„Juodasis penktadienis“ atėjo: kaip iš jo išpešti didžiausią naudą

„Juodasis penktadienis“, kuris šiais metais bus lapkričio 25 dieną, atidaro Jungtinėse Valstijose kalėdinių išpardavimų sezoną, rašo Danilas Sedlovas portale „rbc.ru“. Per tą laikotarpį mažmenininkai gauna iki 30 proc. metų įplaukų. Kieno akcijos pakils dėl šventinio ažiotažo?

Juodasis penktadienis Amerikoje švenčiamas po Padėkos dienos.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Juodasis penktadienis Amerikoje švenčiamas po Padėkos dienos.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Juodasis penktadienis Amerikoje švenčiamas po Padėkos dienos.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Juodasis penktadienis Amerikoje švenčiamas po Padėkos dienos.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Nov 24, 2016, 7:07 PM, atnaujinta Apr 17, 2017, 4:53 AM

Tikimasi, kad Amerikos pirkėjai bus dar aktyvesni, negu prieš metus. Didžiausia pasaulyje JAV mažmeninės prekybos asociacija – Nacionalinė mažmeninės prekybos federacija (National Retail Federation – NRF) skaičiuoja, kad 2016 metais per trijų dienų išpardavimus apsipirks 137,4 mln. amerikiečių – 3,6 proc. daugiau nei pernai (135,8 mln.).

Prognozuojama, kad per visą išpardavimų sezoną, tai yra, nuo lapkričio iki gruodžio, pirkėjai išleis dovanoms apie 655,8 mlrd. dolerių, kitaip tariant, žymiai daugiau, negu 2015 metais, kada jie išleido 626,1 mlrd. dolerių. NRF pranešime aiškinama, kad svarbiausiu augimo faktoriumi taps padidėjusi jaunų pirkėjų dalis, kurie bus pasirengę leisti pinigus elektroniniams įtaisams ir madingiems drabužiams.

Prognozuojama, kad iki 86 proc. visų pirkinių šį penktadienį nupirks 18–24 metų amžiaus amerikiečiai. „Juodojo penktadienio“ įtaką prekybos tinklų ir vartojimo prekių gamintojų verslui sunku pervertinti. Dauguma mažmenininkų Jungtinėse Valstijose gauna iki 30 proc. metų įplaukų ir 40 proc. ketvirčio įplaukų būtent išparduodami prekes lapkričio pabaigoje, teigia savo apžvalgoje mokslinių tyrimų kompanijos „Zacks Investment Research“ analitikas Indradeepas Ghoshas. Todėl gerus pagrindinius rodiklius turinčių prekybos tinklų akcijų pirkimas gali būti nebloga prieššventinė investicija, pažymi ekspertas.

Pelną gaunantys mažmenininkai

Pagrindiniais naudos gavėjais iš būsimo vartojimo bumo „Zacks Investment Research“ laiko buitinės elektronikos įtaisais ir prietaisais prekiaujančių parduotuvių tinklą „Best Buy“, vaikiškų rūbų gamintoją ir platintoją „The Children's Place“, avalynės mažmeninės prekybos gigantą DSW, antrą pagal dydį JAV žemų kainų parduotuvių tinklą „Target Corp“ ir drabužių parduotuvių tinklą „Nordstrom“.

„Zacks“ prognozuoja, kad 2016 metais kompanija „Best Buy“ gali padidinti pelną, lyginant su praėjusiais metais, 16,7 proc., „The Children's Place“ – 40,5 proc., „Target“ – 11,3 proc., o „Nordstrom“ – 2,1 procento. Avalyne prekiaujančių parduotuvių tinklo DSW laukia ne tokios džiugios perspektyvos: suvedus metų rezultatus jo pelnas gali sumažėti 12 procentų. O štai šio mažmenininko 2016 metų ketvirtojo ketvirčio finansiniai rezultatai turi nudžiuginti investuotoją, įsitikinę „Zacks“ analitikai – kompanijos pelnas per šį laikotarpį turi išaugti 37 procentais. Be to, kitais finansiniais metais laukiama DWD grynojo pelno augimo 6,92 procento.

Suvedus praėjusio kalėdinių išpardavimų sezono rezultatus (nuo lapkričio 24-osios iki gruodžio 25-osios) „Best Buy“ akcijų kaina padidėjo 47,8 procento. Per 2015-uosius metus jos, beje, atpigo apie 20 proc., bet jau 2016 metų sausį jų kaina pradėjo augti ir nuo to laiko jos pabrango 64 procentais. Kompanijos „The Children's Place“ akcijos praeitą išpardavimų sezoną ūgtelėjo 6 procentais. Per 2015 metus jų kaina padidėjo 8,6 proc., o nuo 2016 metų sausio padidėjo dar 60 procentų.

„Target“ akcijos nuo praėjusių metų „juodojo penktadienio“ iki Kalėdų paaugo simboliškai – 0,4 proc., bet suvedus 2015 metų rezultatus jos pabrango 6,6 procento. Nuo 2016 metų pradžios jų kaina šiek tiek sumažėjo – 0,7 procento. Parduotuvių tinklo „Nordstrom“ kapitalizacija, priešingai, per kalėdinio bumo laikotarpį, mažėjo: lapkričio–gruodžio mėnesiais kompanijos akcijų vertė nukrito bemaž 10 procentų. Per 2015-uosius metus „Nordstrom“ akcijų kaina nukrito net 55 prcentais. Nuo šių metų pradžios jų kaina vėl pradėjo kilti ir išaugo 17 procentų. Avalynės pardavėjo DSW vertybiniai popieriai praėjusių metų išpardavimų sezoną ūgtelėjo 3 procentais, o suvedus 2015 metų rezultatus – sumenko 32 procentais. 2016 metais jie auga silpnai – 3,5 procento nuo sausio mėnesio.

Rusijos ekspertų pasirinkimas

Kompanijų grupės „Finam“ analitikas Vadimas Sysojevas mano, kad penkiomis aukščiau paminėtomis kompanijomis naudą iš „juodojo penktadienio“ gausiančių mažmenininkų sąrašas nesibaigia. Ekspertas siūlo investuotojams atkreipti dėmesį į didžiausio Jungtinėse Valstijose universalinių parduotuvių tinklo „Macy's“ akcijas. Jo vidutinė nuolaida išpardavimų laikotarpiu bus 63,4 proc. palyginti su 56 proc. nuolaida 2015 metais. Jis taip pat pažymi, kad „juodojo penktadienio“ laikotarpiu kasmet didėja pirkimų internetu dalis. Pernai pardavimai internetu išaugo 14,3 proc., o šį išpardavimų sezoną tikimasi, kad jie padidės dar 13,3 procento.

Todėl, pasak V.Sysojevo, logiškiausias pasirinkimas investuotojams – didžiausios JAV mažmeninės prekybos internetu giganto „Amazon.com“ ir mažmeninės prekybos internetu centro „eBay“ akcijos. „Per pastaruosius dešimt metų „Amazon.com“ vertybiniai popieriai per išpardavimų laikotarpį nuo lapkričio iki gruodžio augo devyniais atvejais iš dešimties“, – aiškina analitikas. V.Sysojevas taip pat išskiria prekių pristatymo tarnybos „United Parcel Service“ (UPS) vertybinius popierius, kurių kotiravimo dinamika per pastaruosius dešimt metų taip pat buvo teigiama devyniais atvejais iš dešimties per „juodąjį penktadienį“.

Investicinės kompanijos „Freedom Finance“ prekybinių operacijų departamento vadovas Igoris Kliušnevas šį sąrašą papildo didžiausio pasaulyje didžiųjų prekybos centrų tinklo „Walmart“ akcijomis. Ši kompanija aktyviai plėtoja internetinės prekybos segmentą, tad perspektyvoje ji galės konkuruoti ne tik su prekybos tinklais, bet ir su garsiausiomis mažmeninės prekybos internetu bendrovėmis, pabrėžia finansininkas. „Neseniai „Walmart“ akcijos išgyveno gana didelę korekciją – jų vertė nuo maksimalios reikšmės – 87,5 dolerio už vieną nukrito iki 70 dolerių atžymos. Tai gera galimybė pirkti, kadangi sekančiais metais mes tikimės, kad jų kaina pakils iki 90 dolerių“, – teigia I.Kliušnevas.

Ekspertas taip pat pataria investuotojams investuoti į investicijų fondą „SPDR S&P Retail ETF (XRT)“, kurio portfelyje – labiausiai likvidžios dešimties JAV mažmenininkų akcijos. „Šią savaitę šis fondas prie kainos jau pridėjo beveik 4 procentus. Artimiausiu metu jo vertybinių popierių kaina kils“, – pažymi jis.

Akcinės bendrovės „Sankt Peterburgo birža“ mokymo centro vadovas Pavelas Pachomovas savo ruožtu išskiria kompanijų – žemų kainų parduotuvių tinklų, tokių kaip „Dollar General“, akcijas. „Tai nebrangių parduotuvių, dirbančių 43 JAV valstijose, tinklas. Jos ir kitu metu pardavinėja prekes su didelėmis nuolaidomis, o per išpardavimų sezoną jų konkurencinis pranašumas padidėja“, – sako jis.

Parengė Leonas Grybauskas

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.