Vieno gyvybės draudimo įmokų istorija, kuri virto keista paslaptimi

Kaunietė Jolanta Sabaliauskienė atsidūrė keblioje padėtyje – draudimo bendrovės darbuotojai atsisakė jai pateikti prašomus duomenis. Moteriai prireikė nemažai pastangų ir laiko, kad sužinotų, kodėl taip atsitiko.

Kaunietė J.Sabaliauskienė susidūrė su problemomis, kai panoro sužinoti, kiek pinigų sumokėjo už gyvybės draudimą.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaunietė J.Sabaliauskienė susidūrė su problemomis, kai panoro sužinoti, kiek pinigų sumokėjo už gyvybės draudimą.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Vėjūnė INYTĖ („Lietuvos rytas“)

Nov 22, 2016, 10:46 AM, atnaujinta Apr 17, 2017, 9:20 AM

J.Sabaliauskienė pasakojo 10 metų mokėjusi universalaus gyvybės draudimo įmokas. Tačiau kai panoro gauti išrašus, kiek lėšų per tą laiką sumokėjo, draudimo bendrovės darbuotojai tai daryti atsisakė.

J.Sabaliauskienė įsitikinusi, kad buvo pažeistos jos teises arba eiliniai draudimo bendrovės darbuotojai neišmano savo darbo. Teisybės ieškanti moteris nori, kad panašioje padėtyje neatsidurtų kiti gyventojai.

Šia istorija pradėjus domėtis žurnalistams draudimo bendrovės „Compensa Life Vienna Insurance Group SE“ Lietuvos filialo atstovė Ramunė Gaulienė pranešė, kad atsakymą moteriai pateiks. Tačiau reikia patikrinti dokumentus, o tai užtrunka.

Sudarė draudimo sutartį

J.Sabaliauskienė pasakojo, kad 2002 metais su DNB banku dešimčiai metų sudarė universalaus gyvybės draudimo sutartį. Moteris mokėjo įmokas ne tik už save, bet ir už artimus žmones.

Sutartyje buvo nurodyta, kad oficialiu draudėju yra jos artimas žmogus. Tačiau moteris tvirtino, kad visą laiką įmokas mokėjo ji.

Einant laikui šią sutartį perėmė draudimo bendrovės „Compensa Life Vienna Insurance Group SE“ Lietuvos filialas.

Įmokas moteris per savo banką ar per terminalus tada mokėjo jau šiai bendrovei.

Panoro gauti išrašus

Minėtoji draudimo sutartis jau yra pasibaigusi.

„Gyvenimas susiklostė taip, kad noriu turėti įmokų išrašus. Tačiau kai kreipiausi į šios draudimo kompanijos Kauno filialą, vadybininkai atsakė, kad aš tokios teisės neturiu. Išrašus gali gauti tik draudėjas“, – pasakojo moteris.

J.Sabaliauskienei toks atsakymas pasirodė keistas. Moteris nenurimo ir dar kelis kartus kreipėsi į bendrovės filialą Kaune.

Tada išgirdo, kad greičiausiai jai reikia vykti į bendrovės centrinę būstinę Vilniuje. Vėliau Kaune dirbantys bendrovės vadybininkai nusileido ir paprašė jos pateikti raštišką prašymą dėl įmokų išrašų.

„Po ilgų derybų ir sugaišto laiko Kauno filialo darbuotojai sakė, kad mano raštą nusiųs į įmonės centrinį biurą Vilniuje“, – pasakojo J.Sabaliauskienė.

Neišmano darbo subtilybių?

Kaunietė atsakymo iš draudimo bendrovės dar nesulaukė ir tebesvarsto susidariusią padėtį.

„Kol mokėjau pinigus, visi buvo patenkinti. Tačiau kai prašau tiek nedaug, tik pateikti išrašus, kiek pinigų sumokėjau, tai padaryti atsisakoma. Nejaugi neužtenka to, kad galiu parodyti savo asmens tapatybę liudijantį dokumentą? Bendrovės duomenų bazėje juk matyti, kad įmokų mokėtoja tikrai buvau aš“, – kalbėjo moteris.

Kaunietė nusprendė netylėti ne tik dėl savęs.

„Ne vienam gali taip nutikti. Juk kartais būna, kad susisiekti ar susitarti su sutartyje nurodytu draudėju neįmanoma. Nejaugi mokėtojai tikrai neturi jokių teisių? O gal eiliniai draudimo bendrovės vadybininkai nežino visų savo darbo subtilumų?“ – svarstė J.Sabaliauskienė.

Tikino, kad turi patikrinti dokumentus

Ramunė Gaulienė

Įmonės „Compensa Life Vienna Insurance Group SE“ Lietuvos filialo pardavimų rėmimo vadovė

„Apie ką klientė kalbėjo su bendrovės vadybininkais ir ar jie teisingai suprato vienas kitą, sunku pasakyti.

Draudimo sutartis sudaroma tarp draudiko ir draudėjo. Pastarasis yra sutarties valdytojas. Jis turi teisę nustatyti jos sąlygas, sutartį nutraukti, keisti.

Pagal draudimo sutartį pareiga mokėti draudimo įmokas tenka draudėjui, tačiau jo vardu tai gali daryti ir kiti asmenys. Tačiau jie neįgyja jokių teisių į sutartį ar sumokėtas draudimo įmokas.

Klientės, kuri šiuo atveju nėra gyvybės draudimo sutarčių valdytoja, prašymas pateikti informaciją apie jos vardu kito asmens naudai sumokėtas draudimo įmokas gautas lapkričio 9 dieną.

Į jį turime teisę atsakyti per 30 dienų, tačiau tai padarysime anksčiau.

Tokios informacijos pateikti nedelsiant neįmanoma, nes reikia patikrinti, kurios iš sutarčiai priskirtų draudimo įmokų buvo sumokėtos ne draudėjo asmeniškai. Tada suteiksime informaciją, kokią sumą klientė yra sumokėjusi.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.