Pamirškite eiles – ateityje iš parduotuvės išeisime nesusimokėję

Naujose „Amazon“ parduotuvėse gali susirinkti norimas prekes ir tiesiog keliauti namo – programa nuskaito prekes, kurias pakėlei nuo lentynos ir vėliau iš sąskaitos paima reikiamus pinigus. Ir tai tik dalis naujovių, ateinančių į prekybos rinką, rašo „The Guardian“.

Testuojami prekybos centrai, kuriuose specialios programos seka apsiperkančius žmones bei prekes, kurias jie pasiima, o vėliau iš jų sąskaitų nuskaito reikiamus pinigus.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Testuojami prekybos centrai, kuriuose specialios programos seka apsiperkančius žmones bei prekes, kurias jie pasiima, o vėliau iš jų sąskaitų nuskaito reikiamus pinigus.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2016-12-11 12:57, atnaujinta 2018-02-09 23:19

„Amazon“ ruošia naujieną – „nemokamas“ parduotuves. Testuojami prekybos centrai, kuriuose specialios programos seka apsiperkančius žmones bei prekes, kurias jie pasiima, o vėliau iš jų sąskaitų nuskaito reikiamus pinigus. Kol kas tokios parduotuvės atviros tik „Amazon“ darbuotojams, bet nuo kitų metų jas galės aplankyt iir kiti.

Prekybininkai teigia, kad „Amazon Go“ parduotuvės yra labiausiai pažengusi apsipirkimo technologija, tačiau kiti verslai taip pat išbando naujoves.

Atokiame Švedijos kaime įsikūrusi parduotuvė „Naraffar“ su specialia programėle leidžia žmonėms patiems atsirakinti parduotuvę, išsirinkti norimas prekes ir už jas susimokėti mėnesio gale gavus sąskaitą.

Vietoje pardavėjų – robotai

Kuo toliau, tuo mažiau parduotuvėse lieka darbuotojų. Nemažai prekybininkų norėtų juos visus pakeisti išmaniais robotais.

Amerikos prekybininkas „Lowe“ išbando klientų aptarnavimo robotą, kuris gali šnekėti keliomis kalbomis, padeda pirkėjams rasti reikiamas prekes ir suteikia apie jas informaciją.

„Best Buy“ turi savo robotą Chloe, kuri padeda iš lentynų paimti norimus CD ir DVD diskus, o Japonijos „Softbank“ savo parduotuvėse pirkėjams siūlo bendrauti su robotu Pepper.

Kai kuriose parduotuvėse robotai įdarbinami vietoje apsaugos darbuotojų – jie gali atpažinti įtartinai po parduotuvę slampinėjančius žmones ar nuskaityti ne vietoje pastatytos mašinos numerius.

Virtualus „Aš“

Nemažai pirkėjų internetu pirkti drabužius – loterija. Dydžiai gali skirtis ir realų drabužio vaizdą galima pamatyti tik atsiėmus prekę. Tai reiškia, kad daug internetu perkamų drabužių yra grąžinama – prekybininkams tai nepatinka ir jie sugalvojo išeitį.

Nauja programinė įranga leidžia sukurti tikslų pirkėjo 3D modelį ir leidžia prekes „matuotis“ tiesiog internetinėje parduotuvėje.

Kembridžo startuolis „Metail“ šios technologijos plėtojimui jau surinko 20 milijonų dolerių. Hong Kongo „Tal“ internetinėse parduotuvėse jau galima tai išbandyti – pirkėjai gali susikurti savo virtualius modelius bei pažiūrėti, kaip 3D atrodo jų perkamos prekės.

Tai reiškia, kad galima visiškai tiksliai nuspėti, ar siauri džinsai, kuriuos renkiesi, nepadarys tavęs panašaus į dešrelę, o parduotuvės galės pasiūlyti drabužius, labiausiai tinkančius pirkėjų figūrai ar stiliui. 

Liokajus – kiekvienam

Greitai apsipirkimui nereiks nieko kito, tik mažytės blizgios dėžutės. Dauguma didžiųjų IT įmonių, tokių kaip „Amazon“, „Google“, „Apple“ ir „Facebook“, kuria skaitmeninius namų padėjėjus, atsiliepiančius į balso komandas.

Nenuostabu,l kad toks prekybos gigantas kaip 'Amazon“ investuoja į tai, kad su tokiu pagalbininku galėtum nuvykti ir apsipirkti – programėlė „Alexa“ leidžia sudarinėti pirkinių sąrašus ar vaikštant po parduotuvę fiksuoti mėgiamų produktų kainas ar kurti savo norų sąrašus.

Laikui bėgant tokie asistentai turėtų išmokti suprasti kada ir ko tu nori. Šaldytuvai, kavos mašinos ir spausdintuvai jau dabar gali būti valdomi internetu. Jei šiandien gali tikėtis, kad pabudus kavos aparatas jau buv paruošęs tau kavos, po kurio laiko gali gauti žinutę „Tavo batai plyšta. Štai keli naujų porų variantai, kurie turėtų tau patikti“.

Dronai

Kai prekyba iš gatvių keliasi į internetą, vienas didžiausių iššūkių, su kuriuo susiduria pardavėjai – prekių pristatymas.

Sausakimšuose miestuose, kur kamščiai ir spūstys yra didžiulė problema, prekes bandoma gabenti oru. „Amazon“ jau dirba kartu su Anglijos vyriausybe ir išbando galimybę mažus siuntinius pirkėjams pristatyti su dronais. Taip galėtų būti pristatoma 90 proc. „Amazon“ produkcijos.

Amerikoje „Mercedes-Benz“ bendradarbiauja su dronų startuoliu „Matternet“. Kartu jie kuria specialius mašinų stogus, kurie galėtų tarnauti kaip dronų nusileidimo ir pakilimo aikštelės. Siuntinius gabenančius dronus išbando ir „Google“.

Tiesa, šiems pokyčiams gali prireikti laiko – be specialių išlygų „Amazon“ Anglijoje, daugumoje valstybių dronams negalima nuskristi toli nuo jį valdančio žmogaus. Lėktuvų pilotai taip pat nerimauja dėl mažų skraiduolių, taigi vyriausybėms dar teks nuspręsti, kaip padalinti oro erdvę tarp lėktuvų ir pas tave keliaujančios naujos batų poros.

Parengė Gintarė Valentinaitienė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.