„Sodra“ emigrantams duoda laiko: atideda PSD išieškojimą

„Visa privalomojo sveikatos draudimo (PSD) mokėjimo tvarka – didelis galvos skausmas“, – socialiniame tinkle „Facebook“ ūžia nepatenkinti emigrantai. Mat nuo vasario 1-osios „Sodra“ pradėjo priverstinį skolos išieškojimą iš tų asmenų, kurie vėluoja sumokėti  PSD įmokas 11–12 mėn.

Nuo vasario 1-osios „Sodra“ pradėjo priverstinį skolos išieškojimą iš tų asmenų, kurie vėluoja sumokėti PSD įmokas 11–12 mėn.<br>Lrytas.lt koliažas
Nuo vasario 1-osios „Sodra“ pradėjo priverstinį skolos išieškojimą iš tų asmenų, kurie vėluoja sumokėti PSD įmokas 11–12 mėn.<br>Lrytas.lt koliažas
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Feb 3, 2017, 9:16 AM, atnaujinta Apr 10, 2017, 10:37 PM

 “Sodros“ direktorius Mindaugas Sinkevičius teigė norintis nuraminti kilusią paniką.

„Norime nuraminti didžiąją dalį PSD prievolininkų. Šiandien turime 300 tūkst. asmenų, kurie išvis yra skolingi PSD. Bet pastarosiomis dienomis matome jų mažėjimą. Per dvi savaites gauta daugiau nei 31 tūkst. dokumentų ir prašymų, kurių pagrindu įmokos perskiačiuojamos asmenims, neturintiems Lietuvoje mokėti PSD įmokų“, – sakė M.Sinkevičius.

Duoda laiko

Direktorius pranešė, kad šį mėnesį visi skolininkai dar gali būti ramūs, iš jų pinigai išieškomi nebus.

„Šiuo metu, kol neįvertinsime visų dokumentų, pinigų išieškojimo šį mėnesį netaikysime. Didžiausia problema, kad žmonės nedeklaruoja savo išvykimo į užsienį. Mes to nežinome, todėl formuojame tą prievolę mokėti PSD. Jie neatlieka to veiksmo, neišsideklaruoja, todėl yra taikoma prievolė. Todėl dar lauksime per visą vasario mėnesį, kad jie įrodytų, jog buvo drausti kitoje šalyje. Mums reikia laiko viską apdoroti. O jei dar bus gauta daugiau dokumentų, galbūt dar nukelsime terminą“, – pranešė M.Sinkevičius.

Sodros“ duomenimis, vien per sausio mėnesį savarankiškai buvo sumokėta 2,54 mln. eurų PSD įmokų.

„Mūsų tikslas nėra surinkti pinigus iš emigrantų – mūsų tikslas yra surinkti pinigus iš tų, kurie yra neapdrausti. Jei žmonės yra drausti kitoje šalyje, jie turi nusiraminti, jiems jokių sankcijų nebus, duosime dar laiko, kiek reikės, dokumentams pateikti. Bet tai nebus metai ar pusmetis, turi būti protingas laiko tarpas. Visi kiti, gyvenantys Lietuvoje, privalo būti apdrausti“, – sakė vadovas.

Pasiekia ne visus

Pasak „Sodros“, iš 300 tūkst. skolingųjų, 50 tūkst. asmenų, emigrantų, gavo raginimus sumokėti PSD elektroniniais laiškais. Daugiau informuoti gyventojų el. laiškais įstaigai nepavyko, nes tiesiog neturi jų elektroninio pašto.

Likusi dalis gyventojų buvo informuoti per elektroninę „Sodros“ sistemą.

„Per dieną galime aptarnauti apie 5 tūkst. skambučių, nors gauname jų apie 8–9 tūkst. Gavome apie 20 tūkst. dokumentų. Tai imlus darbas, reikia sužiūrėti dokumentus. Manome, kad šį mėnesį viską suspėsime. Todėl išieškojimo priemonių netaikysime, kol nesužiūrėsime dokumentų“, – sakė M.Sinkevičius.

Reikia išsideklaruoti

 Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) direktoriaus pavaduotoja Žadvilė Abelienė paaiškino, kur yra panaudojamos valstybės surinktos PSD lėšos.

„Visi Lietuvos gyventojai privalo mokėti mokesčius, taip pat ir PSD. Džiaugiamės, kad yra kolegos, kurie išieško skolas.  Visas surinktas skolas mes naudojame apmokėti teisės aktų nustatyta tvarka už sveikatos priežiūros paslaugas ir kompensuojamuosius vaistus“, – sakė Ž.Abelienė.

Žmonėms, norintiems deklaruoti išvykimą ir išvengti PSD mokesčio,  reikia prisijungti per elektroninius valdžios vartus ir užpildyti keletą dokumentų.

„Labai sunku pasakyti, kodėl emigrantai to nepadaro“, – sakė  M.Sinkevičius.

Tie, kurie deklaravo išvykimą, padengė įsiskolinimą arba pateikė dokumentus, suteikiančius pagrindą įsiskolinimo panaikinimui, gali būti ramūs – iš jų įsiskolinimai išieškomi nebus.

Negauna atsakymų

  Gyventojai jau anksčiau skundėsi tuo, kad kad jiems šiuo metu itin sudėtinga prisiskambinti į „Sodros“ informacijos centrą ir gauti konsultaciją.

„Nusiuntus visas formas, įrodančias, kad buvo mokamas draudimas, „Sodra“ tiesiog ignoruoja elektroninius laiškus, o į skambučius neatsiliepia. Kaip dar gali žmonės, gyvenantys kitose šalyse, susisiekti su „Sodros“ darbuotojais?“ – nepasitenkinimo neslėpė Turkijoje gyvenanti Rosita.   „Sodros“ duomenimis, klientai, klausimus pateikę per asmeninę „Sodros“ paskyrą atsakymus gaus per 1-2 dienas, o maždaug per savaitę bus atsakoma tiems, kurie į įstaigą kreipėsi elektroniniu paštu.

Žmonėms, kurie pateikį dokumentus įsiskolinimo perskaičiavimui, „Sodros“ pecialistai atsakys ir informuos, ar įsiskolinimas jiems panaikintas, arba praneš, kokių dokumentų trūksta.

Renka parašus

„Mielieji broliai ir seserys. Laikas vienytis prieš neteisingą Lietuvos valstybės sukurtą apmokestinimą. Kodėl turėtume mokėti už orą? Kaip visi žinome iš mamų, tėčių, draugų – mums reikės susimokėti PSD.

Tačiau Lietuvos valstybė nepasiruošė atitinkamai informuoti Lietuvos piliečių apie jų vykdomą veiklą, o tai labiausiai liečia piliečius, gyvenančius užsienio valstybėse“ , – kreipimesi į Lietuvoje ir užsienyje gyvenančius piliečius rašė peticijos autoriumi pasivadinęs Danijoje gyvenantis lietuvis.

Vyras teigė, kad Lietuvos valstybė nepateikė visiems aiškios ir suprantamos informacijos apie PSD mokėjimo tvarką, nustatė neteisingus PSD grąžinimo terminus, kurie neatitinka žmonių galimybių ir realybės, taip pat piktinosi, kad valstybė negali prašyti pinigų iš žmonių, kurie nesinaudojo tomis paslaugomis ir nemokėjo toje valstybėje mokesčių.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.