Naują mokestį patvirtinantis dokumentas penktadienį paviešintas Rusijos vyriausybės internetinėje svetainėje.
„Atsižvelgiant į tai, kad Latvija nuo 2014 metų liepos 1 dienos už naudojimąsi šalies keliais įvedė rinklavą sunkvežimiams nuo 8 iki 11 eurų per parą arba nuo 484 iki 925 eurų per metus, į sąrašą įtraukiama Latvija. Taip pat į sąrašą įtraukiama ir Lietuva, kuri 2015 metų gruodį nusprendė rinkti pinigus už jos kelių naudojimą“, – rašoma dokumente.
Taip pat Rusijos valdžia padidino rinkliavos dydį ir iš visų kitų vežėjų nuo 8 iki 16 tūkst. eurų per metus.
Lietuvos vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas sakė, kad toks sprendimas jau buvo priimtas anksčiau.
„Šis sprendimas jau buvo priimtas anksčiau ir jis nebuvo pakeistas. Pirmieji šį sprendimą įvedė rusai, Lietuva įvedė po to. Lietuva įvedė mokestį tiek automobiliams, kurie sunkesni nei 3,5 tonos, o Rusijoje šis mokestis buvo taikomas nuo 12 tonų. Dabar jie pakeitė tik svorio reikalavimus. Nuo šiol ir pas juos apmokestinami automobiliai, sveriantys daugiau kaip 3,5 tonos“, – sakė E.Mikėnas.
Jo teigimu, apmokestinimas nepriklausys nuo automobilio svorio.
„Apmokestinimas bus taikomas už nuvažiuotus kilometrus. Jei neklystu, jis jau įsigaliojo. Dabar ne tik mums, bet visiems vežėjams, taip pat ir rusams, išaugs sąnaudos. Apmokestinami visi“, – teigė E.Mikėnas.
Rusija moka už Lietuvos kelius
Per Lietuvos teritoriją krovinius vežantys Rusijos vežėjai mokesčius privalo mokėti nuo pernai gruodžio.
Vyriausybė tuomet pritarė naujam mokesčiui. Tai buvo savotiškas atsakas į tai, kad Rusija apmokestino kelius Lietuvos vežėjams.
Nuo pernai lapkričio Rusija įvedė kelių mokestį Lietuvos vežėjams, nors pagal dvišalius susitarimus nuo tokių mokesčių abiejų valstybių vežėjai buvo atleisti. Kitų užsienio šalių vežėjai mokestį Lietuvoje moka nuo 2005 metų.