimo sutarties sudarymo – tarsi Vitalijus iš viso nesinaudotų tokiomis paslaugomis.

„Paskambinau į klientų aptarnavimo skyrių, bet man negalėjo nieko žmoniškai paaiškinti. Viena konsultantė pareiškė, kad neteisingai įvedu atpažinimo kodą. Kai pabrėžiau, kad įvedžiau teisingai, ji  pasakė, jog apie  mano problemą praneš kitiems kolegoms, kurie artimiausiu metu su manimi susisieks. Tą pačią dieną paskambinau dar kartą tuo pačiu numeriu, ir jau kita konsultantė pareiškė, kad ji neturi kompetencijos, o su manimi susisieks kitą dieną“, – sakė V.Ulikas.

Perdavė kitam žmogui

Ilga skambučių istorija klostėsi taip: kitą dieną V.Ulikas vėl paskambino į banką, jam darbuotojas paaiškino, kad jo bankininkystės sistema užblokuota. Kodėl – nežino.

Kai Vitalijus patikino, kad pats neprašė blokuoti, banko darbuotojas pradėjo pasakoti apie gruodžio pabaigoje prarastą kodų kortelę.

„Kai atsakiau, kad jau gerą mėnesį naudojuosi išduotu kodų generatoriumi, konsultantas nieko negalėjo pakomentuoti. Jis tik pasakė, kad jeigu turėčiau generatorių, bankininkystę galėtų atblokuoti. Po darbo parvykau namo, paskambinau į tą patį klientų aptarnavimo skyrių, atsiliepusi jau kita konsultantė atrėžė, kad to neįmanoma padaryti, o problema su sutartimi. Pakėliau balsą ir pareikalavau išsamesnės informacijos, bet ji nebuvo suteikta. Tik pasakė, kad su manimi susisieks artimiausiu metu“, – pasakojo V.Ulikas.

Dar po trijų skambučių paaiškėjo, kad Vitalijaus el. bankininkystės duomenys buvo perduoti kitam asmeniui.

Dėl to ir buvo užblokuota jo galimybė  prisijungti. Tai paaiškino  banko skyriaus, kuriame buvo pasirašytos naujos sutartys, vadovė.

„Kai paprašiau tai pakomentuoti, ji negalėjo nieko pasakyti, tik lemeno  „atsiprašau“. Iki šiol negaliu sužinoti, kaip ir kodėl buvo perduoti mano konfidencialūs duomenys ir kodėl man apie tai nebuvo pranešta“, – sakė Vitalijus.

SEB atstovė spaudai Ieva Dauguvietytė-Daskevičienė:

„Nuoširdžiai apgailestaujame dėl įvykusio nesusipratimo, kai dalis kliento prisijungimo prie interneto banko duomenų dėl žmogiškosios mūsų darbuotojo klaidos buvo atiduoti kitam klientui (trečiajai šaliai) banko skyriuje.

Svarbu pažymėti, kad dalies duomenų niekada nepakanka prisijungti kito asmens vardu prie interneto banko ir pamatyti kito asmens informacijos, susijusios su sąskaitomis, lėšomis banke ir pan. Klientai nepatiria jokios žalos.

Bankas, nustatęs tokį ypač retą atvejį, blokuoja kliento, kurio dalis duomenų galėjo patekti trečiajai šaliai, prieigą prie interneto banko.

Tokių klientų nuoširdžiai atsiprašome dėl nesusipratimo ir kviečiame patogiu metu sudaryti naują elektroninės bankininkystės sutartį bei nemokamai suteikiame visus naujus prisijungimo prie interneto banko duomenis.

Bankas taip pat imasi veiksmų, kad užtikrintų, jog trečioji šalis nepanaudotų dalies kito kliento prisijungimo prie interneto banko duomenų.

Apgailestaujame, kad klientas gali patirti nepatogumų dar kartą apsilankydamas banko skyriuje, kad sudarytų naują elektroninės bankininkystės sutartį ir gautų naujus prisijungimo prie interneto banko duomenis.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„24/7“: kaip A. Armonaitė ir E. Gentvilas vienas kitam pamokslavo