Vyras pirmadienį nuėjo į Vilniaus „Akropolyje“ esantį DNB banko skyrių norėdamas išsimainyti 250 eurų į svarus sterlingų.
Tačiau jam buvo pateikta anketa, kurioje jis turėjo atsakyti į klausimus, ar jis ir jo artimieji dalyvauja politinėje veikloje, užima svarbias viešąsias pareigas Lietuvoje ar Europos Sąjungoje. Taip pat išsimainyti pinigų norinčiam vyrui reikėjo nurodyti pajamų šaltinius, sąskaitas kituose bankuose, apyvartas jose, paslaugas, kuriomis ketina naudotis, bei galimus pavedimus į užsienio šalis.
Atskiras klausimas pateiktas užsieniečiams, jie privalo atsakyti, koks ryšys juos sieja su Lietuva.
Virginijaus manymu, šie klausimai neturi nieko bendro su valiutos keitimu ir bankas to klausti neturėtų.
„Tai yra įdomu. Kodėl turiu tai atsakyti norėdamas išsikeisti pinigus? Į klausimus aš neatsakiau ir nuėjau į kitą banką.
„Swedbank“ banke išsimainiau pinigus ir man jokių klausimų neuždavė“, – sakė skaitytojas, kuris turi sąskaitą DNB banke.
Tokios anketos – Lietuvos banko reikalavimas
DNB banko atstovas spaudai Valdas Lopeta sakė, kad tokias anketas periodiškai turi pildyti visų bankų klientai.
„Visos finansų įstaigos turi periodiškai atnaujinti informaciją apie klientus ir tai reikalaujama pagal pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymą. Tokią anketą periodiškai reikia užpildyti visiems bankų klientams, kad būtų geriau suvokiamas kliento finansinės veiklos pobūdis“, – sakė V.Lopeta.
Jo teigimu, tokia anketa – Lietuvos banko (LB) reikalavimas, tačiau ji nėra didelė ir įprastai užpildoma be papildomų nesklandumų.
„Suprantame, kad anketos pildymas užtrunka šiek tiek ilgiau, tačiau turime vykdyti įstatymus ir mums keliamus reikalavimus“, – teigė V.Lopeta.
Jeigu klientas tokią anketą pildyti atsisako iš principo, bankas turi teisę neteikti naujų paslaugų, nepasirašyti ilgalaikių sutarčių ar net nutraukti bendradarbiavimą.
Ar būtent ši informacija yra būtina?
„Swedbank“ banko atstovas spaudai Saulius Abraškevičius sakė, kad jų banke tvarka nepasikeitė.
„Tvarka tokia, kokia galiojo, ir pokyčių nėra. Principas pažinti klientą yra vykdomas ir jis yra privalomas. Tik norėčiau pasakyti, kad jokių pokyčių nebuvo. Atidarant banko sąskaitas „Swedbank“ bei atnaujinant informaciją apie klientus, klientai būna prašomi užpildyti nustatytos formos fizinio arba juridinio asmens deklaracijas. Minėtų deklaracijų formos skelbiamos viešai banko interneto svetainėje, – sakė S.Abraškevičius.
LB atstovas spaudai Giedrius Simonavičius taip pat teigė, kad bankai turi rinkti informaciją apie klientus, tačiau ar būtent šie klausimai būtini ir kodėl jie reikalingi, sakė galintis atsakyti tik po kelių dienų.