Gyvybės draudimas – ne prabanga, o būtinybė

Ant aukščiausio rinkos laiptelio 2014 metais užkopusi gyvybės draudimo ir pensijų bendrovė „Aviva Lietuva“ praėjusiais metais dar labiau sustiprino lyderės pozicijas šalies gyvybės draudimo rinkoje.

„Aviva Lietuva“ generaline direktore Asta Grabinskė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
„Aviva Lietuva“ generaline direktore Asta Grabinskė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Apr 27, 2016, 10:32 AM, atnaujinta May 27, 2017, 12:17 PM

15 metų veiklos sukaktį Lietuvoje mininčios įmonės praėjusių metų rezultatai – rekordiniai. Įmonės veiklos apimtis augo beveik penktadaliu – pasirašyta 52,3 mln. eurų gyvybės draudimo įmokų, užimama rinkos dalis padidėjo iki 22 proc. Lietuvoje ši draudikė pirmauja ne tik pagal veiklos apimtį, bet ir pagal išmokas klientams – įvykus draudžiamiesiems įvykiams „Aviva Lietuva“ savo klientams pernai išmokėjo 3,1 mln. eurų.

Apie lietuvių taupymo įpročius, kintantį požiūrį į gyvybės draudimą ir antrus metus iš eilės išlaikytą gyvybės draudimo lyderio poziciją kalbamės su „Aviva Lietuva“ generaline direktore Asta Grabinske.

– Taupymo įpročiais lietuviai vis dar gana smarkiai atsilieka nuo kitų europiečių. Kokių tendencijų pastebite?

– Stiebtis dar tikrai turime kur. Palyginti su Vakarų šalimis, kur atlyginimai didesni 5–6 kartus, vieno gyventojo ten sumokėta draudimo įmoka nuo Lietuvos skiriasi 20–40 kartų. Lito pakeitimas euru privertė daug gyventojų ištraukti iš kojinių savo santaupas ir rinktis šiuolaikines taupymo priemones, susipažinti su pinigų įdarbinimo galimybėmis.

Ir daugelis nustebo tų galimybių privalumais.

Gyventojai stengiasi investuoti ten, kur besitęsiančioje neigiamų palūkanų aplinkoje galima sulaukti daugiau grąžos. „Aviva Lietuva“ valdomi gyvybės draudimo fondai vien praėjusiais metais uždirbo 2,7–9,4 proc. investicijų grąžą. Nors ankstesnės investicinės veiklos rezultatai negarantuoja būsimų rezultatų, ilguoju laikotarpiu šie dėsningumai galioja.

Per pirmuosius euro metus ypač suaktyvėjo gyventojų investavimas didesnėmis sumomis, pernai pasirašėme 13,2 mln. eurų naujų vienkartinių įmokų, net 42 proc. daugiau nei 2014 metais.

– Kaip keičiasi šalies gyventojų požiūris į gyvybės draudimą?

– Ilgus metus į gyvybės draudimą žmonės žiūrėjo kaip į prabangos prekę.

Nors turėtų būti atvirkščiai, juk mažesnes pajamas gaunantiems žmonėms finansinė apsauga net svarbesnė: ji leidžia pragyventi patyrus traumą, susirgus ir negaunant pajamų.

Didelį šviečiamąjį darbą atlieka mūsų finansų konsultantai, kasdien susitinkantys su šimtais žmonių ir skleidžiantys atsakomybės už save idėją, pagal žmonių finansinius tikslus ir poreikius sudėliojantys tinkamiausią paslaugų krepšelį.

Ekonomikai vejantis Vakarų šalis ir augant atlyginimams atsiranda ir daugiau galimybių ne tik užtikrinti sau ar artimiesiems finansinę apsaugą, bet ir atsidėti ateičiai.

Gyvybės draudimui gyventojai kasmet skiria vis daugiau. Vien per praėjusius metus vidutinė gyvybės draudimo įmoka padidėjo dešimtadaliu – nuo 46 iki 51 euro per mėnesį. Vertindami pirmuosius šių metų mėnesių rezultatus matome, kad vidutinė įmoka toliau auga.

– Kokie buvo pastarieji metai pensijų fondų veikloje?

– Ilgo laikotarpio rezultatai rodo, kad mūsų pasirinkta investavimo strategija pasitvirtino – per pastaruosius 3 ar 5 metus „Aviva Lietuva“ pensijų fondai klientams davė vieną didžiausių investicijų grąžų kiekvienoje fondų grupėje.

Nors pastaruoju metu rinkos neramios, nepaisant šio laikotarpio svyravimų, verta prisiminti, kad pensijų fondai yra ilgojo laikotarpio investicija, tad laikini pokyčiai ilgalaikiams rezultatams reikšmingos įtakos neturi.

Šiemet mūsų pensijų fondas „Europensija“ vienintelis ne tik iš Lietuvos, bet ir iš visų Baltijos šalių gavo „Fleming“ apdovanojimą: pripažintas geriausiu obligacijų fondu Vidurio ir Rytų Europoje.

Tarptautinį apdovanojimą gavome dėl puikių ilgalaikių rezultatų investuojant net ir pastaraisiais metais besitęsiančioje mažų palūkanų aplinkoje.

– Lyderystę Lietuvos gyvybės draudimo rinkoje praėjusiais metais išlaikėte dar šiek tiek padidindami savo rinkos dalį, nors konkurencinė aplinka – įtempta. Kas tam turėjo daugiausia reikšmės?

– Kasmet nuosekliai dirbome siekdami šios pozicijos, aukščiausio klientų pasitikėjimo. Nuo pat veiklos pradžios kūrėme tvarų profesionalių finansų konsultantų tinklą, kuris šiuo metu vienija 500 žmonių 18-oje atstovybių visoje Lietuvoje.

Dabar mūsų strateginė kryptis yra bendravimas su klientu jam patogiausiu būdu. Suteikiame galimybes klientams pasiekti mus skaitmeniniais kanalais, tačiau visuomet išlaikome ir žmogiškąjį ryšį, asmeninį kontaktą – stengiamės suteikti pakankamai dėmesio klientui, rūpintis juo visada dar labiau, nei atrodo būtina.

Visos „Aviva“ grupės vadovas Markas Wilsonas praėjusią savaitę lankydamasis mūsų šalyje ypač palankiai įvertino nuolatinį „Aviva Lietuva“ augimą. Per 15 veiklos metų nuolat po truputį kilome ir galiausiai atsistoję ant lyderių pakylos jos užleisti nesiruošiame

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.